Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Introdución á Auditoría Código 650G01033
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Vara Arribas, Ricardo Jose
Correo electrónico
ricardo.vara@udc.es
Profesorado
Vara Arribas, Ricardo Jose
Correo electrónico
ricardo.vara@udc.es
Web
Descrición xeral Curso enfocado para que resulte de utilidade aos futuros profesionais que traballen en actividades relacionadas coa información financeira elaborada polas empresas:

. Departamentos administrativos e contables
. Analistas financeiros
. Controllers
. Asesores de empresa
. Auditores internos ou externos.
. Inspectores de facenda
Plan de continxencia 1.- Modificacións nos contidos

Manteranse os contidos planificados na GADU.

2.- Metodoloxías

• Metodoloxías docentes que se manteñen

Excepto no que se indica a continuación, mantéñense as metodoloxías docentes, adaptándoas á formación online.

• Metodoloxías docentes que se modifican

A discusión dirixida refúndese na solución, mediante probas síncronas por parte do alumnado, de casos prácticos adaptados en extensión e complexidade ás ferramentas telemáticas dispoñibles

3.- Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Ferramentas: Teams, Forms e Moodle

Temporalización: Durante a clases e titorías semanalmente programadas.

4.- Modificacións na avaliación

Metodoloxía AVALIACIÓN CONTINUA: Peso na cualificación: 50%. Valoraranse a resolución, por parte do alumnado, de casos prácticos (solución de problemas) adaptados en extensión e complexidade ás ferramentas telemáticas dispoñibles.

Metodoloxía PROBA OBXECTIVA FINAL: Peso na cualificación: 50%. Exame final, con tempo limitado, sobre casos prácticos estudados no curso. As respostas poderán controladas mediante cuestionarios tipo test con alternativas limitadas.

Observacións de avaliación:

1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.

2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos, manténdose a ponderación entre a avaliación continua e o exame final.

Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada (art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións dúas Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta oral e/ou escrita que supoñerá o 100 % da cualificación final.

3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal, devandito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor no primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparta, co fin de fixar o citado calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.

4. Sobre condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

5. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.

6. Outras observacións de avaliación continua: A formulación de problemas e a súa solución, así como os controis que se fagan sobre os mesmos e os aspectos normativos asociados, poderanse realizar durante o desenvolvemento das clases e sen necesidade de aviso previo da realización dos devanditos controis. Todo iso require unha participación en clase activa por parte do alumno e un estudo actualizado do material facilitado.

5.- Modificacións da bibliografía ou webgrafía

A totalidade do material requirido estará dispoñible en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender o proceso de elaboración financieira externa e os axentes implicados na mesma A3
A7
A10
B1
B2
B3
B4
B5
Aprender a normativa e a metodoloxía da auditoría de contas e a súa aplicación a distintos ámbitos empresariais A3
A7
A16
A18
B6
B7
B8
B9
B10
C6
Reflexionar sobre os aspectos éticos asociados á elaboración e auditoría da información financeira B11
B12
B13
B14
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
A profesión do auditor Responsables da elaboración da información financeira: o sistema de información contable.
Natureza e obxectivos da auditoría de contas.
A capacitación técnica.
A independencia e a importacia dunha conduta ética.
O acceso á profesión.
O marco normativo da auditoria de contas en España Leis Mercantís de Aplicación.
Lei de Auditoría de Contas.
Regulamento de Auditoría de Contas.
Normas Técnicas de Auditoría.
Consultas e Notas emitidas polo ICAC.
Recomendacións técnicas emitidas polas Coorporaciones Profesionales.
O proceso de auditoría de contas. Visión global Elaboración do presuposto
Carta de encargo
Planificación do traballo
Execución do traballo
Emisión do Informe de Auditoría e da Carta de Debilidades do Control Interno
A importancia relativa ou materialidade A súa determinación nas diversas fases do traballo
Aspectos cuantitativos e cualitativos
O concepto de erro tolerable
As técnicas de mostro
O modelo de risco de auditoría Descrición do modelo
O risco inherente
O risco de control
O risco de detección
Os procedimentos de auditoría Os obxectivos
A metodoloxía do "directional testing"
A obtención de evidencia suficiente e axeitada.
As probas de cumprimento e substantivas
Anexo I: Carta de manifestacións da dirección
Anexo II: Avaliación do principio contable de "empresa en funcionamiento"
Execución e documentación do traballo Plan global de auditoría
Organización e documentación dos papeis de traballo
Momento de execución do traballo
Análise dos feitos posteriores ao peche.
Control de calidade
O informe de auditoría Formatos oficiais.
Tipoloxía dos parágrafos intermedios.
Circunstancias que modifican a opinión.
Tipos de opinión.
O proceso de decisión do auditor na emisión do informe.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve A3 A7 A10 A16 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 1 6 7
Discusión dirixida B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 12 24 36
Estudo de casos B5 12 36 48
Sesión maxistral B10 C3 C4 C5 C6 C7 C8 17 34 51
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Os alumnos deberán someterse a un control de respostas breves nas que poderán demostrar a suficiencia do traballo persoal realizado e dos coñecementos adquiridos
Discusión dirixida Analizado un tema ou unha metodoloxía, formúlase a súa aplicación a distintas situacións nas que se esixe unha participación activa por parte do alumnado. A devandita participación require a súa previa preparación como traballo persoal.
Estudo de casos Selecciónanse contas anuais e os seus correspondentes informes de auditoria depositados na Comisión Nacional do Mercado de Valores. Analízase a casuística existente en cada uns deles. O alumno que presenta o caso responde ás solicitudes de aclaración que lle realizan o seu compañeiros, os cales deben concluír cunha avaliación da información financeira presentada, os riscos existentes e o traballo realizado polo auditor.
Sesión maxistral Presentación dos temas aos alumnos. Descrición dos obxectivos de aprendizaxe. Enfase práctico dos conceptos mais importantes.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Estudo de casos
Sesión maxistral
Descrición
O profesor presenta en clase unha aproximación crítica á elaboración e interpretación da información financeira, analizando os posibles motivos que os elaboradores da devandita información puidesen ter para terxiversala. A actitude de "escepticismo profesional", inherente ao traballo do auditor, transmítese coa finalidade de que o alumno poida entender os distintos enfoques cos que o auditor aborda o seu traballo. A análise de riscos propón deseñar probas de auditoría que permitan identificar debilidades nos controis internos das compañías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 Asistencia participativa na clase. Calidade das intervencións e das cuestións plantexadas. 20
Estudo de casos B5 Dificultade do traballo seleccionado, calidade da exposición da avaliación riscos, defensa das conclusións acadadas. 20
Proba de resposta breve A3 A7 A10 A16 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 Proba escrita obrigatoria 60
 
Observacións avaliación

Cualificación
de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades
de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación acadada.

Na segunda
oportunidade aplicaranse os mesmos criterios de avaliación que na primeira
oportunidade.

Para aqueles
alumnos que poidan optar á oportunidade adiantada (decembro), a avaliación
consistirá na realización dun único exame que valore a totalidade dos contidos
e competencias da materia. É dicir, no caso de que ao alumno se lle conceda unha
oportunidade de "avaliación adiantada", e só neste caso, para aprobar
a materia, o alumno deberá superar unha proba mixta oral e/ou escrita
encamiñada a evaluar todalas competencias e contidos propios da materia.

Alumnado con
reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención
de asistencia: Salvo para las fechas aprobadas en la Junta de Facultad, en lo
que respecta a la prueba mixta, para las restantes pruebas, se acordará al
inicio del curso un calendario específico de fechas compatible con su
dedicación, motivo por el cual, dicho alumnado deberá ponerse en contacto con
el profesor en los primeros diez días del cuatrimestre en que la materia se
imparta, con el fin de fijar el citado calendario. Las pruebas tendrán el mismo
formato que para los alumnos con dedicación a tiempo completo.


Fontes de información
Bibliografía básica (2015). Ley 22/2015, de 20 de julio, de Auditoría de Cuentas.. «BOE» núm. 173, de 21 de julio de 2015, páginas 60273 a 60366 (94 págs.)
ICAC/IFAC (2013). Normas Internacionales de Auditoría. http://www.icac.meh.es/Temp/20130627190704.PDF
(2011). Real Decreto 1517/2011, de 31 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento que desarrolla el texto refundido de la Ley de Auditoría de Cuentas, aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2011, de. http://boe.es/boe/dias/2011/11/04/pdfs/BOE-A-2011-17395.pdf

O manual presenta unha visión profunda e clara da actividade de auditoría de contas anuais. A tal fin, o libro divídese en dúas partes. A Parte I, "O proceso de auditoría", describe en detalle as fases de traballo (planificación, execución e emisión do informe); efectúa unha exposición exhaustiva dos conceptos clave (importancia relativa, risco de auditoría e evidencia); e presenta unha análise detallada do informe de auditoría.

A Parte II, "Os ciclos de operacións e as áreas de traballo", presenta dun xeito práctico e aplicada ao traballo concreto de cada epígrafe das contas anuais, como interveñen os conceptos subliñados na parte primeira. Deste xeito, a estrutura dos capítulos recolle unha análise de obxectivos, riscos e procedementos para afrontar estes.

O aspecto normativo cóbrese co real decreto lexislativo e o seu desenvolvemento regulamentario, que ofrecen un texto sistemático e unificado comprensivo da normativa aplicable á actividade de auditoría de contas na actualidade.

Por último, a adaptación do compendio que forman as normas internacionais de auditoría integran a normativa reguladora da actividade de auditoría de contas, de conformidade co disposto no artigo 6 do texto refundido da Lei de Auditoría de Contas mencionado anteriormente.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Contabilidade Financeira I/650G01013
Contabilidade Financeira II/650G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías