Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Economía e Xestión da Empresa Familiar Código 650G01040
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Rivera Castiñeira, M. Berta
Correo electrónico
b.rivera@udc.es
Profesorado
Rivera Castiñeira, M. Berta
Correo electrónico
b.rivera@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo dos principais conceptos, cuestións e problemática específica que caracteriza ás empresas familiares, así como as principais ferramentas de análise e resolución de conflitos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Traballos tutelados (computa na avaliación)
- Estudo de casos (computa na avaliación)
- Atención personalizada
*Metodoloxías docentes que se modifican
- Discusión dirixida
- Sesión maxistral
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados e estudo de casos.
- Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado.
- Teams: Sesións semanais según as necesidades da evolución da materia.
4. Modificacións na avaliación
Mantéñense as mesmas condicións que figuran na guía docente. A avaliación, por tanto, non sufrirá modificacións, representando a avaliación continua un 100% da avaliación total da seguinte forma: Traballos tutelados 60%, estudo de casos 40%.
*Observacións de avaliación:
Requisitos para superar a materia: Obter una puntuación do 50% do peso de cada una das partes obxecto de avaliación.
Na segunda oportunidade aplicaranse os mesmos criterios de avaliación que para a primeira oportunidade.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento dos principais conceptos, cuestións e problemática específica das empresas familiares, así como dos principais modelos de análise. A1
A2
A3
A7
A8
A9
A11
A16
A17
A18
A19
A22
A23
A24
B1
B3
B4
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de aplicación dos modelos de anáise a un amplo rango de problemas, conflitos e situacións en xeral que son típicas nalgúns casos específicos das empresas familiares. A1
A2
A3
A8
A9
A11
A16
A17
A18
A22
A23
B2
B5
B6
B7
B8
B14
C1
C2
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Concepto de empresa familiar
Características das empresas familiares Introdución: Principais características e problemas
O sistema da empresa familiar
Conflitos: orixe e posibles solucións
Relacións, cultura e valores
Goberno da empresa familiar Órganos de goberno da familia e da empresa
O protocolo familiar
Evolución e crecimento Evolución e crecemiento
Sucesión e continuidade

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A11 A22 A24 B1 B2 B4 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C6 15 27 42
Discusión dirixida B6 B9 B14 19 0 19
Traballos tutelados B3 B4 B5 10 20 30
Sesión maxistral A1 A2 A3 A7 A8 A9 A16 A17 A18 A19 A23 B7 B8 B10 C4 C5 C7 C8 17 34 51
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Estudo de situacións concretas ou casos que describan situacións reais ou supostas. O alumno deberá ser capaz de analizala axeitadamente e de plantexar solucions ou decisiones.
Discusión dirixida Clases en grupos reducidos de 15 alumnos para análise detallado de problemas concretos do temario e de traballo do alumno
Traballos tutelados Realización de traballos relacionados con os contados da materia de forma tuteada por o profesor da materia. Os trabajos serán susceptibles de presentación por parte dos alumnos.
Sesión maxistral Exposición do profesor de carácter oral e complementada con medios audiovisuais e coa introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de facilitar a aprendizaxe e de transmitir coñecementos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada ó alumno levarse a cabo de forma virtual, incluido a acción de Tutorías en Grupos Reducidos.
Alunos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A11 A22 A24 B1 B2 B4 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C6 Valoraránse as respostas propostas e a análise desenvolvido polos alumnos para a resolución dos casos plantexados. 40
Traballos tutelados B3 B4 B5 A evaluación dos traballos terá en conta os seguintes aspectos:
- Adecuación metodolóxica á proposta de traballo.
- Profundidade dos contidos.
- Claridade na redacción e na presentación das ideas.
- Estructura e organización dos contidos.
- Principais Conclusións.
- Uso de fontes documentais apropiadas e actuais.
- Presentación e claridade na exposición e respostas.
60
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter un mínimo de 5 puntos sobre 10.  O desglose dese total de dez é o seguinte: o 40% (4 puntos) corresponde a o estudio de casos. O 60% (6 puntos) corresponde á realización de trabajos tuteados (6 puntos). 

A)   NORMATIVA DE EVALUACIÓN:

1.    Condicions de evaluación: Está prohibido acceder ao aula dol examen con calquera dispositivo que permita a comunicación có exterior e/ou almacenamento de información.

2.    Identificación do estudiante: O estudiante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.

 B)    TIPOS DE CALIFICACIÓN:

1.    Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando solo participe en actividades de evaluación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final, con independencia da calificación acadada.

 2.    Estudiantes con recoñecimento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas se acordará ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa sua dedicación. Se empleará a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, tutorías e a entrega de traballos. Tenrán a misma obriga de realizar actividades que o alumnado a tempo completo.

C)   OPORTUNIDADES DE EVALUACIÓN:

1.    Primeira oportunidade: Aplicaranse os criterios de evaluación anteriormente indicados en esta sección.

2.    Segunda oportunidade: Os criterios de evaluación son los mismos para todas las oportunidades de evaluación.

3.   Convocatoria adiantada: Na convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da evaluación continua mediante preguntas adicionais á proba obxectiva final.


Fontes de información
Bibliografía básica Corona, J. (Ed.) (2011). Empresa familiar: aspecto jurídicos y económicos. Deusto
Galve, C. y Salas, V. (2003). La empresa familiar en España. Fundación BBVA
Casillas, J.C. y otros (2005). La gestión de la empresa familiar. Thompson
A maiores da Bibliografía relacionada, dado que o análise e búsqueda de fontes documentales é unha das metodoloxías desenvoltas durante o curso, será o propio alumno (orientado polo profesor) quén en función dos problemas que teña que abordar buscarálas referencias documentales mais apropiadas. A lo longo do curso, recomendarase material adicional correspondente aos contidos impartidos.
Bibliografía complementaria Pérez, M.J. (coord.) (2007). Fundamentos en la dirección de la empresa familiar. Thompson
Miller, D. y Le Bretton-Miller, I. (2006). Gestionar a largo plazo. Deusto
Monreal, J. y otros (2009). La gestión de las empresas familiares: Un análisis integral. Civitas
Gimeno, A. y otros (2009). Modelos de empresa familiar. Deusto


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, fundamentalmente:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Fomentaranse valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías