Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T) |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A18 |
Aptitude para conservar as estruturas de edificación, a cimentación e obra civil |
A44 |
Capacidade para redactar proxectos de obra civil. (T) |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Representar convenientemente diferentes tipoloxías de estruturas de formigón armado, no ámbito da edificación e a nivel de proxecto de execución.
|
A12 A17 A18 A63
|
B1 B2 B3 B4 B6 B9 B11
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir os coñecementos básicos relativos ás características físicas e mecánicas do formigón armado.
|
A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11
|
|
Coñecer e saber aplicar os métodos de cálculo de estruturas de formigón armado.
|
A12 A17 A18 A44 A63
|
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Deseñar e calcular diferentes elementos e sistemas estruturais en formigón armado, no ámbito da edificación.
|
A12 A17 A18 A44 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9
|
C6 C7 C8
|
Familiarizarse coa consulta, interpretación e aplicación da normativa vixente no ámbito das estruturas de edificación de formigón armado.
|
A12 A17 A18
|
|
|
Iniciarse na utilización de aplicacións informáticas de análise estrutural, e de ferramentas básicas ligadas á implementación das tecnoloxías da información e das comunicacións.
|
A12 A44
|
|
C3 C6 C7
|
Fomentar o desenvolvemento de capacidades e actitudes de carácter autónomo (tendencia á aprendizaxe continua, habilidade para resolver problemas de forma efectiva, capacidades de análise e síntese, organización e planificación persoal, xestión produtiva da información) ou colaborativo (comunicación efectiva, comportamento fundamentado en responsabilidades compartidas). |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tipoloxías e representación |
Tipos estruturais de formigón armado
Representación de proxectos de estruturas
|
Tipificación de formigóns |
Materiais constitutivos
Características mecánicas
Durabilidade
Especificacións de formigóns
Criterios de selección
|
Bases de cálculo |
Estados límite
Diagramas de esforzos característicos
Rexións B e D
Dominios de deformación
|
Flexión simple |
Disposicións relativas ás armaduras
Diagramas parábola rectángulo e rectangular
Limitación da ductilidade
Métodos aproximados
Gráficos de dimensionado
Formigóns de alta resistencia
Seccións transversais en T
|
Flexión composta |
Tracción simple
Compresión simple
Tracción composta
Flexión e compresión composta
Armado asimétrico
Armado simétrico
Inestabilidade
|
Flexión esviada |
Ábacos adimensionais en roseta
Método simplificado por redución a flexión recta
|
Esforzos cortante e rasante |
Mecanismo resistente
Tratamento na Instrución
Resistencia a rasante en xuntas entre formigóns
|
Torsión |
Torsiones principais e secundarias
Mecanismo resistente
Determinación de armaduras
Interacción entre torsión e outros esforzos
|
Ancoraxe e empalme de armaduras |
Ancoraxe de barras corrugadas
Ancoraxe de grupos de barras
Empalme de armaduras pasivas
|
Organización de armaduras |
Armado de vigas
Armado de alicerces
Soluciones construtivas
|
Estados límite de servizo |
Fisuración
Deformación
Limitación por canto
Métodos de estimación de frecha
|
Forxados unidireccionais |
Funciones
Tipoloxías
Consideracións de deseño
Estados límite últimos
Estados límite de servizo
Aspectos construtivos
Prelousas, lousas alveolares pretensadas e solucións mixtas
|
Forxados bidireccionais |
Tipoloxías
Consideracións de deseño
Placas apoiadas sobre alicerces
Placas apoiadas no seu contorno
Aspectos construtivos
|
Rexións D |
Método de bielas e tirantes
Comprobación de bielas, tirantes e nós
Vigas parede
Ménsulas curtas
|
Patoloxía |
Accións agresivas
Corrosión de armaduras
Lume
Fisuras
Coqueras, disgregacións, desagregacións
Lesións por asentos
Lesións por deformacións excesivas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A17 A18 A44 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 |
30 |
25 |
55 |
Solución de problemas |
A12 A17 A18 A44 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
13 |
48 |
61 |
Obradoiro |
A12 A17 A18 A44 A63 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
15 |
27 |
Esquemas |
A12 A17 A18 |
0 |
2 |
2 |
Proba mixta |
A17 A18 A44 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Unha fracción relevante da actividade presencial sérvese do método expositivo, cuxa responsabilidade recae fundamentalmente sobre o profesorado, xa sexa de forma oral ou co complemento de medios audiovisuais. No entanto, e con independencia do anterior, durante as devanditas sesións perséguese alcanzar unha certa cota de participación por parte do alumnado, potenciando a súa implicación, fomentando a retroalimentación do proceso (e por tanto o carácter bidireccional da comunicación), e dinamizando os mecanismos de aprendizaxe mediante técnicas de interacción. |
Solución de problemas |
Realizaranse probas de carácter práctico, deseñadas a partir dos contidos traballados previamente, e que deben ser resoltas nun tempo limitado. O carácter progresivo de tales probas obedece aos criterios de avaliación continua, de forma que as conclusións de cada fase poidan servir para reconducir os procesos de ensino e aprendizaxe convenientemente, adecuándoos ás particularidades do grupo a fin de alcanzar as pretendidas competencias. |
Obradoiro |
A materia participa no taller de 7º cuadrimestre, onde se integran igualmente Proxectos 6, Construción 5 e Urbanística 4. O taller concíbese como un espazo de traballo e intercambio concibido para facilitar a confluencia dos contidos das diferentes materias en torno ao proxecto arquitectónico, e por tanto baséase na integración multidisciplinar sobre a resolución de casos prácticos. |
Esquemas |
Preténdese que o alumno desenvolva durante o curso as capacidades de análise e síntese mediante a confección de documentos sinópticos. Téntase reforzar así a aprendizaxe significativa mediante a síntese estruturada dos principais contidos traballados. A elaboración enténdese progresiva, ordenando de forma continuada conceptos e expresións, esquematizando procesos de análises, e incidindo na dedución de posibles relacións entre os sucesivos temas do programa. |
Proba mixta |
Exponse probas escritas como ferramenta de avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. O deseño axústase en cada enunciado ao perfil de coñecementos e capacidades que se pretende valorar, incidindo na comprensión dos contidos teóricos e nas destrezas asociadas á análise e resolución de casos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Unha metodoloxía orientada cara á aprendizaxe require a consideración das singularidades que distancian a uns alumnos doutros dentro dun mesmo grupo, en termos de formación previa, posibles carencias, actitudes e aptitudes, expectativas e motivacións. Por iso enténdese necesaria unha dedicación adicional estruturada basicamente mediante tutorías presenciais ou virtuais, cuxo froito depende en gran medida do nivel de implicación do discente. Con obxecto de facilitar o seguimento da súa evolución ao longo do curso, ao principio do mesmo debe cumprimentar correctamente a correspondente ficha de alumno.
Así mesmo, e dado o carácter progresivo da materia, é aconsellable liquidar todas as posibles dúbidas a medida en que van xurdindo, o máis axiña posible e facendo uso das correspondentes tutorías.
Esta cuestión intensifícase, se cabe, no desenvolvemento dos proxectos propostos a nivel de taller, cuxa metodoloxía só adquire sentido se se produce un contacto regular e xornal co profesorado a fin de optimizar e no seu caso reconducir as actividades en curso.
As probas propostas poderán ser revisadas tras a súa cualificación, dentro dos prazos establecidos, a efectos de constatar os erros cometidos e servir en consecuencia a unha mellor función formativa dos procesos de avaliación continua.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A17 A18 A44 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Ditas probas contemplarán a resolución de exercicios teóricos-prácticos e o desenvolvemento de determinados aspectos vinculados ao proxecto de estruturas de edificación. A configuración das mesmas, así como os oportunos criterios de cualificación, serán definidos expresamente en cada enunciado. |
80 |
Obradoiro |
A12 A17 A18 A44 A63 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valoraranse os resultados obtidos no obradoiro tendo en conta a complexidade da solución e a súa adecuación á proposta arquitectónica, así como o seu desenvolvemento considerando tanto os aspectos de análise e cálculo como de representación gráfica. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación, como sistema de recollida de información
orientada á emisión de xuízos de valor (e no seu caso de mérito) sobre o
proceso de aprendizaxe, require un desenvolvemento continuo cunha constante
implicación do alumno. Con esta premisa, a asistencia e participación do alumno
enténdense fundamentais, de forma que unha ausencia inxustificada e reiterativa
pode repercutir desfavorablemente na cualificación obtida por curso, en similar
proporción que unha carencia de participación ou unha actitude negativa. Nos
criterios de corrección recóllense non só a exactitude dos resultados, senón
tamén a claridade da presentación, a estructuración da análise efectuada, a utilización
de unidades, a correcta aplicación dos criterios normativos, e a terminoloxía
empregada. O sistema de avaliación continua configúrase con probas mixtas
(exame teórico-práctico) que se realizarán durante o período lectivo, e a
práctica de taller, representando cada un destes ítems a porcentaxe antes
indicada sobre a cualificación global. Para poder realizar as probas mixtas intermedias son requisitos
necesarios: ·
Entregar a ficha de alumno correctamente no
prazo estipulado. ·
Unha asistencia non inferior ao 80% no período
correspondente, aplicable en cada unha das categorías de clases presenciais
(expositivas, interactivas e de taller). Esta condición non será esixible aos
alumnos con matrícula a tempo parcial. Para poder superar a materia por curso deberanse satisfacer as
seguintes esixencias: ·
Obter en cada unha das probas mixtas intermedias
unha cualificación non inferior a 5 sobre 10. ·
Obter no exercicio de taller unha cualificación
non inferior a 1 sobre 5. Os alumnos que non superasen a materia por curso volverán
examinarse das partes (probas mixtas) pendentes nas dúas oportunidades oficiais
do mesmo curso. En ambos os casos conservarase a nota do taller obtida, dado
que a entrega deste exercicio é única, na data que para ese efecto se defina. Loa alumnos que superasen a materia de proxectos 6, para poder
aprobar estruturas 4, terán que desenvolver a súa proposta de taller sobre o
tema desenvolvido no curso en que superasen proxectos 6, sendo esixible en todo
caso un adecuado seguimento durante o período da docencia de taller. Cualquier constatación de plaxio ou incumprimento relevante
das condicións establecidas para o desenvolvemento de entregas e/ou exámenes,
derivará nunha calificación de suspenso (0) na materia e na convocatoria
correspondentes, invalidando calquera valoración obtida en todas as actividades
de avaliación previas de cara a outras convocatorias. Diseño de estructuras de hormigón armado. Pérez Valcárcel, J.;
Martín, E. Reprografía del Noroeste. 2017. Introducción a las estructuras de hormigón armado. Pérez
Valcárcel, J. Reprografía del Noroeste. 2013 Pórticos de hormigón armado. Pérez Valcárcel, J. Reprografía
del Noroeste.2010. Forjados unidireccionales de hormigón armado. Pérez Valcárcel,
J.; Aragón, J. Reprografía del Noroeste. 2010. Placas y forjados reticulares. Pérez Valcárcel, J. Reprografía
del Noroeste. 2011. Cálculo y representación de pórticos de hormigón. Casos
prácticos. Domínguez, E. et al. Reprografía del Noroeste. 2012. EHE-08 Instrucción de Hormigón Estructural. Ministerio de
Fomento. 2008.
https://www.cscae.com/images/stories/Noticias/Tecnica/EHE2008comentada1.pdf https://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CASTELLANO/ORGANOS_COLEGIADOS/MASORGANOS/CPH/instrucciones/EHE_es/ Guía de aplicación de la Instrucción de Hormigón Estructural
(EHE-08). Ministerio de Fomento. 2014. RC-16 Instrucción para la recepción de cementos. Ministerio de
Fomento. 2016. https://www.boe.es/boe/dias/2016/06/25/pdfs/BOE-A-2016-6167.pdf Código Técnico de la Edificación. Ministerio de la vivienda.
2009. DB SE-A. Seguridad estructural. Acero. DB SE. Seguridad estructural. Bases de cálculo. DB SE-AE. Seguridad estructural. Acciones. https://www.codigotecnico.org/index.php/menu-seguridad-estructural.html |
Bibliografía complementaria
|
|
Jiménez Montoya esencial. Hormigón armado. Arroyo Portero, J.C.
et al. Cinter Divulgación Técnica. 2018. http://www.cinter.es/montoya_w_bibliografia.htm Jiménez Montoya. Hormigón Armado. García Meseguer, A. et al.
Gustavo Gili. 2009. Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón. En masa, armado
y pretensado. Calavera, J. Intemac. 2008. Patología de estructuras de hormigón armado y pretensado.
Calavera, J. Intemac. 2005. Cálculo, construcción, patología y rehabilitación de forjados
de edificación. Unidireccionales y sin vigas. Hormigón, metálicos y mixtos.
Calavera, J. Intemac. 2002 Fichas de ejecución de obras de hormigón. Calavera, J. Intemac.
2009. Ejecución y control de estructuras de hormigón. Calavera, J.
Intemac. 2004. Manual de detalles constructivos. Calavera, J. Intemac. 1993. Los pilares. Criterios básicos para su proyecto, cálculo y
reparación. Regalado, F. Cype Ingenieros. 2001. Los forjados de los edificios. Pasado, presente y futuro.
Regalado, F. Cype Ingenieros. 1999. Los forjados reticulares. Diseño, análisis, construcción y
patología. Regalado, F. Cype Ingenieros. 2003. Biblioteca de detalles constructivos, metálicos, de hormigón y
mixtos. Regalado, F. et al. Cype Ingenieros. 2004. Estructuras de hormigón armado. Tomo III. Bases para el armado
de estructuras. Leonhardt, F. El Ateneo. 1990. Estructuras de hormigón armado. Tomo IV. Verificación de la
capacidad de uso. Leonhardt, F. El Ateneo. 1985. Patología y terapéutica del hormigón armado. Fernández, M.
Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos. 1994. Curso de hormigón armado según la EH-88. Rodríguez, L.F.
Servicio de Publicaciones del Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid. 1990. Construcción y cálculo en hormigón armado. López, M. Colegio
Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Madrid. 1999. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estruturas 1/630G01019 | Estruturas 2/630G01023 | Estruturas 3/630G01028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 6/630G01026 | Urbanística 4/630G01032 | Construción 5/630G01033 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para lograr unhas mellores aprendizaxes no marco do taller,
enténdese necesario cursar simultaneamente, e coa debida dedicación, todas as
materias que o conforman. |
|