Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Global skills required to elaborate and analyse Spanish companies financial reporting. |
A1 A2 A3 A7 A9 A10 A12 A14 A23
|
|
|
Nuclear skills of the degree aprehension
|
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Basic and general skills of the degree |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
LESSON 1: ANNUAL ACCOUNTS IN THE SPANISH GENERAL ACCOUNTING PLAN: BALANCE SHEET AND INCOME STATEMENT |
1. Financial statements in the Spanish General Accounting Plan.
2. Financial statements under the International Accounting Standard 1 (IASB).
3. Balance Sheet and Income Statement, official formats.
4. Small and Medium Size Enterprises (SME): Balance Sheet and Income Statement, official formats.
|
LESSON 2: SPANISH STANDARDS FOR THE PREPARATION OF ANNUAL ACCOUNTS |
1.Merchant Code regulation
2. Companies Act and Official Merchant Register regulation
3. Spanish General Accounting Plan rules (Part III)
|
LESSON 3: STATEMENT OF CHANGES IN EQUITY |
1. Other Comprehensive Income
2. Statement of Changes in Equity.
3. Statement of Changes in Equity (SME).
|
LESSON 4. NOTES TO THE FINANCIAL STATEMENTS
|
1. Explanatory notes (Normal format)
2. Explanatory notes (Abbreviated format)
3. Explanatory notes (SME format).
4. Note on taxation
5. Note on delayed payments
|
LESSON 5: STATEMENT OF CASH FLOWS |
1. Concept of financial flows and financial stock
2. Funds flow statements: historical evolution and usefulness.
3. Concept of cash and cash equivalents
4. Statement of cash flows: its structure
5. How to elaborate a statement of cash flow
|
LESSON 6: AN INTRODUCION TO FINANCIAL STATEMENT ANALYSIS: EQUITY ANALYSIS |
1. Objectives and focus
2. Financial reporting relevance and limitations
3. Analystical classification of a Balance Sheet
4. Analystical classification of a Profit and Loss Account.
5. Financial statement methodology and technical tools
6. Operating cycle and fixex structure.
7. Business cycle duration and its determination
8. Working Capital
8. Long term financing
|
LESSON 7: RESULTS ANALYSIS |
1.Composition and changes in results
2. Return on assets
3. Margin
4. Rotation
|
LESSON 8: FINANCIAL ANALYSIS |
1. Financial solvency
2. Financial leverage
3. Return on equity
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A7 A9 A10 A12 A14 A23 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Problem solving |
A1 A2 A10 A14 A23 C1 C3 C6 |
25 |
50 |
75 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A10 A14 A23 C1 |
1 |
3 |
4 |
Oral presentation |
A2 A10 A14 C1 |
4 |
12 |
16 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Summarised lectures about the content of the subject, with the aid of illustrative examples. Alternatively, lectures will be on line, as decided by the teacher, according to the current conditions at the date of the lectures. |
Problem solving |
Exercises to be solved both in class and out of class time, as an individual or group task. |
Mixed objective/subjective test |
Exams and other tests, with theoretical an práctical questions. They can be both in class or on line. |
Oral presentation |
Individual or group oral presentation of case studies. They can be both in class or on line, by Teams or other similar application. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
|
Description |
Tutorials for practical cases |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A2 A10 A14 A23 C1 |
Theoretical-practical exams, valued as explained in the assessment comments. |
40 |
Problem solving |
A1 A2 A10 A14 A23 C1 C3 C6 |
Solution of practical cases, which may be presented orally. |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A7 A9 A10 A12 A14 A23 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
The completion of tasks and random evaluation tests will be scored. |
30 |
|
Assessment comments |
Exam texts will be written in Spanish. Exam
texts in Galician will be available for students asking for them up to 15 days
before the date of the exam.
Miixed objective/subjective test rules: Any
device that permits external communication, or information storage is not
allowed. Infringement of these rules will imply the student be assessed by oral
presentation only.
Practices shall be submitted during the term,
before the deadlines settled.
Non presented mark is only for students that
did not attend assessment tasks over a 20% of the total.
Guest lecture/keynote speech: Up to 3 marks for individual tasks and random evaluation tests. Problem solving Up to 3 marks can be added for the realization and oral or written presentation of individual
or group practices. To this end, the questionnaires proposed by the teacher
must be completed and sent within the established period.
Mixed objective/subjective test:
The first test will assess lessons 1 to 5,
and it will take place, following the lectures on those lessons (normally in
the middle of the term). Maximun grade is 2 marks. Students that passed this first test (a minimum of 1 point) will keep that grade as a minimum grade of this part of the syllabus in the final exam of the first opportunity.
In the second opportunity, to be able to recover the continuous evaluation of the first opportunity, the greater one will be taken between: a) Qualification achieved throughout the course in the
methodologies guest lecture and problem solving (continuous assessment, 60%);
plus qualification achieved in the mixed test of the second opportunity (40%). b) Exclusively the qualification obtained in the mixed test of the
second opportunity (100%) Subject to the UDC regulation, exams, oral presentations and other
tests subject to evaluation can be face-to-face or online. ttend the classes will have to contact the teacher by the tenth day of
the term, in order to receive an individual tutorial schedule, which will
include dates for the multiple-choice questions test. Exams for these students
will be held on the same date as the rest of the students.
Just for the advanced call,
students will take an unique mix test, oral or in writing, in order to assess all the competencies and
contents of the subject.
|
Sources of information |
Basic
|
Muñoz Merchante, Ángel (2009). Análisis de estados financieros : ejercicios y test . Madrid : Ediciones Académicas
Muñoz Merchante, Ángel (2009). Análisis de estados financieros : teoría y práctica . Madrid : Ediciones Académicas
ESTEO SÁNCHEZ, F. (2003). Análisis de estados financieros. Planificación y control. Madrid. CEF
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera : aplicaciones prácticas. . Madrid: Pirámide
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Fundamentos teóricos y aplicaciones. . Madrid. Pirámide
Ministerio de Economía (2021). Plan General de Contabilidad. https://www.icac.gob.es/ |
|
Complementary
|
|
www.ifrs.org/
https://www.icac.gob.es/ |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Financial Accounting I/650G01013 | Financial Operations Analysis/650G01014 | Costs Accounting/650G01023 | Financial Management II/650G01025 | Corporate Accounting/650G01030 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Business Groups and Consolidated Financial Statements/650G01032 | Business Software/650G01035 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Business Groups and Consolidated Financial Statements/650G01032 | Introduction to Auditing/650G01033 | Information Systems for Business Financial Management/650G01034 |
|
|