Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado como non especializado. |
|
B2 B4 B6 B14
|
C1 C4
|
Elaborar informes profesionais. |
A3 A11 A12 A16 A17 A18 A19
|
B5 B6 B9
|
C1 C5
|
Reflexionar de forma crítica sobre o desenvolvemento profesional e establecer necesidades propias de formación. |
A1
|
B5 B6 B9
|
C5 C7
|
Buscar e sintetizar información relevante sobre o contorno da empresa. |
A6 A16 A17
|
B3 B6 B7 B8 B12 B13
|
C2 C3 C6
|
Desenvolver estratexias competitivas e corporativas co fin de alcanzar os obxectivos da organización. |
A9 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A19
|
B1 B6 B8 B10 B11 B12
|
C4 C6 C8
|
Describir os principios e os modelos básicos do deseño organizativo. |
A3 A16 A18
|
B6
|
|
Describir os principais mecanismos de incentivos nas diferentes configuracións estruturais e valorar o seu funcionamento. |
A13 A16 A22
|
B6
|
|
Analizar e experimentar os procesos de toma de decisións individuais e en grupo. |
A9
|
B11 B14
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A análise estratéxica das organizacións. |
- Os obxectivos estratéxicos: supostos de conduta e problemas de axencia.
- A análise estratéxica interna e do entorno.
|
Tema 2. As estratexias corporativas. |
- O ámbito da empresa e os custos de transacción.
- As estratexias de crecemento, estabilidade e supervivencia. |
Tema 3. A vantaxe competitiva. |
- Adaptación ao cambio e vantaxes competitivas.
- As fontes de vantaxe competitiva. |
Tema 4. Fundamentos da estrutura das organizacións. |
- Estrutura organizativa e coordinación.
- Deseño da estrutura organizativa. |
Tema 5. Configuracións estruturais básicas. |
- Características xerais das configuracións estruturais.
- Vantaxes e problemas das configuracións estruturais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A11 A13 A15 A16 A18 A22 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C6 C8 |
17 |
0 |
17 |
Estudo de casos |
A1 A3 A9 A12 A13 A14 A16 A17 A22 B3 B5 C4 C5 C6 C7 |
10 |
10 |
20 |
Proba de resposta múltiple |
B1 B2 B4 C1 C6 |
2 |
55 |
57 |
Traballos tutelados |
A6 A9 A11 A16 A17 A18 A19 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
10 |
36 |
46 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Corresponderase coas 17 horas de docencia expositiva que figuran no POD.
Nelas desenvolveranse os conceptos fundamentais da asignatura e se establecerá o marco teórico da mesma.
|
Estudo de casos |
Docencia interactiva e traballo autónomo.
Nesta metodoloxia inclúense todo tipo de probas, exercicios, traballos grupais, casos prácticos,... que os profesores estimen necesarios para o desenrolo da docencia interactiva.
|
Proba de resposta múltiple |
Exame final da materia |
Traballos tutelados |
Docencia interactiva e traballo autónomo.
Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais cun seguimento por parte dos profesores ao longo do cuadrimestre.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados grupais, é importante consultar cos profesores os avances que se van realizando, para que estes podan ofrecer, en cada caso, as orientacións necesarias que aseguren o aprendizaxe dos alumnos, así como a calidade do traballo dacordo cos criterios que se indicarán na clase e se colgarán na plataforma Moodle.
O seguimento, dos traballos, farase grupo a grupo, ben no horario de titorías ou vía email.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A3 A9 A12 A13 A14 A16 A17 A22 B3 B5 C4 C5 C6 C7 |
Na cualificación inclúense: exercicios, estudo de casos e calquera outro tipo de probas que o profesor plantexe ó longo do período lectivo. |
15 |
Traballos tutelados |
A6 A9 A11 A16 A17 A18 A19 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
A cualificación estará formada pola obtida nos traballos tutelados realizados en grupo (a mesma para tódolos integrantes do equipo) e pola obtida na presentación oral do traballo e preguntas sobre o mesmo (que será individual para cada alumno/a). |
25 |
Proba de resposta múltiple |
B1 B2 B4 C1 C6 |
Exame final da materia |
60 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: A avaliación consta de dúas partes: 1. Avaliación continua (solución de problemas e traballo tutelado): supón un 40% da cualificación. 2. Exame final: supón un 60% da cualificación. As actividades de avaliación continua realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fora do período lectivo, dado que se realizan na súa totalidade ou en parte dentro da aula. En todas as presentacións orais que se establezan ao longo do curso, participarán obrigatoriamente todos os compoñentes do grupo responsable da súa elaboración. Para sumar a nota do exame final á nota da avaliación continua, é necesario obter un mínimo de 4 puntos sobre 10 no exame final. Para superar a materia a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10. En caso de non alcanzar un 4 sobre 10 no exame (proba de resposta múltiple), a nota da materia será a obtida no exame ponderada polo 60%. Recórdase que está prohibido acceder ao exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. SEGUNDA OPORTUNIDADE: Os criterios de avaliación e cualificación son exactamente iguais en tódalas oportunidades de avaliación. Gardarase a nota da avaliación continua para a segunda oportunidade, pero en ningún caso para cursos posteriores. OUTRAS OBSERVACIÓNS XENERAIS: - Os criterios de avaliación e cualificación son exactamente iguais en tódalas oportunidades de avaliación(Adiantada, Primeira e Segunda). Na convocatoria adiantada é posible a realización do estudo de casos para a obtención da puntuación correspondente por este concepto. - O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá comunicar esta circunstancia á profesora ao comezo do curso. Aplicarase o mesmo sistema de avaliación (coa particularidade de que o traballo tutelado poderaio facer a título individual).No caso deste alumnado, excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultadeno que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio de curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
- As guías para a realización dos traballos tutelados ou de calquera outra práctica ou exercicio proposto pola profesora estarán colgadas na plataforma Moodle.
- Calquera información, aviso. etc. notificarase aos alumnos por email ou Teams. - A cualificación de Non presentado esixe que o alumno non teña participado en actividades de avaliación que superen o 20% da cualificación final, con independencia da cualificación obtida. - Os alumnos deberán acreditar a súa identidade dacordo coa normativa vixente. - Calquera alumno/a sorprendido realizando probas de avaliación mediante calquera procedemento fraudulento terá unha nota de cero na oportunida decorrespondente. - É responsabilidade do alumnado consultar a dirección de email que a UDC lles asigne.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Grant, Robert M. (2004). Dirección estratégica. Madrid: Thomson Civitas
Navas López, J. E.; Guerras Martín, L. A. (2016). Fundamentos de dirección estratégica de la empresa. Navarra: Thomson Reuters Civitas
Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones. Barcelona: Ariel |
|
Bibliografía complementaria
|
Kates, A., Galbraith, J.R. (2007). Designing your organization. San Francisco, CA: Wiley
Brickley, J., Smith, C., Zimmerman, J. (2005). Economía Empresarial y Arquitectura de las Organizaciones. . Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España
Douma, S.; Schreuder, H. (2009). Enfoques económicos para el análisis de las organizaciones. Madrid: Pearson
Gibbons, R. (2005). Four Formal(izable) Theories of the Firm? . Journal of Economic Behavior and Organization 58: 202-247.
Cuervo García, A. (2008). Introducción a la administración de empresas. Madrid : Thomson Civitas
Claver Cortés, E. et al. (1998 (imp. 2007)). Manual de administración de empresas. Madrid : Civitas
Gibbons, R. (2010). Organizational Economics and Corporate Strategy, Lectures 1 & 2. . MBA Course 15.903 at the MIT Sloan School of Management. Available at: http://web.mit.edu/rg
Lazear, E. (2000). Performance Pay and Productivity.. American Economic Review 90: 1346-61.
Chermack, T.J. (2011). Scenario Planning in Organizations. San Francisco, CA: Berrett-Koehler Publishers
Gibbons, R. (2003). Team Theory, Garbage Cans, and Real Organizations: Some History and Prospects of Economic Research on Decision-Making in Organizations. . Industrial and Corporate Change 12: 753-87.
Coase, R. (1937). The Nature of the Firm.. Economica, 4: 386-405
Williamson, O. (1979). Transaction Cost Economics: The Governance of Contractual Relations.. Journal of Law and Economics 22: 233-61. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa: Función Organizativa/650G01003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Economía e Xestión da Empresa Familiar/650G01040 |
|
Observacións |
Recomendacións:
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 1.2. Realizarase a través de Moodle, email ou One Drive, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|