Identifying Data 2021/22
Subject (*) Maritime Business and Law Code 631G03005
Study programme
Grao en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Díaz De La Rosa, Angélica
E-mail
angelica.diaz@udc.es
Lecturers
Arias Fernández, Ignacio
Díaz De La Rosa, Angélica
E-mail
ignacio.arias@udc.es
angelica.diaz@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/subject/631G02V02/631G02159/2021
General description Coñecemento dos parámetros legais e económicos fundamentais para o estudo da micro e macroeconomía, en relación coa empresa naviera e o buque, así como as súas técnicas de explotación no tráfico marítimo preservando a seguridade marítima e a protección do medio mariño.
Contingency plan 1. Modificacións no contido
Non se modifican os contidos

2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen

Todas se pasan de modalidade presencial a virtual

Metodoloxías docentes que se modifican

As clases expositiva e interactivas de grupo, pasan de ser presenciais a impartirse en liña mediante Microsoft Teams na franxa horaria que se tes asignada á materia no calendario de aulas da Escola.
Continuarase co seguimento dos traballos tutelados a través das distintas ferramentas de Moodle e MTeams. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades de aprendizaxe do alumnado para realizar o traballo da materia.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Diariamente o alumno poderá contactar coas profesoras mediante correo electrónico para facer consultas ou solicitar unha titoría virtual para resolver dúbidas mediante Microsoft Teams. Procurarase realizar as titorías na franxa horaria que se tes asignada no período presencial, a fin de non interferir con outras materias.

4. Modificacións na avaliación

Modifícanse as porcentaxes do peso da avaliación continua e do exame final como segue:
1.- Actividades interactivas en grupo presenciais que pasen a en liña: Peso na cualificación 50%
2.- Exame final virtual: Peso na cualificación 50%

Observacións da avaliación:
Permanecen igual que na guía de docente, agás que:
As referencias ao cálculo de asistencia, que só se realizarán con respecto ás sesións presenciais ata o momento en que se suspendeu a actividade presencial.

1. SITUACIÓNS:
A) Estudantes a tempo completo:

a) Elaboración e presentación de casos prácticos (50%)
b) Exame da materia teórica (50%)

B) Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, segundo o establecido no "ESTÁNDAR QUE REGULA O REGIMEN DE DEDICACIÓN Ao ESTUDO DE ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. be 4.5) (29 / 5/212):


a) Elaboración e presentación de casos prácticos (50%)
b) Exame da materia teórica (50%)

2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:

1.-Participar regularmente na actividades das clases virtuais.

2.Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes para avaliar:
a.-cuestións e casos prácticos
b.-Exame.
3. Entregar e presentar os casos prácticos na data indicada.

Para superar a materia hanse de APROBAR as materias de Empresa e Dereito.

4. A oportunidade de xullo estará suxeita aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións na bibliografía ou webgrafía.

Ademais dos materiais e bibliografía indicada na Guía docente da materia e en moodle o alumnado terá á súa disposición os recursos en liña da Biblioteca da Universidade



Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE01 - Realizar unha garda de máquinas segura
A8 CE08 - Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas.
A10 CE10 - Utilizar os sistemas de comunicación interna.
A16 CE16 - Aplicar as calidades de liderado e de traballo en equipo.
A69 CE69 - Optimizar a utilización dos recursos.
A72 CE72 - Establecer e manter comunicacións eficaces.
A77 CE77 - Coñecer a organización e planificación de empresas.
A97 CE97 - Óptima explotación de industrias relacionadas coa náutica e o transporte marítimo, tanto en competencias referidas á calidade, medio ambiente, seguridade mariña e prevención de riscos laborais.
B1 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B3 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
B6 CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual.
B7 CG02 - Resolver problemas de forma efectiva.
B8 CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B9 CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 CG05 - Traballar de forma colaborativa.
B11 CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B13 CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B14 CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B15 CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
B16 CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B17 CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B18 CG13 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT02 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C6 CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C9 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento. Coñecementos na organización de empresas. Capacidade de organización e planificación. Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas A1
A8
A10
A16
A69
A72
A77
A97
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B17
B18
C1
C2
C4
C6
C9

Contents
Topic Sub-topic
Fontes e principios xerais do Dereito
O dereito: obxecto, finalidade e funcións
Sistema regulador: réxime xurídico, principios formais e materiais
Concepto, características xerais e fontes do dereito da navegación marítima.
Teoría xeral das obrigas e contratos Concepto, suxeitos, obxecto, clase, cumprimento, modificación, transmisión e extinción das obrigas.
Concepto, requisitos, formación, interpretación e eficacia dos contratos entre partes e contra terceiros.
Responsabilidade Responsabilidade civil contractual e extracontractual, especial relevancia sobre a responsabilidade civil derivada da contratación marítima e accidentes marítimos
Suxetos da navegación Do armador: concepto, rexistro e responsabilidade
Capitán: poderes e responsabilidades
Dos equipos do buque: documentación, embarque, clasificación, equipos mínimos de seguridade, certificación, certificación e inspección
Empresa e empresario Concepto de empresa
Concepto de empresario
Formas xurídicas da empresa
Clases de empresarios
Exercicio de comercio por persoa casada
Responsabilidade do empresario
As fontes de financiamento da empresa A relación entre os tipos de activos e as súas fontes de financiamento
Concepto de financiamento e tipos de fontes, medios e recursos financeiros
Financiamento de activos correntes a curto prazo
Financiamento externo a medio e longo prazo
Leasing
Financiamento interno ou autofinanciamento
Contabilidade O balance: Conceptos básicos
O obxectivo financeiro da empresa
Factores dos que depende o prezo das accións. As decisións financeiras da empresa
A medida da rendibilidade
O balance económico financeiro da empresa
Producción Introdución
Produción e horizonte temporal da compañía
Rendibilidade
Valor actual neto (VAN)
Taxa interna de retorno (TIR)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A1 A8 A10 A16 A69 A72 A97 B6 B8 B9 B10 B11 B13 B16 B17 B18 C6 27 54 81
Objective test A77 B1 B3 B4 B5 B7 C1 C2 C4 C9 2 16 18
Guest lecture / keynote speech B14 B15 24 21 45
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop A5 A27 B1 B2 B3 B5 B14 B15
Objective test A5 A27 B1 B2 B3 B5 B14 B15 C5
Guest lecture / keynote speech A5 A27 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B13 B14 B15 B16 B20 B23 C1 C4 C5 C11

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
Os profesores estarán dispoñibles para que os estudantes resolvan dúbidas ou aclaracións sobre teoría, tarefas e estudos de casos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A8 A10 A16 A69 A72 A97 B6 B8 B9 B10 B11 B13 B16 B17 B18 C6 Valorarase a asistencia e participación dos alumnos na aula, así como a realización e presentación de casos prácticos e traballos con presentación e debate na clase. Terase en conta a profundidade do contido, a linguaxe adecuada ao contexto legal, o uso de fontes documentais complementarias e actuais, a presentación e claridade da exposición.
Os casos e traballos deberán entregarse na data fixada polos profesores.
Vexa a sección de; Observacións de avaliación.
20
Objective test A77 B1 B3 B4 B5 B7 C1 C2 C4 C9 Na parte DEREITA: a proba consiste nun exame final.
Na parte EMPRESA: a proba consiste nun exame final.

PARA SUPERAR A MATERIA, É NECESARIO SUPERAR AS MATERIAS DO DEREITO E DAS EMPRESAS. Unha vez aprobadas as dúas materias, farase a media da nota final nas actas.

Ver sección sobre: ??Observacións de avaliación
80
 
Assessment comments

Os criterios de avaliación contemplados na táboa A-II / 1 do Código STCW e incluídos no sistema de garantía de calidade teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.

REQUISITOS PARA SUPERAR ASUNTOS DE DEREITO E EMPRESAS:

1. Asiste e participa regularmente nas actividades da clase polo menos nun 80%

2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das pezas a avaliar

a. Preguntas e casos prácticos

b.- Exame.

3. Entregar e presentar os casos prácticos na data indicada

PARA SUPERAR A MATERIA, É NECESARIO SUPERAR AS MATERIAS DE DEREITO E EMPRESAS. Unha vez aprobadas as dúas materias, farase a media da nota final nas actas.

Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia, segundo establecen "REGRA QUE REGULA AS NORMAS DE DEDICACIÓN A ESTUDAR DOS ALUMNOS DE GRAO NA UDC (Artes. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04 / 05/2017) poderán realizar probas parciais, se é así, precisan asistir ou o 80% das clases ás que asiste, sempre que os profesores estean debidamente informados ou ao comezo do curso. diferentes traballos / problemas ao longo do curso que se explican ás poucas horas da proba.


Sources of information
Basic (). .
Arroyo Martínez, Ignacio (2015). Derecho marítimo. Aranzadi
Fernando Sanchez Calero y Juan Sánchez-Calero Guiliarte (2015). Instituciones de Derecho Mercantil. Aranzadi
Lacruz Berdjo Jl Y otros (2012). Nociones de Derecho Civl Patrimonial e Introducción al Derecho . Dykinson

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.