Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Traballo Fin de Grao. Xestión e Administración Marítima Código 631G01459
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Campa Portela, Rosa Mary de la
Correo electrónico
rosa.mary.campa@udc.es
Profesorado
Campa Portela, Rosa Mary de la
Correo electrónico
rosa.mary.campa@udc.es
Web
Descrición xeral Como traballo final de síntesis dos coñecementos adquiridos durante todo-los cursos del Grao, o alumno deberá realizar un proxecto sobre un tema relacionado coas materias do Grao, supervisado por un director, e que finalizará coa sua exposición e defensa ante o correspondente tribunal
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se contemplan
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, TEAMS, e-mail en horario letivo
4. Modificacións na avaliación
A exposición e defensa farase necesariamente vía TEAMS
*Observacións de avaliación:
Non hay
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hay

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo.
A2 Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego de representación gráfica.
A3 Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións.
A4 Coñecer e construír as Proxeccións Cartográficas Perspectivas empregadas en Navegación, os seus antecedentes e uso.
A5 Interpretación, análise e aplicación práctica dos fundamentos e Institucións de Dereito e Economía para administrar, xestionar e explotar o buque, a empresa marítima, o negocio marítimo e transporte, e a empresa náutico-deportiva.
A6 Localizar avarías sistematicamente nun equipo electrónico.
A7 Ensamblar e realizar tarefas básicas de mantemento e reparación de equipos informáticos. Instalar e manexar sistemas operativos e aplicacións informáticas. Instalar e realizar as tarefas básicas de xestión de redes de ordenadores.
A8 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A9 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A11 Empregar o inglés, falado e escrito, aplicado á navegación e ao negocio marítimo.
A14 Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación.
A17 Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias.
A19 Utilizar as frases normalizadas da OMI para as comunicacións marítimas, e emprego do inglés falado e escrito.
A21 Manobrar e gobernar o buque en todas as condicións.
A22 Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque.
A23 Asegurar o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación.
A25 Operar os sistemas de Prevención, control e loita contraincendios a bordo.
A26 Operar os dispositivos de salvamento.
A28 Planificar e controlar a derrota meteo-oceanográfica.
A29 Responder correctamente ás diferentes situacións de emerxencia.
A32 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
A33 Protexer o medio mariño e aplicar criterios de sostibilidade ambiental ao transporte marítimo.
A34 Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade.
A35 Organizar e dirixir a tripulación aplicando técnicas de liderazgo e de traballo en equipo.
A38 Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade.
A40 Capacidad para identificar daños y defectos en la estructura del buque.
A41 Capacidad para identificar evidencias ante casos de accidentes y siniestros marítimos.
A42 Capacidad para recabar información objetiva en las entrevistas personales.
A43 Capacidad para llevar a cabo labores de inspección en relación al cumplimiento de los convenios y códigos internacionales relacionados con el ámbito marítimo.
A44 Capacidad para redactar informes técnicos.
A45 Capacidad para la gestión, dirección y control de empresas y actividades relacionadas con el ámbito marítimo.
A46 Conocer la normativa nacional e internacional aplicable a las actividades relacionadas con el transporte marítimo y las operaciones portuarias.
A47 Capacidad para identificar, analizar y valorar averías y daños a la carga del buque y elaborar los informes correspondientes.
A48 Capacidad para la planificación de inspecciones, auditorías internas y externas y elaboración de los correspondientes informes.
A49 Conocimiento y destreza en el manejo de los equipos y sistemas de navegación, radiocomunicaciones y servicio de control del tráfico marítimo.
A50 Conocimiento y aplicación de la terminología comercial del ámbito marítimo en inglés.
A51 Capacidad para interpretar y redactar informes y documentos comerciales en inglés.
A52 Conocimiento y aplicación de la normativa y técnicas en materia de gestión de la seguridad del transporte marítimo y la protección del medio marino.
A53 Capacidad para elaborar planes de contingencia de abordo y de instalaciones portuarias.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Aprender en ámbitos de teleformación.
B9 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B17 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B18 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
B19 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B20 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
B21 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B23 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B24 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B25 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B26 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B27 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B28 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B29 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C12 Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
C13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Demostración das capacidades adquiridas durante os cursos de Grao que se plasmará na elaboración dun Traballo de Fin de Grao de caracter transversal respeto das materias cursadas A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A14
A17
A19
A21
A22
A23
A25
A26
A28
A29
A32
A33
A34
A35
A38
A40
A41
A42
A43
A44
A45
A46
A47
A48
A49
A50
A51
A52
A53
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
B24
B25
B26
B27
B28
B29
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
C10
C11
C12
C13

Contidos
Temas Subtemas
Como traballo final de síntesis dos coñecementos adquiridos durante todo-los cursos del Grao, o alumno deberá realizar un proxecto sobre un tema relacionado coas materias do Grao, supervisado por un director, e que finalizará coa sua exposición e defensa ante o correspondente tribunal. Este traballo reflexará os coñecementos interdisciplinares resultados da aprendizaxe o longo do grao, con énfasis no tema elexido.
Cualquiera de los temas correspondientes a las diferentes materias cursadas en la titulación.
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT. Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A10 A11 B22 B18 B15 B14 B12 B10 B9 B8 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C5 C6 0 50 50
Proba oral B4 B7 B11 B13 B18 B28 C1 C2 C3 C12 1 4 5
Traballos tutelados A53 A52 A51 A50 A49 A48 A47 A46 A45 A44 A43 A42 A41 A40 A38 A35 A34 A33 A32 A29 A28 A26 A25 A23 A22 A21 A19 A17 A14 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B27 B26 B25 B24 B23 B22 B21 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B9 B6 B5 B3 B28 B29 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 15 220 235
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Consulta das fontes documentais das asignaturas do Grao e outas fontes relacionadas co traballo a realizar.
Proba oral O alumno presentará ol TFG de forma oral ante o correspondente Tribunal, propuesto pola Comisión de Traballos Fin de Grado en Náutica e Transporte Marítimo para comprobar a sua autenticidade e verificar que o alumno adquiriu os coñecementos que se pretendía.
Traballos tutelados O alumno terá que realizar un traballo individual e transversal sobre as competencias relacionadas cos contidos dos cursos de Grao. O traballo será dirixido por un profesor do Grado en Náutica y Transporte Marítimo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O director do traballo atenderá calquer consulta realizada polo alumno nos horarios de titorías, mediante correo electrónico ou en calquer momento acordado previamente por correo-e ou teléfono.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba oral B4 B7 B11 B13 B18 B28 C1 C2 C3 C12 Exposición pública do traballo tutelado 40
Traballos tutelados A53 A52 A51 A50 A49 A48 A47 A46 A45 A44 A43 A42 A41 A40 A38 A35 A34 A33 A32 A29 A28 A26 A25 A23 A22 A21 A19 A17 A14 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B27 B26 B25 B24 B23 B22 B21 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B9 B6 B5 B3 B28 B29 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 Valoraránse aspectos relacionados coa redacción e presentación escrita do traballo tutelado, tales como o seu axuste as normas establecidas no regulamento, a relevancia do tema tratado ou a transversalidade. 60
Análise de fontes documentais A10 A11 B22 B18 B15 B14 B12 B10 B9 B8 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C5 C6 A análese de fontes documentais e base para a realización do traballo tutelado, polo que non posúe calificación de forma independente 0
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
<p>Na páxina web do centro e no Moodle pódese atopar o regulamente que describe a finalidade, obxetivos, e proceso para a realización e presentación do Traballo Fin de Grao. O alumno debe aterse a esta normativa.</p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías