Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno coñecerá os comportamentos xenéricos dos materiais ante determinadas solicitaciones; saberá fabricar e utilizar os conglomerados; coñecerá os terreos e os elementos de contención dos mesmos; saberá dos distintos cimentos que trasladan as cargas dos edificios ao terreo e dominará os muros portantes de fábrica con todas as súas características. Tamén aprenderá a realizar o proxecto dunha vivenda unifamiliar, sen deseñala. |
A17 A20 A25 A26 A31 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCCIÓN A CONSTRUCCIÓN
TEMA 01. ARQUITECTURA, MATERIAIS E CONSTRUCCIÓN
TEMA 02. CARACTERÍSTICAS XERAES DOS MATERIAIS
TEMA 03. CONGLOMERANTES E CONGLOMERADOS
TEMA 04. TERREOS
TEMA 05. SISTEMAS DE CIMENTACIÓN E CONTENCIÓN
TEMA 06. MUROS PORTANTES DE FÁBRICA
TEMA 07. FÁBRICAS CERÁMICAS
TEMA 08. FÁBRICAS DE BLOQUES DE CONCRETO
TEMA 09. FÁBRICAS DE PEDRAS NATURAES
|
INTRODUCCIÓN A CONSTRUCCIÓN
TEMA 01. ARQUITECTURA, MATERIAIS E CONSTRUCCIÓN
Lección 01. O proceso arquitectónico.
Lección 02. A arquitectura dos materiais.
TEMA 02. CARACTERÍSTICAS XERAES DOS MATERIAIS
Lección 03. Os materiais de construcción
Lección 04. Características organolépticas e físicas dos
materiais
Lección 05. Características mecánicas dos materiais
Lección 06. Características térmicas dos materiais.
CTE-DB-HE
Lección 07. Características higrotérmicas dos
materiais. CTE-DB-HE
Lección 08. Características químicas dos materiais
Lección 09. Características acústicas dos materiais.
CTE-DB-HR
TEMA 03. CONGLOMERANTES E CONGLOMERADOS
Lección 10. Os conglomerantes e os conglomerados
Lección 11. Os yesos
Lección 12. As cales
Lección 13. Os cementos
Lección 14. Auga de amasado. Áridos. Aditivos.
Adiciones
Lección 15. Pastas
Lección 16. Morteiros
Lección 17. Concretos
TEMA 04. TERREOS
Lección 18. Terreos. Estudos xeotécnicos. CTE-DB-
SE-C
Lección 19. Terreos: acondicionamento e replanteo do
edificio
TEMA 05. SISTEMAS DE CIMENTACIÓN E CONTENCIÓN
Lección 20. Fundacións directas e profundas. Asentos.
Reforzos
Lección 21. Sistemas de contención
TEMA 06. MUROS PORTANTES DE FÁBRICA
Lección 22. As fábricas e os muros portantes de
fábrica. CTE-DB-SE-F.
TEMA 07. FÁBRICAS CERÁMICAS
Lección 23. A cerámica e as suas fábricas
TEMA 08. FÁBRICAS DE BLOQUES DE CONCRETO
Lección 24. Os bloques de concreto e as suas fábricas
TEMA 09. FÁBRICAS DE PEDRAS NATURALES
Lección 25. As pedras naturaes e as suas fábricas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
56 |
56 |
Proba de resposta múltiple |
A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
2 |
2 |
Obradoiro |
A17 A20 A25 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B10 C3 C7 |
28 |
62 |
90 |
Proba obxectiva |
A17 A25 A26 C1 C3 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
168 |
0 |
168 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
* Nas clases teóricas desenvólvense as distintas leccións do programa.
Dichas leccións presentanse todas elas en Power Point e en cada unha informase ao alumno do seu tempo de exposición, dos obxectivos a conseguir, dos contidos e da bibliografía básica e de ampliación, no seu caso.
Non se busca un coñecemento memorístico dos contidos, senón un saber intelixente da materia. Saber, no que a visión de lesións relacionadas co contido, permiten que o alumno valore a transcendencia das decisións tomadas. |
Proba de resposta múltiple |
* Co obxecto de fomentar a aprendizaxe continuada e saber os resultados do devandito aprendizaxe, realizaranse cinco probas obrigatorias que, entre todas,recollerán os diferentes temas e as súas leccións.
Estas probas realizaranse dentro da plataforma de tele-ensino Moodle da UDC. |
Obradoiro |
* A realización de prácticas é unha das bases da docencia.
Nelas o alumno atopa unha identificación inmediata entre os coñecementos teóricos das sesións maxistrais e a súa materialización construtiva.
Exporase a realización dunha práctica mediante o desenvolvemento construtivo de arquitecturas determinadas.
No desenvolvemento das clases de prácticas expoñeranse exemplos que sirvan como modelo para o desenvolvemento do traballo.
|
Proba obxectiva |
Donde se demostrarán os coñocementos adquiridos da parte teórica e práctica da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
As leccións maxistrais terán atención para a aclaración de conceptos e dúbidas, mediante correo electrónico e Moodle diarios.
As clases de prácticas contarán con atención personalizada para o desenvolvemento do traballo e para a aclaración de conceptos e dubidas.
A proba obxectiva presenciai terá, antes e despois de realizarse, atención para aclaración de conceptos e dúbidas, mediante correo electrónico e Moodle.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A17 A20 A25 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B10 C3 C7 |
* A práctica valorase sobre dez (10) e exixese una calificación mínima, en todas as oportunidades, de cinco (5,0) para poder superala.
*Exisese a asistencia as sesiones do obradoiro, a o menos, nun 80% da sua totalidad.
O incumprimento da asistencia non permitirá superar a asignatura.
Os xustificantes de inasistencia, si os hay, presentaránse unha vez redactados e o antes posible, non admitindose a o final do curso.
En ningún caso podráse superar a asignatura sin asistir a un mínimo dun 50% das clases do obradoiro.
* Nas clases será necesaria, por parte dos alumnos, a exposición pública das suas prácticas.
|
50 |
Proba de resposta múltiple |
A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
* Realizaranse 5 probas de resposta múltiple, valoradas individualmente sobre dez (10,0), co o fin de evaluar o coñocemento do programa teórico.
Permítense 2 intentos en cada unha delas con penalizacions (primeiro tento: penalización 0 puntos - aprobado 5,0; segundo tento: penalización 1,5 puntos - aprobado 6,5).
* Esíxese a superación da totalidade das probas de resposta múltiple de forma independente (obter un 5,0 sobre 10,00 en cada proba, se non hai penalizacións por repetición).
|
42 |
Proba obxectiva |
A17 A25 A26 C1 C3 |
*Valorase sobre dez (10,0) e exisese unha calificación mínima, nas duas oportunidades, de catro (4,0) para poder superala. |
8 |
|
Observacións avaliación |
Na materia utilizase o método de AVALIACIÓN CONTINUA.
Non se poderá aprobar a asignatura con nota menor de cinco (5,0) en cada unha das probas de resposta múltiple; con nota menor de catro (4,0) na proba obxetiva; e con nota menor de cinco (5,0) na práctica do curso.
Tendo en conta o anterior, a nota final obterase facendo media entre a nota da práctica e a nota media das seis notas restantes.
Os aprobados da primeira oportunidade gardaranse ata a segunda oportunidade.
NON SE GARDAN NOTAS, NIN DE TEORÍA, NIN DE PRÁCTICAS, DE CURSOS ANTERIORES.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fructuós Mañá Reixach (2007). A obra grosa . Santiago. COAG
AA. VV. (2009). Aplicaciones del CTE-SE-F. Monografías de los Colegios de Arquitectos.
David Dernie (2003). Arquitectura en Piedra . Barcelona Blume
Klaus Greilich, Theodor Hugues, Christine Peter (). Bloques cerámicos. GG
(). CTE-DB-SE-F, DB-HE, DB-SE-C.
Ignacio Paricio (1983 revisad post ). La construcción de la arquitectura. Barcelona ITC
Ignacio Aparicio (2000). La fachada de ladrillo. Barcelona. Bisagra
Jose Amor Cajiao_Antonio Raya de Blas (2012). Los Materiales y la Arquitectura. Editorial Noroeste
AA. VV (1998). Manual de Geotecnia i patología, diagnosi i intervenció en fonaments. CAAT de Barcelona
José Laffarga y Manuel Olivares (1995). Materiales de construcción . Sevilla. Editan
José Amor Cajiao (2004). Materiales I. Editorial Noroeste
Jose Amor Cagiao (2004). Materiales II. Editorial Noroeste
Richard Weston (2003). Materiales, forma y arquitectura. Barcelona. Blume
Theodor Hugues, Ludwig Steiger, Johann Weber (). Piedra natural. Tipos de piedra, detalles, ejemplos. GG
(). Tectónica 15 Cerámica (I). |
- Vivienda en Mallorca. Jørn Utzon
- Iglesia de la Atlántida. Eladio Dieste. Uruguay
- Iglesia Evangelista. Berlin. Rudolf Reiterman & Peter Snsseroth
- Escuela de Idiomas. A. Albalat. A Coruña. España.
- Museo de la Piedra. K. Kuma
- Termas en Vals. Meter
- Casa Moledo. Souto de Moura
- Iglesia del Peregrinaje. R. Piano
- Real Club de Golf. El Prat. C. Ferrater |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise Arquitectónico 2/630G02017 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|