Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Conocimiento adecuado del concepto de empresa, marco institucional y jurídico de la empresa. |
A6 |
Organización y gestión de empresas. |
A35 |
Conocimiento de la influencia de las infraestructuras en la ordenación del territorio y para participar en la urbanización del espacio público urbano, tales como distribución de agua, saneamiento, gestión de residuos, sistema se transporte, tráfico, iluminación, etc. |
A36 |
Conocimiento del diseño y funcionamiento de las infraestructuras para el intercambio modal, tales como puertos, aeropuertos, estaciones ferroviarias y centros logísticos de transporte. |
B1 |
Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B4 |
Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B8 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B14 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
B15 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida. |
B16 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
B18 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse. |
B19 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
B20 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
C1 |
Reciclaje continuo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil. |
C2 |
Comprender la importancia de la innovación en la profesión. |
C3 |
Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías |
C4 |
Entender y aplicar el marco legal de la disciplina. |
C5 |
Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible. |
C6 |
Compresión de la necesidad de analizar la historia para entender el presente |
C8 |
Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares. |
C10 |
Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas. |
C13 |
Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado. |
C18 |
Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica |
C19 |
Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Nesta materia desenvólvense os conceptos e ferramentas de xestión do transporte urbano cuxas bases se introduciron nas materias de Infraestruturas do Transporte e Mobilidade Metropolitana e Terminais de Transporte |
A5 A6 A35 A36
|
B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B18 B19 B20
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C10 C13 C18 C19
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modos de transporte urbano |
|
Redes e liñas de transporte público. |
|
Sistema tarifario |
|
Información ao viaxeiro, ITS e SAE |
|
Aparcamento |
|
Mobilidade ciclista |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
12 |
12 |
24 |
Proba de ensaio |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B11 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C19 |
2 |
12 |
14 |
Solución de problemas |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
12 |
12 |
24 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
0 |
4 |
4 |
Proba de resposta múltiple |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B5 B9 B10 B11 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C19 |
0 |
3.5 |
3.5 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B11 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C18 C2 C19 |
12 |
0 |
12 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
4 |
24 |
28 |
Actividades iniciais |
|
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Analizaranse distintos casos de estudo de transporte urbano, tanto para aprender de experiencias reais como para que o estudantado realice as súas propias achegas aos problemas coas técnicas aprendidas nesta materia e en Mobilidade Metropolitana e Terminais de Transporte. |
Proba de ensaio |
Realízase unha proba obxectiva para comprobar os coñecementos adquiridos polo estudantado sobre a materia explicada nas sesións maxistrais e nas sesións de solución de problemas. |
Solución de problemas |
Durante o curso realízanse periodicamente sesións durante as que se expoñen exercicios que permiten afianzar os coñecementos teóricos explicados nas sesións maxistrais. Nestas sesións soluciónanse os exercicios expostos e resólvense as dúbidas xurdidas durante a súa realización. Estas sesións serven como base para o correcto desenvolvemento dos traballos tutelados que se realizan na materia. |
Prácticas a través de TIC |
Proponse realizar algunha práctica a través das ferramentas específicas do campus virtual UDC. |
Proba de resposta múltiple |
Pódese plantexar a realización dalgunha proba de resposta múltiple. |
Sesión maxistral |
Sesións teóricas nas que se transmiten os contidos principais da materia. Durante estas sesións foméntase a participación do alumnads mediante a xeración de cuestións curtas así como a proposta de exemplos prácticos. |
Traballos tutelados |
Presentación de diferentes exercicios relacionados cos diferentes temas da materia, que se exporán en clase e deberanse entregar ao profesorado nas datas indicadas. Poderán integrarse co estudo de casos. |
Actividades iniciais |
Realízase unha sesión inicial para expor o programa do curso e a organización do mesmo, presentando a bibliografía básica, a forma de avaliación e resolvendo as dúbidas que poida ter o estudantado antes de enfrontarse á materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Ademais da solución de problemas nas sesións específicas dedicadas a esta actividade, plantease a atención personalizada para resolver as dúbidas individuais que o estudantado poida ter sobre os problemas resoltos ou calquera das cuestións teóricas expostas na materia. Por outra banda, a atención personalizada constitúe unha ferramenta para o apoio do estudantado durante a realización dos traballos tutelados que se planteen durante o curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
Entrega das achegas realizadas polo estudantado nos casos de estudo propostos. O peso na avaliación poderá axustarse en función do número de persoas matriculadas. |
30 |
Proba de ensaio |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B11 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C19 |
Probas de avaliación de contidos teóricos e prácticos. En función do número de persoas matriculadas na materia poderá reducirse o seu peso ou omitirse se outros elementos de avaliación son suficientes. |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
O peso na avaliación poderá axustarse en función do número de persoas matriculadas. |
5 |
Proba de resposta múltiple |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B5 B9 B10 B11 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C19 |
O peso na avaliación poderá axustarse en función do número de persoas matriculadas. |
5 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A35 A36 B1 B2 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
Entrega das os exercicios propostos ao alumnado, que poderán integrarse cos casos de estudo. O peso na avaliación poderá axustarse en función do número de persoas matriculadas. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Ofrécese ao estudantado optar entre dous sistemas de avaliación: Avaliación por curso: - Asistencia a clase mínima (75%)
- Poden plantexarse clases prácticas obrigatorias
- Entrega de casos
- Entrega de prácticas e cuestionarios online
- Non hai exame
- Establecerase unha cualificación mínima en cada unha das actividades a realizar polo estudantado para poder superar a materia
Avaliación alternativa (Para o estudantado matriculado a tempo parcial, e para quen opte por este sistema ou non supere a avaliación por curso): - Non se esixe asistencia mínima
- Haberá exame final de teoría, problemas e casos prácticos
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Profesorado de la asignatura (2017). Apuntes de la asignatura. En los diferentes temas se irá aportando bibliografía adicional. Campus Virtual
ATUC e IDAE (2009). Gestión eficiente del transporte colectivo. Asociación de Empresas Gestoras de los Transportes Urbanos Colectivos e IDAE
IHOBE (Sociedad Pública de Gestión Ambiental) (). Guía práctica para la elaboración de Planes de Movilidad Urbana Sostenible.. IHOBE (Sociedad Pública de Gestión Ambiental)
IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía) (2006). Guía práctica para la elaboración e implantación de Planes de Movilidad Urbana Sostenible (PMUS). IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía)
AA,VV. (1996). Manual para la evaluación de inversiones de transporte en las ciudades. Centro de Publicaciones Mº de Fomento
Zamorano, C; Bigas, J.M., Sastre, J. (2004). Manual para la planificación, financiación e implantación de sistemas de transporte urbano.. Consorcio Regional de Transportes de Madrid.
IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía) (2010). PROBICI. Guía de la movilidad ciclista. Métodos y técnicas para el fomento de la bicicleta en áreas urbanas.. IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía)
Herce, M. (2009). Sobre la movilidad en la ciudad : propuestas para recuperar un derecho ciudadano. Reverté
Small, K, Verhoef, E.T. (2007). The Economics of Urban Transportation. Routledge
TRB (Transportation Research Board) (2003). Transit Capacity and Quality of Service Manual. TRB (Transportation Research Board)
Grava, S. (2003). Transportation Systems. Choices for communities.. McGraw-Hill
Izquierdo, R. (1994). Transportes. Un enfoque integral. Publicaciones del Colegio de Ingenieros de Caminos
Vuchic, V.R. (2007). Urban Transit. Systems and technology.. New Jersey. John Wiley & Sons, Inc. |
En cada tema da materia indicarase detalladamente a bibliografía que se pode consultar para ampliar coñecementos |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Infraestruturas do transporte/632G01018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Partirase da base de que o estudantado da materia cursou "Infraestruturas do transporte", polo que non se reiterarán os contidos alí expostos. Por outra banda, os contidos coordinaranse cos da materia "Mobilidade Metropolitana e Terminais de Transporte" para que ambas podan cursarse durante o mesmo curso académico. |
|