Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Construcción Naval Código 631G01105
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Pacheco Martínez, Eliseo Antonio
Correo electrónico
eliseo.pacheco@udc.es
Profesorado
Pacheco Martínez, Eliseo Antonio
Troya Calatayud, Jose Joaquin de
Correo electrónico
eliseo.pacheco@udc.es
joaquin.troya@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal da materia é que os alumnos coñezcan a nomenclatura dos elementos estructurais do casco e a sua importancia e misión dentro do conxunto.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se farán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Actividades iniciais
Sesión maxistral
Obradoiro
Traballos tutelados
Proba obxectiva
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se farán cambios.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams.
A titoría sincrónica está aberta en calquera momento, co límite da dispoñibilidade do profesor. Intentarase coordinar co alumno o tempo da titoría.
Email.
O profesor comprométese a responder o antes posible a todas as preguntas enviadas de xeito asíncrono.

4. Modificacións na avaliación
Non se farán cambios.
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A24 Manter a navegabilidade do buque.
B1 Aprender a aprender.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de resolver problemas de forma efectiva. A24
B1
B5
B15
C10
Ser capaz de comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. A3
A10
B4
B7
Trabajar de forma colaborativa. B6
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. B7

Contidos
Temas Subtemas
1. Dimensións e formas do buque

Definición de diferentes dimensións do buque.
Disposicións xerais e seccións de diferentes tipos de buques.
Planos.
2. Esforzos do buque

Quebranto. Arrufo. Torsión. Causas. Presión da auga.
3. Estrutura do casco.

Lonxitudinal. Transversal. Vertical. Proa. Popa.
4. Equipo e servizos.
Escotillas de carga. Sistema de lastre. Válvulas. Tubos de sonda. Tubos de aireación. Equipo de amarre e fondeo. Equipos de carga. Sistemas contraincendios. Outros.
5. Temóns e hélices.

Dimensións e características da hélice. Tipos. Eixos. Funcionamento do temón. Tipos. Estanqueidad.
6. Liñas de carga e marcas de calado

Liña de cuberta. Francobordo. Liñas de carga. Zonas estacionais. Arqueo.
7. Materiais empregados en construción naval

Aceiros. Características mecánicas. Outros materiais.
8. Soldadura

Tipos. Fallos. Inspeccións.
9. A corrosión e a súa prevención

Procesos. Tipos. Métodos de prevención. ánodos. Pinturas.
10. Subdivisión do buque

Inundación. Mamparos.
11. Portas estancas e herméticas.

Normativa. Tipos.
12. Inspeccións e dique seco Sociedades de Clasificación. Normativa.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A24 B1 B4 B5 B7 B15 C10 30 60 90
Obradoiro A3 A10 A24 B1 B4 B6 B7 B15 C10 30 0 30
Traballos tutelados A10 B1 B4 B5 B6 B7 B15 C10 0 20 20
Proba mixta A3 A10 A24 B1 B4 B5 B6 B7 B15 C10 6 0 6
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases en pizarra apoiadas con presentacións PP.
Obradoiro Clases de consolidación dos contidos en grupos reducidos.
Traballos tutelados Traballos autónomos ou colectivos desenrolando contidos da materia.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Presencial.
En horario de titorías e cumprindo a normativa sanitaria en vigor.

Teams.
Dependerá soamente da dispoñibilidade dos profesor.es

Email.
Os profesores comprométese a responder canto antes todas as dúbidas enviadas.

En canto ao "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" os profesores poderá ofrecer a posibilidade de titorías en liña. Profesor e alumno/a coordinarán esta asistencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A10 B1 B4 B5 B6 B7 B15 C10 En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
20
Proba mixta A3 A10 A24 B1 B4 B5 B6 B7 B15 C10 Cada Proba Mixta poderá integrar preguntas tipo de probas de ensaio, preguntas abertas de desenvolvemento, de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
80
 
Observacións avaliación

Para
ter o dereito a avaliación continua, será necesario como mínimo un 80% da
asistencia ás clases presenciais. A nota final da Avaliación Continua será dun
80% de Probas Mixtas e un 20% de Traballo Tutelado. A nota da Proba Mixta será
a media das Probas Mixtas ó longo do curso. Para poder facer a media destas
Probas Mixtas é necesario obter nota mínima de 4 sobre 10 en cada una.

O
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia (segundo establece a "Norma que Regula o Réxime
de Dedicación ao Estudo dos Estudantes de Grao na UDC”), poderá acollerse á
Avaliación Continua sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais.
Para iso, estes/as alumnos/as informarán debidamente os profesores, ao
principio do curso, da devandita situación de dispensa académica e así como da
súa dispoñibilidade horaria de asistencia. Á marxe do Traballo Autónomo que
consta nesta Guía Docente, os profesores poderán encargarlle a este alumnado
diferentes traballos/problemas ao longo do curso para ser expostos ou resoltos en horario
de titorías.

O alumnado que non siga o curso presencial (asistencia menor do 80%), ou que non superase a Avaliación Continua, poderase presentar ás convocatorias finais de xaneiro e xullo. A avaliación destas convocatorias consistirá nunha Proba Mixta que poderá integrar preguntas tipo de probas de ensaio, preguntas abertas de desenvolvemento, de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Os contidos destas Probas Mixtas poderán abarcar calquera contido da materia. Dita Proba Mixta supoñerá 100% da cualificación desa convocatoria.

Espérase
un comportamiento ético o longo do curso. O uso de equipos ou materiais non
permitidos nos exames, copiar as respostas por algún medio non autorizado ou o
plaxio conlevarán una nota de 0 na avaliación final da materia.

O
descoñecemento dalgúns conceptos básicos pode ser eliminatorio. Durante o curso
iranse citando cales son.


Fontes de información
Bibliografía básica Bonilla de la Corte, Antonio. (1984). Construcción naval y servicios. Madrid
House, David J. (2010). Elements of modern ship construction. Glasgow. Brown, Son & Ferguson
Taylor, D.A. (1998). Merchant ship construction. London. Marine Management (Holdings),
Pursey, H.J. (1994). Merchant ship construction Especially written for the Merchant Navy. 7th ed. Glasgow. Brown, Son & Ferguson
Eyres, D.J. (2007). Ship construction. 6th ed. Amsterdam. Elsevier
Dokkum, Klaas van. (2016). Ship knowledge : ship design, construction and operation. 9th ed. Enkhuizen. Dokmar

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Física/631G01103
Química/631G01107

Materias que continúan o temario
Teoría do Buque I/631G01208

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías