Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e comprender a morfoloxía, a fisioloxía, a patoloxía e a conduta das persoas, tanto sas como enfermas, no medio natural e social. |
A4 |
Adquirir a experiencia clínica adecuada que proporcione habilidades intelectuais e destrezas técnicas e manuais; que facilite a incorporación de valores éticos e profesionais; e que desenvolva a capacidade de integración dos coñecementos adquiridos; de forma que, ao termo dos estudos, os estudantes saiban aplicalos tanto a casos clínicos concretos no medio hospitalario e extrahospitalario, como a actuacións na atención primaria e comunitaria. |
A5 |
Valorar o estado funcional do paciente, considerando os aspectos físicos, psicolóxicos e sociais. |
A9 |
Avaliar a evolución dos resultados obtidos co tratamento en relación cos obxectivos marcados. |
A12 |
Intervir nos ámbitos de promoción, prevención, protección e recuperación da saúde. |
A13 |
Saber traballar en equipos profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais. |
A14 |
Incorporar os principios éticos e legais da profesión á práctica profesional así como integrar os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións. |
A19 |
Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender as alteracións funcionais derivadas das afeccións médico-cirúrxicas susceptibles de tratamento fisioterápico, para adquirir os coñecementos e experiencia clínica adecuada, que proporcione as habilidades intelectuais e destrezas técnicas e manuais. |
A1 A4 A5 A9 A12
|
B4 B5
|
C4 C8
|
Fomentar no estudante a incorporación de principios éticos e coñecementos legais das profesións sanitarias, para o exercicio práctico profesional. Potenciar o traballo en equipos multidisciplinares para así poder comunicarse de modo efectivo e claro, tanto oral como escrito, cos seus compañeiros, outros profesionais e familiares, nun ámbito sociosanitario. |
A13 A14 A19
|
B1 B2 B3
|
C1
|
Fomentar a importancia da investigación e a procura de información actualizada, para o desenvolvemento profesional no ámbito da patoloxía médico-cirúrxico asociado á Fisioterapia. |
|
|
C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque temático Neuroloxía |
1. Coma e trastornos de conciencia
2. Trastornos do movemento, do equilibrio e da marcha. Enfermidade de Parkinson
3. Infeccións do sistema nervioso central
4. Epilepsia e tumores
5. Enfermidades desmielinizantes. Esclerose múltiple
6. Enfermidades dexenerativas do sistema nervioso central:demencias, ataxias, enfermidade da neurona motora
7. Accidentes vasculares cerebrais
8. Enfermidades dos nervios periféricos e miopatías
9. Alcoholismo e sistema nervioso central |
Bloque temático Cardiorespiratorio |
1. Arteriosclerosis. Hipertensión arterial
2. Insuficiencia cardíaca
3. Enfermidade coronaria arteriosclerótica. Cardiopatía isquémica: angina de peito e infarto de miocardio
4. Patoloxía arterial e venosa periféricas. Trombosis venosas.
5. Insuficiencia respiratoria
6. Enfermidade pulmonar obstructiva crónica
7. Enfermidades pulmonares de tipo ocupacional: silicose, neumocniosis
8. Enfermidades da pleura e pericardio
3. Arritmias e trastornos da condución miocárdica. Morte súbita.
6.Miocardiopatías. Miocardiopatía dilatada, hipertrófica e restritiva.
7.Enfermidades do pericardio. Pericarditis aguda. Derrame pericárdico. Taponamiento cardíaco.
11. Patoloxía veosa periférica. Trombosis venosa profunda. Insuficiencia venosa.
12. Patoloxía arterial periférica. Enfermidades mecánicas das arterias. Arteriopatías funcionais. |
Bloque temático de Cirurxía e traumatología Xeneral |
1. Principios xerais da técnica cirúrxica. drenaxes e esterilización
2. Antisepsia e asepsia. Fontes de infección cirúrxica
3. Proceso de reparación de feridas, cicatrización e inflamación en cirurxía
4. Grandes síndromes e coidados xerais do paciente cirúrxico. Factores relacionados co acto cirúrxico
5. Cirurxía xeral, vascular, de partes brandas e visceral.
6. Novidades tecnolóxicas en Cirurxía
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 A12 A13 A14 A19 B2 B3 C1 C4 C8 |
42 |
78 |
120 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 A9 A12 A13 A14 A19 B1 B4 B5 C1 C4 C6 C7 C8 C9 |
16 |
10 |
26 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 A9 A19 C1 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor daqueles temas da materia considerados fundamentais para a mellor formación dos alumnos na descrición e coñecemento dos síntomas e signos máis frecuentemente relacionados coas afeccións susceptibles de tratamento fisioterápico.
Durante a sesión maxistral tamén se realizará a exposición de traballos tutelados de temas relacionados coa materia impartida durante a devandita metodoloxía. Con estes traballos tutelados búscase promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios variados (académicos e profesionais), onde o estudante tome conciencia da súa propia responsabilidade como futuro profesional. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Durante a clase práctica tamén se realizará estudo de casos: Estudo por parte do alumno daqueles temas, que previamente seleccionados polo profesor e debidamente tutorizados por leste, exporá o alumno ao resto dos seus compañeiros, onde demostrará a capacidade de comprensión, síntese e capacidade expositiva. |
Proba obxectiva |
Consistirá na avaliación do coñecemento adquirido polo alumno, na parte teórica explicada en forma de lección maxistral ao longo do curso segundo especificacións que figuran no apartado correspondente, e dos seminarios que comprenden: a parte consistente en traballos tutelados, segundo especificacións de cada profesor que figuran no apartado correspondente, a parte consistente en estudo de casos segundo especificacións de cada profesor que figuran no apartado correspondente, e a parte consistente en traballo en grupo, segundo especificacións de cada profesor que figuran no apartado correspondente.
Durante a clase práctica tamén se realizará estudo de casos: Estudo por parte do alumno daqueles temas, que previamente seleccionados polo profesor e debidamente tutorizados por leste, exporá o alumno ao resto dos seus compañeiros, onde demostrará a capacidade de comprensión, síntese e capacidade expositiva.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Actividade que o profesor de forma individual ou en pequeno grupo, desenvolverá para atender ás necesidades e consultas do alumno no Estudo casos, durante a realización dos Seminarios e á hora de elaborar os Traballos Tutelados, en grupo ou individual.
O obxectivo primordial será orientación, apoio e motivación para facilitar o proceso de aprendizaxe.
Farase de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías de despacho) ou de forma non presencial (a través de correo electrónico ou do campus virtual).
Durante a clase práctica tamén se realizará estudo de casos: Estudo por parte do alumno daqueles temas, que previamente seleccionados polo profesor e debidamente tutorizados por leste, exporá o alumno ao resto dos seus compañeiros, onde demostrará a capacidade de comprensión, síntese e capacidade expositiva. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 A9 A19 C1 C6 |
Tamén chamada EXAME, consistirá nunha soa proba formada polos seus partes, por convocatoria.
Poderá constar de preguntas tipo test, preguntas con resposta curta e/ou desenvolvemento breve dun tema. |
70 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 A9 A12 A13 A14 A19 B1 B4 B5 C1 C4 C6 C7 C8 C9 |
Os contidos abordados nas prácticas serán obxecto de avaliación mediante a realización de traballos tutelados e resolución de casos clínicos.
No entanto, dentro da avaliación continuada da materia, valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, participación razoada, traballo en equipo, resolución de prácticas e axuda aos compañeiros durante as mesmas. |
30 |
|
Observacións avaliación |
CUALIFICACIÓN DA MATERIA:
EXAME (70%)
- Consistirá nunha PROBA OBXECTIVA proposta por cada profesor. Cualificarase sobre un máximo de 7 puntos.
A cualificación do EXAME obterase da media resultante da suma da PROBA OBXECTIVA proposta por cada profesor. Se no EXAME obtense unha cualificación menor ao 50% da puntuación posible nalgunha das PROBAS OBXECTIVAS propostas por cada profesor, non se computará a media coa outra parte, nin se engadirá a AVALIACIÓN CONTINUA, sendo a CUALIFICACIÓN FINAL, suspenso.
Se un estudante non se presenta a algunha parte do EXAME, a CUALIFICACIÓN FINAL da materia será de Non presentado (NP).
É opcional de cada profesor conservar ou non a cualificación do seu parte de EXAME, unicamente ata a convocatoria de xullo (2ª oportunidade), sempre que a cualificación de leste, sexa igual ou superior ao 50% da puntuación posible.
AVALIACIÓN CONTINUADA (30%) - a cualificación da avaliación continuada conservarase unicamente ata a convocatoria de xullo (2ª oportunidade).
As
porcentaxes asignadas a cada proba poden sufrir pequenas modificacións dun
curso a outro en función das necesidades da materia; non obstante o valor
do exame non será inferior ao 70% da nota final e o
valor da avaliación continuada nunca será superior
ao 30%.
"La
realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación
implicará directamente la cualificación de suspenso '0' en la materia en
la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier cualificación
obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a convocatoria
extraordinaria".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Durán Sacristán H (1991). Tratado de Patología y Clínica Quirúrgicas.. Interamericana MacGraw Hill. Madrid, 1992; 1-24.
Netter FH. (1992). Afecciones del Sistema Musculoesquelético.. Salvat Editores S.A. Barcelona, 1992; 50-163.
Sterns EE (1991). Diagnóstico Clínico en Cirugía.. El Manual Moderno. México DF, 1991; 72-85.
HUTCHINSON’S. (1998). Exploración Clínica. 20º ed.. . Madrid . Ed. Marban SL , 1998
HARRISON. (2009). Manual de Medicina.17ª Edición. New York , McGraw-Hill, 2009
Castro del Pozo S. (2001). Manual de Patología General. 5ª ed. Barcelona Editorial Masson, Barcelona, 2001
FARRERAS, P. ROZMAN, C . (2004). Medicina Interna 15ª ed.. Barcelona, Elservier, Madrid, 2004.
GUARDIA J. (). Medicina Interna Fundamental. Barcelona. Springer-Verlas Ibérica, 1998
HARRISON TR. (2004). Principies of Internal Medicine, 16th. Ed. New York , McGraw-Hill, 2004
Sabiston DC (). Principios de Cirugía.. El Manual Moderno. México DF, 1991; 361-364
Harrelson JM. (1993). Traumatismos musculoesqueléticos: principios generales.. Interamericana. México DF, 1991; 758-761 |
Las propias de las actividades dirigidas por el tutor. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
SEMIOLOXÍA CLÍNICA/651G01010 |
|
Materias que continúan o temario |
PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA II/651G01018 |
|
Observacións |
Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenible y cumplir con los objetivos estratégicos 1 y 2 del “IV Plan de Acción del Programa Green Campus FCS(2020-2022)”, los trabajos documentales que se realicen en esta materia: |
|