Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros |
A2 |
Capacidade para comprender os múltiples condicionamentos de carácter técnico, legal e da propiedade que se suscitan no proxecto dunha obra pública, e capacidade para establecer diferentes alternativas válidas, elixir a óptima e plasmala adecuadamente, prevendo os problemas da súa construción, e empregando os métodos e tecnoloxías máis adecuadas, tanto tradicionais como innovadoras, coa finalidade de conseguir a maior eficacia dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública |
A3 |
Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o desenvolvemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos |
A4 |
Coñecemento da historia da Enxeñaría Civil e capacitación para analizar e valorar as obras públicas en particular e a construción en xeral |
A5 |
Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil |
A29 |
Coñecementos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeración de enerxía, rede de transporte, reparto e distribución, así como sobre tipos de liñas e condutores. Coñecemento da normativa sobre baixa e alta tensión. Coñecemento fundamental da xeración de enerxía eléctrica en España e do mercado eléctrico español. |
A30 |
Coñecemento xeral e equilibrado sobre a Enerxía Nuclear con especial énfase nas facetas nas que se require a participación de enxeñeiros de camiños. Coñecementos básicos sobre o funcionamento de reactores e centrais nucleares, así como sobre os aspectos relacionados co proxecto, construción, funcionamento, desmantelamento e clausura de instalacións nucleares e radiactivas, ademais do ciclo do combustible e seguridade nuclear e a xestión dos residuos radiactivos. |
A31 |
Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación dos edificios e demais obras de enxeñería civil incluídas nos centros de produción de enerxía de orixe térmica, tanto convencional como nuclear. |
A32 |
Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación de centrais de produción de enerxía eléctrica eólicas, mareomotrices (tanto de mareas como de ondas), xeotérmicas, etc. |
B1 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B4 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades. |
B6 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B8 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
B9 |
Traballar de forma colaborativa |
C1 |
Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil |
C6 |
Comprensión da necesidade de analizar a historia para entender o presente |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Realizar cálculos eléctricos e enerxéticos sinxelos. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC29 AC30 AC31 AC32
|
BC1 BC6 BC8 BC9
|
CC1 CC6
|
Introducir os conceptos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeneración de enerxía, red de transporte, reparto e distribución, así como sobre os tipos de líneas e conductores. |
AC29
|
BC1 BC8 BC9
|
CC1 CC6
|
Coñecer a normativa sobre baixa e alta tensión. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC30 AC31 AC32
|
BC4 BC5 BC8 BC9
|
CC1 CC6
|
Coñecer os distintos tipos de xeneración de enerxía eléctrica en España: a enerxía térmica convencional, a nuclear, a hidráulica e os distintos tipos de renovables. |
AC29 AC30 AC31 AC32
|
BC4 BC5 BC6 BC8 BC9
|
CC1 CC6
|
Comparar os distintos tipos de enerxía dende o punto de vista do custo da construcción, da operación e mantenimiento, do combustible necesario, dos residuos xenerados e das actividades de desmantelamiento |
AC29 AC30 AC31 AC32
|
BC1 BC4 BC5 BC6
|
CC1 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Sistema eléctrico de potencia |
Produción, transporte, distribución e consumo de enerxía eléctrica. Balance enerxético en España: potencia instalada, produción e demanda de enerxía eléctrica. |
Enerxía térmica convencional |
Tipos de centrais productoras de enerxía eléctrica utilizando enerxía térmica convencinal. Número e situación xeográfica en España. Potencia instalada. Producción. Funcionamento. Combustible. Residuos. Desmantelamiento. |
Enerxía nuclear |
Tipos de centrais productoras de enerxía eléctrica utilizando enerxía nuclear. Número e situación xeográfica en España. Potencia instalada. Producción. Funcionamento. Combustible. Residuos. Desmantelamiento. |
Enerxía renovable |
Tipos de centrais productoras de enerxía eléctrica utilizando enerxía renovable. Número e situación xeográfica en España. Potencia instalada. Producción. Funcionamento. Combustible. Residuos. Desmantelamiento. |
Comparación dos distintos tipos de enerxía: construcción, operación e mantenimento, combustible, residuos e desmantelamiento |
Análise de custos. Custo da construcción. Custo da operación e mantenimento. Custo do combustible. Custo da xestión dos residuos xenerados. Custo do desmantelamento |
Normativa |
Regulamentos eléctricos. Regulamento de centrais, subestaçións e transformadores. Regulamento de liñas eléctricas. Regulamento Electrotécnico de Baixa Tensión. Instrucións Técnicas Complementarias. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A29 A30 A31 A32 |
25 |
15.5 |
40.5 |
Multiple-choice questions |
A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 |
3 |
0 |
3 |
Supervised projects |
A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C6 |
7 |
42 |
49 |
Problem solving |
A29 A30 A31 A32 B6 B8 B9 |
10 |
10 |
20 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Os diferentes profesores da asignatura irán presentando en sesión maxistral os diferentes temas da asignatura. Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Multiple-choice questions |
Tests (opcionais) de algunhos dos temas da asignatura. |
Supervised projects |
Realizar un traballo elaborado por cada alumno a presentar na aula o día asignado para o examen da asignatura o con anterioridade a mesma. É posible realizalo en grupo cun máximo de 2 o 3 alumnos en función do número de alumnos matriculados. |
Problem solving |
Os diferentes profesores da materia realizarán dun xeito colaborativo cos alumnos exercicios prácticos de aplicación dos coñecementos teóricos para fortalecer a sua asimilación. Os alumnos contarán con boletins de problemas nos temas que así o demanden. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Os alumnos terán un horario de tutoria independente das horas presenciais e non presenciais para ser atendidos polos profesores da asignatura. O paso pola tutoría será obligatorio no caso da supervisión do traballo tutelado. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C6 |
Realizar e presentar na aula o traballo tutelado. Responder, despois da presentación, as preguntas sobre o mesmo dos profesores da asignatura. |
60 |
Multiple-choice questions |
A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 |
Para poder optar a esta nota é necesario aprobar os tests que se realicen. |
20 |
Problem solving |
A29 A30 A31 A32 B6 B8 B9 |
Entregar aos profesores da asignatura os boletíns de problemas propostos. |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A29 A30 A31 A32 |
Asistencia e participación nas clases e posibles conferencias. Exigiráse unha asistencia mínima do 75% das horas presenciais para poder aprobar a asignatura |
15 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
|
Complementary
|
Red Eléctrica de España (2013). Informe anual. www.ree.es |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|