Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
O alumno é quen de expresarse de xeito oral e máis escrito, en calquera dos idiomas oficiais da comunidade, ou nunha língua estranxeira, empregando correctamente os conceptos básicos da materia: compra, custo, gasto, investimento, pago. |
A10 A24
|
B1 B4 B5 B9 B10 B13 B14
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7
|
Identificar as características dos ámbitos internos e externos da empresa, económicos, sociais e ambientais, así como os modelos contables relacionados con estes, dun xeito innovador e sustentable. |
A1 A2 A7 A9
|
B2 B3 B12
|
C3 C6
|
Identificar os diferentes factores de producción de acordo coa súa natureza, función e comportamento |
A3 A24
|
|
|
Comprender os diferentes modelos de imputación de custos e as posibilidades de afectación e imputación dos mesmos aos portadores de costes en función daqueles. |
A18 A24
|
|
|
Coñecer e seleccionar en cada caso a millor opción para facer o reparto primario e secundario dos custos indirectos. |
A3 A24
|
|
|
Identificar, calcular e interpretar conceptos tales como Centro de custo, Unidades equivalentes, Unidades técnicas e económicas, Unidades de obra, Taxa de Aplicación e Imputación racional de custos. |
A24
|
|
|
Obter e analizar as marxes de contribución nun modelo de custo variable. |
A3 A23 A24
|
|
|
Cálcular o custo estándar e relacionalo coa planificación e o control da actividade da empresa. |
A3 A13 A14 A16 A24
|
B8
|
|
Utilizar os orzamentos como ferramenta de planificación |
A10 A12 A18 A24
|
B6 B7 B11
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Natureza, concepto e clasificación da Contabilidade de Custos. |
1.1. Contabilidade de Custos e Contabilidade Financeira |
Tema 2. Definición, análise e clasificación dos custos. |
2.1. Diferencia compra, custo, gasto, pago e investimento
2.2. Clasificación dos custos
2.3. O custo de oportunidade |
Tema 3. Custos dos factores da producción. |
3.1. Materiais
3.2. Man de obra
3.3. Custos indirectos
3.3.1. Concepto e clasificación
3.3.2. A estatística de custos
3.3.3. As unidades de obra |
Tema 4. Os sistemas de custos. |
4.1. Sistema de acumulación de custos por órdenes de traballo e por proceso
4.2. Sistema de custo completo industrial e coste variable
4.3. Sistema de custo histórico, custo estándar e custo normal |
Tema 5. Contabilidade por órdenes de traballo e por procesos. |
5.1. Os custos directos e indirectos no sistema de acumulación de costes por órdenes de traballo
5.2. Sobreaplicación e subaplicación de custos indirectos nas órdenes de traballo
5.3. Cálculo do custo unitario no sistema de custo por procesos. Unidades físicas e unidades equivalentes
5.4. A producción en curso e a producción equivalente
5.5. Diferencias de inventario
5.6. Custos conxuntos e custos comunes |
Tema 6. Modelo de custo completo |
6.1. Custo histórico
6.2. Custo estimado
6.3. Custo estándar
6.4. Cálculo e análise das desviacións
6.5. Custo racional |
Tema 7. Modelo de custo variable |
7.1. Punto morto
7.2. Cálculo de ratios e marxes
7.3. Análise de sensibilidade |
Tema 8. Modelo de custos baseados na actividade |
8.1. As actividades
8.2. Conductores de custos
8.3. A importancia do tempo |
Tema 9. Orzamentos |
9.1. Concepto y obxectivos
9.2. Orzamento xeral
9.3. Orzamentos operativos
9.4. Estados financeiros previsionais |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Problem solving |
A1 A3 A10 B2 B3 B8 |
10 |
20 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A9 B9 B10 C7 |
16 |
40 |
56 |
Case study |
A2 A7 A12 A13 A14 A16 A18 A23 B1 B4 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
17 |
20.5 |
37.5 |
Mixed objective/subjective test |
A10 A24 B5 C6 |
2.5 |
20 |
22.5 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Problem solving |
Resolución de exercicios prácticos de aplicación dos conceptos teóricos básicos da materia |
Guest lecture / keynote speech |
Desenvolvemento dos conceptos teóricos e prácticos básicos da materia |
Case study |
O/a alumno/a realizará un traballo en grupo no que desenvolverá o sistema de cálculo do custo do produto ou servizo dunha empresa da súa elección |
Mixed objective/subjective test |
Exame escrito no que a alumno terá que demostrar ter acadados os resultados de aprendizaxe; a proba incluirá teoría e práctica. Nas sesións de atención personalizada desenvolveranse titorías en pequeno grupo coa fin de aclarar as dúbidas que o alumnado poida ter cara á proba mixta. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Case study |
|
Description |
Titorías guiadas de 4 horas en grupos de 15 alumnos antes do remate do cuadrimestre. Os horarios e o lugar no que se desenvolverán comunicaranse no seu momento. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A10 A24 B5 C6 |
Exame escrito que incluirá cuestións teóricas e cuestións prácticas. A parte teórica terá una valoración do 30% e a parte práctica o 30%. |
50 |
Problem solving |
A1 A3 A10 B2 B3 B8 |
Valorarase a participación do alumnado nas clases prácticas, a calidade das súas opinións e aportacións, o traballo na aula e a presentación de pequeños problemas que terá que resolver por sí mesmo/a |
0 |
Case study |
A2 A7 A12 A13 A14 A16 A18 A23 B1 B4 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
O/a alumno/a realizará un traballo en grupo no que desenvolverá o sistema de cálculo do custo do produto ou servizo dunha empresa da súa elección |
50 |
|
Assessment comments |
Os criterios de avaliación son válidos tanto na primeira coma na segunda oportunidade. A
superación da materia precisará que o estudantado sexa valorado tanto
na sua participación es "estudio de casos" como na "proba mixta".
A cualificación mínima para obter un aprobado é de 5 (50%). Calificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando so participe en actividades
de avaliación cunha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación obtida. Convocatoria
adiantada: proba mixta cun peso do 100% sobre a cualificación:
consistirá nunha proba mixta na que se incluirán cuestións
teóricas e prácticas na que o/a alumno/a terá que demostrar ter alcanzado as competencias e resultados de aprendizaxe da
materia. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia. Proba mixta cun peso do 100% sobre a
cualificación: consistirá nunha proba mixta na que se incluirán
cuestións teóricas1 e prácticas e na que o/a alumno/a terá que demostrar
ter alcanzado as competencias e os resultados de aprendizaxe da
materia.
CONDICIÓNS DE AVALIACIÓN:
está prohibido o acceso ás aulas de exame con
calquera tipo de dispositivo que permita a comunicación co exterior
e/ou o almacenamento de información, excepto naqueles casos nos que
o profesorado responsable da materia así o estableza.
O/a estudante haberá de identificarse antes do inicio da
proba utilizando calquera dos medios aceptados pola Universidade da
Coruña
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Catalina Vacas Guerrero ... [et al.] (2009). Fundamentos de contabilidad de costes y de gestión : una visión práctica. Collado Villalba : Delta
Ripoll Feliu, Vicente M., coord. Alcoy Sapena, Pablo, coord. Crespo Soler, Cristina, coord (2011). Contabilidad analítica -- Problemas y ejercicios. arcelona: Profit
Martin Peña, Francisco; Ros riera, Juan (2015). Contabilidad de Costes. Ediciones CEF
Carlos Mallo, María Ángela Jiménez Montañés (2009). Contabilidad de costes. . Madrid : Pirámide
Muñoz, Clara; Zornoza, Javier; Veuthey, Eloy (2008). Introducción a la contabilidad de costes para la gestión. Curso práctico. TME Tratados y manuales de empresa
Fullana Belda, Carmen; Paredes Ortega, José Luis (2007). Manual de Contabilidad de costes. Delta Publicaciones |
A bibliografía poderá ser actualizada en calquera momento por mor da inclusión de novos textos que o profesor considere axeitados para o alumnado. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1. The delivery of the documentary works to be carried out in this subject: a. It will be requested in virtual format and/or computer support. b. It will be done through Moodle, in digital format without the need to print them. 2. The importance of ethical principles related to sustainability values in personal and professional behaviors must be taken into account. 3. Work will be done to identify and modify sexist prejudices and attitudes and will influence the environment to modify them and promote values of respect and equality. 4. We will facilitate the full integration of students who, for physical, sensory, psychological or sociocultural reasons, experience difficulties in gaining adequate, equal and beneficial access to university life. |
|