Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A8 |
Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A9 |
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente. |
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A14 |
Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación. |
A28 |
Planificar e controlar a derrota meteo-oceanográfica. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B9 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B12 |
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B13 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C11 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer as leis que rexen a dinámica atmosférica e oceánica. |
A9 A10 A14
|
B5 B12 B13
|
C1 C2 C3 C8
|
Cuantificar as variables meteorolóxicas e coñecer o uso da instrumentación meteorolóxica |
A9 A10
|
B5 B6 B9 B12 B15
|
C1 C2 C3
|
Interpretar e analizar a información meteorolóxica-oceanográfica recibida a bordo dos buques e identificar situacións de risco para a navegación. |
A9 A10 A28
|
B2 B5 B6 B9 B12 B13 B15 B22
|
C1 C2 C3 C10 C11
|
Coñecer os formatos dos boletíns e os informes meteorolóxicos cifrados. |
A9 A10
|
B5 B6 B9 B12 B13 B15
|
C1 C2 C3
|
Planificar a derrota meteo-oceanográfica |
A8 A9 A28
|
B2 B5 B6 B9 B12 B13 B15
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: METEOROLOXÍA DESCRIPTIVA |
1-1. OS MEDIOS OCEÁNICO E ATMOSFÉRICO
1-2. A RADIACIÓN SOLAR E TERRESTRE
1-3. ATMÓSFERA E VARIABLES METEOROLÓXICAS,
1-4. HIDROMETEOROS, NUBES E NEBOA
1-5. O VENTO |
TEMA 2: METEOROLOXÍA FÍSICA |
2-1. SISTEMAS METEOROLÓXICOS: MASAS DE AIRE E FRENTES
2-2. SISTEMAS METEOROLÓXICOS: BORRASCAS E ANTICICLONS
2-3. SISTEMAS METEOROLÓXICOS: CICLONS TROPICAIS
2-4. CIRCULACIÓN XERAL DA ATMÓSFERA |
TEMA 3: OCEANOGRAFÍA DESCRIPTIVA |
3-1. AS CORRENTES MARINAS
3-2. A ONDADA
3-3. OS XEOS MARINOS |
TEMA 4: PARTES E CARTAS DO TIEMPO. CIFRADO METEOROLÓXICO
TEMA PRÁCTICO QUE SE REALIZARÁ AO LONGO DE TODO O CURSO |
INTERPRETACIÓN DE CARTAS SINÓPTICAS DO TIEMPO
INTERPRETACIÓN DE CARTAS DE CORRENTES
PRINCIPAIS CLAVES METEOROLOXICAS
Capacidade para interpretar e utilizar a información obtida con os instrumentos meteorolóxicos de a bordo
Conocimiento de las características de los diversos sistemas meteorológicos, procedimientos de transmisión de partes y sistemas de registro
Capacidad para aplicar la información meteorológica disponible |
TEMA 5: PREDICCIÓN METEO-OCEANOGRÁFICA
TEMA PRÁCTICO QUE SE REALIZARÁ A O LONGO DE TODO O CURSO |
FUNDAMENTOS DE PREDICCIÓN DO TIEMPO
|
TEMA 6: REVISIÓN DOS REQUISITOS PARA O ACCESO OS TITULOS PROFESIONAIS. O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Puente da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables os Capitans e Primeiros Oficialais de Ponte de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior a 3000 kW
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A9 A10 A14 A28 B2 B5 B6 B9 B12 B13 B15 B22 C1 C2 C3 C8 C10 C11 |
10 |
4 |
14 |
Prácticas a través de TIC |
A9 B12 B15 C3 |
10 |
0 |
10 |
Presentación oral |
A10 B5 B9 B13 C1 |
6 |
10 |
16 |
Solución de problemas |
B2 |
10 |
5 |
15 |
Saídas de campo |
B15 |
3 |
0 |
3 |
Proba obxectiva |
A8 A9 A10 A28 B2 B5 B9 B13 B15 C1 |
4 |
6 |
10 |
Seminario |
A28 B9 |
6 |
6 |
12 |
Lecturas |
A10 B5 B9 B15 |
0 |
6 |
6 |
Sesión maxistral |
A8 A9 A10 A28 B2 B5 |
24 |
36 |
60 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
1- Interpretación de mapas meteorolóxicos sinópticos de superficie: identificación de sistemas, frontes e masas de aire. Estima do vento. Localización das zonas de tormenta.
2- Interpretación de mapas de altura. Topografías relativas. Pronóstico do tempo.
3- Interpretación básica de sondaxes meteorolóxicas.
4- Interpretación de derrotas de ciclóns tropicais: posicionamento, estimación e evolución do vento, semicírculo manexable e perigoso, regras xerais de manobra |
Prácticas a través de TIC |
1- Información meteorolóxica na páxina web AEMET, MetOffice e MeteoFrance
2- Información meteorolóxica-oceanográfica na páxina web de Puertos del Estado
3- Información nas cartas do tempo
4- Correntes mariñas (plataforma MetEd)
5- Mareas (plataforma MetEd)
6- Cartografíado meteorolóxico (MetEd) |
Presentación oral |
Presentación de traballos individuais o en grupo sobre contidos ampliados do curso. Somentes si o transcurso do curso o permite. |
Solución de problemas |
- Problemas da fórmula hipsométrica. Reducción da presión o nivel do mar
- Problemas de vento aparente a bordo
- Uso de ábacos de vento e ondada
- parámetros da ondada |
Saídas de campo |
- Visita a sede da AEMET na Coruña |
Proba obxectiva |
-Avaliación do coñecemento e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades do alumno, as súas estratexias e enfoques na resolución de problemas. Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, xulgar e resolver problemas específicos, requirindo unha formación teórico-práctica equilibrada.
A proba obxectiva global reportará o 70% da avaliación total da materia, pero será necesario aprobar cun 5 para superar a materia. |
Seminario |
- Exposición de temas elaborados conxuntamente por o profesor e o alumno/a sobre temas de especial actualidade ou interés: cicloxénesis explosiva, o problema do calentamiento global e a navegabilidade do Océano Ártico, o fenómeno oceanográfico El Niño, etc. |
Lecturas |
- Recoméndase a ampliación de contido lendo temas específicos. Por exemplo, artigos de investigación sobre a clasificación, propiedades e estatísticas das tormentas en Galicia. |
Sesión maxistral |
- Clases expositivas clásicas orientadas a adquisición de coñecementos e as suas aplicacions. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
Seminario |
Estudo de casos |
Saídas de campo |
|
Descrición |
- Análise de mapas sinópticos de superficie
-Análise de mapas de altura
- Prácticas do curso en liña na plataforma MetEd sobre mareas, correntes e ondada, cartografía meteorolóxica
-Resolución de problemas sobre o cambio de vento aparente a verdadeiro
-Resolución de problemas sobre a fórmula hipsométrica
- Resolución de problemas sobre o uso de abacos para estimar ventos e ondas
- Explicación e exemplos sobre a codificación SHIP, IAC e MAFOR
- Instrumentos meteorolóxicos e o seu uso
-Seminario sobre derrotasas meteorolóxicas e modelos de predición meteorolóxico-oceanográfica.
Os estudantes exentos de asistencia ou con dedicación a tempo parcial poderán recibir atención personalizada mediante o intercambio de correos electrónicos do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A10 B5 B9 B13 C1 |
Presentación oral de temas con soporte informático o pizarra
Competencias availadas: A9, B5, B9, B15, C1 |
1 |
Solución de problemas |
B2 |
-Realización de problemas sobre el paso de viento aparente a verdadero
- Realización de problemas sobre las claves de codificación meteorológicas
-Realización de problemas sobre el uso de ábacos de viento y oleaje
-Realización de problemas sobre la fórmula hipsometrica
Competencias availadas: A9, B2, B5, B9, C1 |
1 |
Prácticas a través de TIC |
A9 B12 B15 C3 |
Prácticas sobre corrientes, mareas y oleaje en la plataforma MetEd
Competencias availadas: A9, A10, B6, B9, B12, C2, C3 |
14 |
Seminario |
A28 B9 |
Extensión de algunos temas mediante exposición de casos ilustrativos o ejercicios prácticos avanzados
Competencias availadas: A28, A8, A9, B2, B9, C1 |
1 |
Estudo de casos |
A9 A10 A14 A28 B2 B5 B6 B9 B12 B13 B15 B22 C1 C2 C3 C8 C10 C11 |
Análisis de mapas sinópticos de superficie y altura.
Competencias availadas; A8, A10, A28, B9, B12, B15, C2, C3 |
1 |
Sesión maxistral |
A8 A9 A10 A28 B2 B5 |
Presentación oral de temas |
1 |
Proba obxectiva |
A8 A9 A10 A28 B2 B5 B9 B13 B15 C1 |
-Evaluación de conocimientos y comprensión de los contenidos básicos de la materia, considerando las habilidades y destrezas del alumno, sus estrategias y planteamientos en la resolución de problemas. Se valorará expresamente el grado de evolución del alumno y su capacidad para analizar, enjuiciar y resolver problemas puntuales, requiriéndose una formación teórico-práctica equilibrada.
La prueba objetiva global reportará un 70% del total de la evaluación de la materia.
Competencias availadas: A10, A28, B2, B9, B15, C1 |
80 |
Saídas de campo |
B15 |
En el caso de que se pueda realizar, la asistencia a la visita al centro meteorológico de la AEMET es obligatoria.
Competencias availadas: B9, C8 |
1 |
|
Observacións avaliación |
Oscriterios de evaluación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recolliidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta a horade diseñar e realizar a evaluación Os alumnos con exención de asistencia y/o adicación parcial poderán entregar os exercizos prácticos o final de curso para ser availados, e deberán asistir a proba obxetiva. O alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece
a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE
GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas
parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir as clases
presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados o
principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán
encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso
para ser expostos en horario de titorias.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Ramón Fisure Lanza (2006). Meteorología y Oceanografía. colección ITSASO n29 ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Sánchez Reus y Zabaleta Vidales (1972). Meteorología y Oceanografía. Secretaria de la Marina Mercante ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Varios. Met Office británica (). Meteorology for Mariners. V ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Hernandez Yzal, S (). Meteorología y Oceanografía. Editorial Cadi, Barcelona ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Conesa, G. (). Análisis meteorológico en la mar. Ediciones UPC, Barcelona ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Varios. The open University team (). The Open University course team, “Waves, Tides and shallow water processes. Open University. UK. ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Hydrographic Department of the USA. (). The Mariners handbok. . Hydrographic Department of the USA. ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) J.M. Cuadrat y M.F. Pita (1997). Climatología. Ed. Cátedra. Madrid ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) The COMET program (). MeEd. Introducción a las corrrientes oceánica. https://www.meted.ucar.edu/ ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) The COMET program (). Introducción a las mareas . https://www.meted.ucar.edu ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) The COMET program (). El ciclo de vida de las olas I y II. https://www.meted.ucar.edu |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Física/631G01103 | Inglés I/631G01108 | Navegación I/631G01202 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|