Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo. |
A17 |
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. |
A18 |
Responder a sinais de socorro no mar. |
A25 |
Operar os sistemas de Prevención, control e loita contraincendios a bordo. |
A26 |
Operar os dispositivos de salvamento. |
A29 |
Responder correctamente ás diferentes situacións de emerxencia. |
A34 |
Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
A35 |
Organizar e dirixir a tripulación aplicando técnicas de liderazgo e de traballo en equipo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B10 |
Versatilidade. |
B11 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo.
Ser capaz de responder ante as diferentes situacións de emerxencia que se poden dar a bordo
|
A1 A17 A18 A25 A26 A29 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B14 B15 B16 B22
|
C4 C6 C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
FORMACIÓN BÁSICA EN SEGURIDADE
|
1.- SUPERVIVENCIA NO MAR
2.- PREVENCIÓN E LOITA CONTRA INCENDIOS
3.- SEGURIDADE NO TRABALLO E RESPONSABILIDADES SOCIAIS
|
FORMACIÓN AVANZADA EN LOITA CONTRAINCENDIOS
|
1.-CONTROL DAS OPERACIÓNS DE LOITA C.I.
ORGANIZACIÓN DA LOITA C.I.
2.- INSPECCIÓN E MANTEMENTO DOS SISTEMAS E O EQUIPO DE DETECCIÓN E EXTINCIÓN DE INCENDIOS
3.- INVESTIGACIÓN E RECOMPILACIÓN DE INFORMES SOBRE INCIDENTES NOS QUE SE PRODUZAN |
EMBARCACIÓNS DE SUPERVIVENCIA E BOTES DE RESCATE (NON RÁPIDOS) |
1.- FACERSE CARGO DUNHA EMBARCACIÓN DE SUPERVIVENCIA OU BOTE DE RESCATE, DURANTE E DESPOIS DA POSTA A FLOTE
2.- MANEXAR O MOTOR DUNHA EMBARCACIÓN DE SUPERVIVENCIA
3.- ORGANIZAR A OS SOBREVIVENTES E A EMBARCACIÓN DE SUPERVIVENCIA TRAS ABANDONAR O BARCO.
4.- UTILIZAR OS DISPOSITIVOS DE LOCALIZACIÓN: EQUIPOS DE COMUNICACIÓNS, SINALIZACIÓN E SINAIS PIROTÉCNICOS
|
OUTRA NORMATIVA RELACIONADA |
1. MANUAL INTERNACIONAL DOS SERVICIOS AERONÁUTICOS E MARÍTIMOS DE BÚSQUEDA E SALVAMENTO (IAMSAR).
2. CÓDIGO INTERNACIONAL DA XESTIÓN DA SEGURIDADE (ISM CODE).
3. SISTEMA MUNDIAL DE SOCORRO E SEGURIDADE MARÍTIMOS (SMSSM).
|
EN CADA TEMA SE TRABALLARÁN AS "STANDARD MARITIME COMMUNICATIONS PHRASES" RELACIONADAS A DITO TEMA |
. |
A SEGURIDADE EN BUQUES ESPECIAIS |
1.- CONCEPTOS BÁSICOS DA SEGURIDADE EN BUQUES TANQUE
2.- CONCEPTOS BÁSICOS DA SEGURIDADE EN BUQUES DE PASAXE
3.- CONCEPTOS BÁSICOS DA SEGURIDADE EN BUQUES DE CARGA RODADA
4.- CONCEPTOS BÁSICOS DO REMOLQUE DE EMERXENCIA |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata un máximo de 3000 GT. |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B3 B4 B14 B15 B22 C6 |
30 |
75 |
105 |
Saídas de campo |
A1 A17 A18 A25 A26 A29 A34 A35 B2 B5 B6 B10 B11 C4 |
30 |
0 |
30 |
Proba obxectiva |
B16 C10 |
9 |
0 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Saídas de campo |
Prácticas na Aula Clube, prácticas en embarcacións e C.I. Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario
|
Proba obxectiva |
. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Saídas de campo |
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Titorías no horario establecido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
A1 A17 A18 A25 A26 A29 A34 A35 B2 B5 B6 B10 B11 C4 |
obrigatorio superalas para facer media |
0 |
Sesión maxistral |
B1 B3 B4 B14 B15 B22 C6 |
asistencia |
0 |
Proba obxectiva |
B16 C10 |
exame final (é necesario aprobalo para ter en conta as outras metodoloxías) |
100 |
|
Observacións avaliación |
Para a superación da materia por avaliación continua, a asistencia mínima ás sesións maxistrais será do 80% Para a superación da materia por avaliación continua, a asistencia mínima ás prácticas será do 100% As prácticas da materia, xunto coa superación do resto de metodoloxías, van asociadas á obtención dos seguintes certificados: Formación Básica en Seguridade, Avanzado en Loita C.I. e Embarcacións de Supervivencia e Botes de Rescate non Rápidos. Para a obtención dos devanditos certificados tamén será obrigatoria a realización do 100% das prácticas. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias. Pola propia natureza das prácticas, que non son recuperables, non se contempla dispensa académica para a avaliación das mesmas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
SOLAS consolidated edition 2020. Consolidated text of the International Convention for the Safety of Life
at Sea, 1974. International Maritime Organization. London. 2020 Código internacional de dispositivos de
salvamento (Código IDS). Edición 2017. Organización Marítima Internacional.
Londres. 2017 Código Internacional de Sistemas de Seguridad
Contra Incendios (Código SSCI). Edición 2015. Organización Marítima
Internacional. Londres. 2016 Manual IAMSAR. Vol III. Manual internacional de
los servicios aeronáuticos y marítimos de búsqueda y salvamento. Edición 2019.
OMI/OACI. Londres/ Montreal. 2019 MSC.1/Circ.1182/Rev.1. Guía sobre las
Técnicas de Rescate. IMO. 2014 MSC.1/Circ.1185/Rev.1. Guía para la
Supervivencia en Aguas Frías. IMO. 2012 A.918(22)
IMO Standard Marine Communication Phrases. Model
course 1.19. Proficiency in personal survival techniques. 2019 Edition.
International Maritime Organization. London. 2019 Model
Course 1.20. Fire Prevention and Basic Fire Fighting. 2000 Edition.
International Maritime Organization. London. 2001 Model
Course 1.21. Personal safety and social responsibilities. 2016 Edition.
International Maritime Organization. London. 2016 Model
course 1.23. Proficiency in survival craft and rescue boats other than fast
rescue boats. 2000 Edition. International Maritime Organization. London. 2016 Model
Course 2.03. Advanced training in fire fighting. 2000 Edition. International
Maritime Organization. London. 2001 |
Bibliografía complementaria
|
|
Model
course 3.05. Survey of fire appliances and provisions. 2004 Edition.
International Maritime Organization. London. 2004 Model
course 3.06. Survey of life-saving appliances and arrangements. 2004 Edition.
International Maritime Organization. London. 2004 Model
course 3.11. Safety investigation into marine casualties and marine incidents.
2014 Edition. International Maritime Organization. London. 2014 Model
course 1.39. Leadership and teamwork. 2014 Edition. International Maritime
Organization. London. 2004 Manual de Formación SOLAS. Dispositivos de
salvamento y Técnicas de supervivencia. I.C. Brindle & Co. 2003 Manual de Formación Contra Incendios. I.C. Brindle & Co. 2ª Edición. 2011 Supervivencia en la mar. Ricard Marí Sagarra,
Enrique González Pino. Instituto Social de la Marina. Madrid. 1990 Técnicas, sistemas y organización de la
prevención, protección y lucha contra incendios en los buques. Ricard Marí
Sagarra. Enrique González Pino. Instituto Social de la Marina. Madrid. 1989 The
Naval Handbook for Ship Fire Fighters. 8th Ed. The Nautical
Institute. London. 2006 Marine
Survival. D.J. House. 3rd Ed. Witherby. Edinburgh. 2011 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Hixiene Naval e Riscos Laborais/631G01104 | Construcción Naval/631G01105 | Química/631G01107 | Inglés I/631G01108 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Collision Rules, signals, bouyage system and ISM Code (Reglamento de Abordaxes, Sinales, Sistema de balizamento e Código ISM)/631G01303 | Maritime Radiocommunications (Comunicacións Radiomarítimas)/631G01307 | Buques Tanque/631G01308 | BRM & ISM & ISPS/631G01376 |
|
|