Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión. |
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A5 |
Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. |
A6 |
Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión. |
A7 |
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A14 |
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
A15 |
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. |
A17 |
Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental. |
A19 |
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A21 |
Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A25 |
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C9 |
Falar ben en público |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Resolver eficientemente problemas de automatización avanzada e control de instalacións complexas de buques e artefactos mariños. |
AM2 AM6 AM7 AM8 AM19 AM20 AM21 AM23 AM25
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM2
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa para a toma de decisións idóneas e resolver os problemas presentados dentro da contorna da enxeñería mariña de modo eficiente. |
AM1 AM5 AM15 AM17 AM19 AM20 AM21 AM23 AM25
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM2 CM9
|
Realizar análise e síntese de problemas técnicos avanzados e complexos da contorna marítima. |
AM2 AM14 AM19 AM20 AM21 AM23 AM25
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM11 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM2
|
Aplicar o coñecemento de forma efectiva á solución de problemas de automatización e control avanzado de equipos e instalacións mariñas. |
AM1 AM5 AM19 AM20 AM21 AM23 AM25
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM11 BM13 BM14 BM16
|
CM2
|
Planificar, organizar e tomar decisións eficientes co obxecto de resolver problemas de automatización propios da enxeñería mariña. |
AM2 AM7 AM8 AM9 AM14 AM19 AM20 AM21 AM23 AM25
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM2 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Dinámica de sistemas, identificación de sistemas e modelización de sistemas complexos para a explotación eficiente de plantas e procesos da contorna mariña: Plantas propulsoras, Plantas de manipulación, e tratamento e conservación de cargas líquidas a granel e Plantas de Posicionamento dinámico de vehículos e artefactos mariños. |
- Introdución ás arquitecturas de control de procesos de plantas mariñas.
- Estruturas e algoritmos de control convencionais.
- Sistemas de control aplicados a instalacións mariñas incluíndo: Plantas propulsoras, Plantas de manipulación, e tratamento e conservación de cargas líquidas a granel e Plantas de Posicionamento dinámico de vehículos e artefactos mariños.
- Funcións e mecanismos de control automático da maquinaria auxiliar (sistemas de xeración eléctrica, caldeiras de vapor, sistemas de refrixeración, sistemas de bombeo, sistemas de depuración de aceite,....).
- Características de proxecto e configuracións de sistema do equipo de control automático e os dispositivos de seguridade para motor principal, xerador e sistema de distribución e caldeira de vapor.
- Características de proxecto e configuracións de sistema do equipo de control do funcionamento dos motores eléctricos.
- Características do equipo de control hidráulico e pneumático. |
Deseño e implementación de algoritmos de Control Avanzado. |
- Introdución ás arquitecturas avanzadas de control de procesos de plantas mariñas.
- Estruturas e algoritmos de control avanzados.
- Técnicas de control avanzado con sistemas expertos e técnicas de intelixencia artificial.
- Sistemas de control avanzados aplicados a instalacións mariñas. |
Deseño e implementación do interface HMI. |
- Introdución aos sistemas de Supervisión, Control e Adquisición de Datos (SCADA)
- Arquitectura dun sistema SCADA.
- Funcións dun sistema SCADA.
- Arquitecturas de control distribuído.
- Aplicación dos sistemas SCADA a instalacións mariñas.
- Localización e corrección de fallos do equipo de control eléctrico e electrónico.
- Proba de funcionamento do equipo de control eléctrico e electrónico e dos dispositivos de seguridade.
- Localización e corrección de fallos dos sistemas de vixilancia
- Control da versión do soporte lóxico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A2 A7 A9 A19 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C2 |
24 |
0 |
24 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A7 A9 A19 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C2 |
10 |
20 |
30 |
Presentación oral |
A7 A9 A19 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 B15 B16 C2 C9 |
1 |
24 |
25 |
Proba mixta |
A19 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C2 |
4 |
22 |
26 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A7 A8 A9 A14 A15 A17 A19 A20 A21 A23 A25 B1 B11 B12 B13 B14 B15 B16 |
25 |
0 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolución de supostos prácticos de forma teórica y mediante simulación durante sesiones de teoría.
|
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio sobre os equipos dispoñibles no laboratorio e mediante simulación, resolvendo distintos supostos prácticos que se propoñan durante o curso. |
Presentación oral |
Exposición audiovisual dun tema proposto utilizando de maneira preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros adecuado á tarefa. |
Proba mixta |
A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia. |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos contidos teóricos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Presentación oral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Trátase de orientar ao alumno naquelas cuestións relativas á materia impartida e que resulten de especial dificultade para a súa comprensión ou realización. As canles de información e contacto serán correo electrónico, Moodle e as titorías individualizadas que se desenvolven durante as horas de titoría establecidas polo profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A19 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C2 |
A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia. A proba mixta realizarase nas convocatorias oficiais da 1ª Oprotunidade e da 2ª Oportunidade. |
60 |
Presentación oral |
A7 A9 A19 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 B15 B16 C2 C9 |
Exposición audiovisual dun tema proposto utilizando de maneira preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros adecuado á tarefa. |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A7 A9 A19 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C2 |
Realización de prácticas de laboratorio sobre os equipos dispoñibles no laboratorio e mediante simulación, resolvendo distintos supostos prácticos que se propoñan durante o curso. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia hai que obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100. A nota final obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas de
laboratorio, Presentación oral e Proba mixta. No caso de que non se
realizaron as actividades de avaliación continua (Presentación Oral e
Prácticas de laboratorio), a nota final será a nota ponderada da proba
mixta. As notas das actividades de avaliación continua só serán válidas
ata a convocatoria adiantada (Decembro) do curso académico seguinte. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, tómanse en conta no deseño e realización da avaliación. Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017)" non
esíxeselle unha asistencia mínima ás clases e/ou actividades, sendo o
sistema de avaliación o anteriormente indicado e que contempla a
posibilidade de aprobar a materia no caso de non participar nas
actividades avaliables realizadas durante o curso. Os
criterios de avaliación da 2º oportunidade son os mesmos cos da 1º
oportunidade. Os criterios de avaliación da convocatoria avanzada (Decembro) son os
mesmos que os da 1ª oportunidade.
A realización mediante plaxio de actividades de avaliación continua,
implicará que a cualificación da actividade en cuestión sexa de 0
puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
K.J. Astrom K.J. , T. Hagglund (1995) PID Controllers Theory Design and Tuning K.J. Astrom K.J. , T. Hagglund (2006) Advanced PID Control
G. Boyd , L. Jackson (2013) Reeds Vol10: Instrumentation and
Control Systems (Reeds Marine Engineering andTechnology Series) P. Albertos, I. Mareels (2010) Feedback and Control for Everyone ANSI/ISA-S5.1-1984 (R 1992) Instrumentation Symbols and Identification F. A. Meier, C. A. Meier (2004) Instrumentation and Control Systems Documentation K.J. Astrom, B. Witternmark (2011) Computer Controlled Systems: Theory and Design M.A. Pérez García (2008) Instrumentación Electrónica S.G. McCrady (2013) Designing SCADA Application Software- A Practical Approach J. G. Webster (2014) Measurement,Instrumentation, and Sensors Handbook B.G. Liptak (2003) Instrument Engineers'Handbook, Volume One - Process Measurement And Analysis B.G. Liptak (2002) Instrument Engineers' Handbook - Process Software and Digital Networks Recursos disponibles en el Campus Virtual da Universidade da Coruña https://moodle.udc.es/ |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Regulación e Control/631G02257 | Automatización de Instalacións Marítimas/631G02357 | Automatización e Control de Procesos/631G02314 | Automatización con PLCs e Instrumentación Industrial/631G02509 | Electrónica Analóxica e de Potencia/631G02363 | / | / |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|