Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A6 |
CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A22 |
CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar o concepto de empresa, a súa finalidade, as súas tipoloxías, a súas áreas funcionais e a súa estructura organizativa. |
A1 A3 A6 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCCIÓN Á ECONOMÍA DA EMPRESA |
1.1 CONCEPTO DE EMPRESA
1.2 MACROECONOMÍA, MICROECONOMÍA E ECONOMÍA DA EMPRESA |
TEMA 2: TIPOS DE EMPRESAS |
2.1 SEGUNDO O SECTOR OU ACTIVIDADE
2.2 SEGUNDO O TAMAÑO
2.3 SEGUNDO A FORMA XURÍDICA |
TEMA 3: AS ÁREAS FUNCIONALES DA EMPRESA |
3.1 ADQUISICIÓNS E ABASTECEMENTO
3.2 PRODUCCIÓN
3.3 MARKETING
3.4 PERSOAL
3.5 FINANZAS |
TEMA 4: A ESTRUCTURA ORGANIZATIVA. CONCEPTOS BÁSICOS |
4.1 MECANISMOS DE COORDINACIÓN
4.2 PARTES DA ORGANIZACIÓN
4.3 PARÁMETROS DE DESEÑO
4.4 FACTORES DE CONTINXENCIA
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A6 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22 |
17 |
0 |
17 |
Proba obxectiva |
A1 A17 A18 A23 A24 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 |
5 |
74 |
79 |
Traballos tutelados |
A1 A17 A18 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B9 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 |
20 |
30 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Corresponderase coas 17 horas de docencia expositiva que figuran no POD.
Nelas desenvolveranse os conceptos fundamentais da asignatura e se establecerá o marco teórico da mesma. |
Proba obxectiva |
Realización de unha proba obxectiva dos conceptos vistos na asignatura. |
Traballos tutelados |
Docencia interactiva e traballo autónomo.
Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais cun seguimento por parte dos profesores ao longo do cuadrimestre. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados grupais, é importante consultar cos profesores os avances que se van realizando, para que estes podan ofrecer, en cada caso, as orientacións necesarias que aseguren o aprendizaxe dos alumnos, así como a calidade do traballo dacordo cos criterios que se indicarán na clase e se colgarán na plataforma Moodle.
O seguimento, dos traballos, farase grupo a grupo, ben no horario de titorías ou vía email.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia así como para os supostos análogos contemplados na normativa, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A17 A18 A23 A24 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 |
Realización dunha proba obxetiva dos conceitos vistos na asignatura. |
70 |
Traballos tutelados |
A1 A17 A18 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B9 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 |
A cualificación estará formada pola obtida nos traballos tutelados realizados en grupo (a mesma para tódolos integrantes do equipo) e pola obtida na presentación oral do traballo e preguntas sobre o mesmo (que será individual para cada alumno/a). |
30 |
|
Observacións avaliación |
Observacións
de avaliación A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está
prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O
estudante ha de acreditar a súa identidade de acordo coa normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado:
Corresponde ao alumnado, cando só participe en actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, así
como nos supostos análogos contemplados na normativa: este tipo de alumnado
aínda que estean exentos de asistencia, serán avaliados cos mesmos criterios
que aos alumnos a tempo completo. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: A
avaliación da materia consta de duas partes: 1.
Proba obxectiva (exame): supón un 70% da cualificación. 2.
Traballos tutelados con presentación oral dos mesmos: supón un 30% da
cualificación. A entrega dos traballos farase en soporte informático e papel.
Na defensa oral do traballo tutelado, que será presencial (salvo polo previsto
no plan de continxencia), participarán obrigatoriamente todos os compoñentes do
grupo responsable da súa elaboración. Realizarase dentro do período lectivo,
nas datas sinaladas polo profesorado, non é posible fora do mesmo. Para
sumar a nota de traballos tutelados ao exame (proba obxectiva), haberá que
alcanzar como mínimo un 4 sobre 10 no exame. Para superar a materia, a nota
media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10. En
caso de non alcanzar un 4 sobre 10 no exame, a nota da materia será a obtida no
exame (proba obxectiva) ponderada polo 70%. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de
avaliación e cualificación son iguais na primeira e segunda oportunidade. Gardarase
a nota do traballo tutelado (30%) para a segunda oportunidade, pero en ningún
caso para cursos posteriores. 3. Convocatoria adiantada: As condicións
de avaliación da oportunidade adiantada (art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións dúas Estudos de
Grao e Mestrado Universitario)
serán específicas para esta oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha
proba obxectiva (exame) que supoñerá o 100 % da cualificación final. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: -
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia así como nos supostos análogos contemplados na
normativa, deberá comunicar esta circunstancia ao profesor ao comezo do curso.
Aplicaráselle o mesmo sistema de avaliación que ao resto de alumnado. -
Calquera información, aviso. etc. notificarase aos alumnos polos medios
dispostos pola UDC. -
A cualificación de Non presentado esixe que o alumno non participase en
actividades de avaliación que superen o 20% da cualificación final, con
independencia da cualificación obtida. -
Os alumnos deberán acreditar a súa identificación de acordo coa normativa
vixente. -
Calquera alumno/a sorprendido realizando probas de avaliación mediante calquera
procedemento fraudulento asignaráselle unha nota de cero na oportunidade
correspondente.
- É
responsabilidade dos alumnos consultar a dirección de email que UDC lles
asigne, a plataforma moodle, o teams individual así como o grupo teams correspondente á materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
O material básico, para o seguimento da asignatura, colgarase na plataforma dixital Moodle. O alumno poderá completar este material, coa bibliografía complementaria. |
Bibliografía complementaria
|
|
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA Cuervo, A. (2008): Introducción a la Administración de Empresas. Ed.Cívitas, Madrid. Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones. Ed.Ariel Economía. Guerras y Navas, J. E. (2007): Dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones. Ed. Civitas. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Organización de Empresas/650G01016 |
|
Observacións |
1. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais. 2. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. 3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|