Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Capacidad para comprender la complejidad de los procesos educativos en general y de los procesos de enseñanza-aprendizaje en particular (fines y funciones de la educación y del sistema educativo, teorías del desarrollo y del aprendizaje, el entorno cultural y social y el ámbito institucional y organizativo de la escuela, el diseño y desarrollo del currrículo, el rol docente...). |
A3 |
Analizar críticamente las concepciones de la educación emanadas de la investigación, así como las propuestas curriculares de la Administración educativa. |
A4 |
Diseñar y desarrollar proyectos educativos y unidades de programación que permitan adaptar el currículo al contexto sociocultural. |
A5 |
Desarrollar estrategias que promuevan el aprendizaje autónomo y cooperativo del alumnado. |
A6 |
Organizar la enseñanza en el marco de los paradigmas epistemológicos de las áreas, empleando de forma integrada los saberes disciplinares, transversales y multidisciplinares, adecuados al respectivo nivel educativo. |
A7 |
Preparar, seleccionar, construir y emplear materiales didácticos, incorporando adecuadamente las TIC. |
A18 |
Conocer la metodología científica y promover el pensamiento científico y la experimentación. |
A28 |
Planificar las actividades educativas en función de la progresiva cohesión-integración del grupo, clase, entorno (adaptación, consolidación, cohesión...). |
A38 |
Diseñar, aplicar y evaluar actividades, materiales y otros recursos que fomenten la creatividad infantil. |
A40 |
Ser quien de fomentar el interés por el medio natural, social y cultural y promover comportamientos respetuosos. |
A46 |
Fomentar la iniciación en el empleo de las TIC. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, autocrítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa y espíritu emprendedor. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B9 |
Autonomía en el aprendizaje. |
B10 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B12 |
Capacidad de organización y planificación. |
B13 |
Capacidad para actuar de manera sostenible en la defensa del medio ambiente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Adquirir os coñecementos básicos e necesarios para a comprensión do medio social e cultural e a metodoloxía propia das ciencias sociais e a súa aplicación ao ensino do medio social e cultural. |
A6 A18
|
B3 B9
|
C1
|
Adquirir os coñecementos básicos e actuais para a comprensión do medio natural e a metodoloxía propia das ciencias da natureza e a súa aplicación á Educación Infantil. |
A6 A18
|
B3 B9 B10
|
C1
|
Desenvolver estratexias de traballo autónomo e en grupo a fin de potenciar a planificación, organización, a discusión, o diálogo e a negociación na fundamentación do ensino.
Realización de propostas de materiais didácticos, actividades, proxectos e unidades didácticas e análises de experiencias. |
A4 A5 A7 A28 A38 A46
|
B4 B5
|
C1
|
Adquirir a capacidade de transferir os coñecementos teóricos e prácticos da materia aos contextos das aulas de infantil con programacións e proxectos no marco da lexislación. |
A1 A3 A4
|
B10 B12
|
|
Promover o interese, o coñecemento e o respecto polo medio social e cultural propio, valorando o entorno inmediato. Promover o interese, o coñecemento e o respecto a sociedades e culturas diferentes. |
A40
|
B6 B13
|
C4 C7
|
Promover a curiosidade e o respecto polo medio natural, valorando a importancia da conservación da diversidade natural e deseñando actuacións para un desenvolvemento sostible. |
A40
|
B6 B13
|
C4 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Unidade 1. O Medio Social e Cultural na Educación Infantil.
|
Definición e concepto. Relación coas Ciencias Sociais. A aprendizaxe en relación coa psicoloxía infantil. |
Unidade 2. Medio Social e Cultural. Os obxectivos do proxecto didáctico. |
O currículo. Os contidos: tipos, organización e selección dos contidos. Importancia dos contidos procedementais e actitudinais. As unidades didácticas. |
Unidade 3. Medio Social e Cultural. Métodos, procedementos e recursos. |
Métodos para o coñecemento do Medio. Recursos didácticos e materiais curriculares. |
Unidade 4. Medio Social e Cultural. A avaliación. |
Definición e finalidade. Breve revisión histórica da avaliación. Características. Tipos e aplicación na secuencia ensino-aprendizaxe. |
Unidade 5. Medio Social e Cultural. O entorno como recurso. |
A integración nas coordenadas de espazo e tempo. O entorno do neno na actualidade. A diversidade. |
Unidade 6. Medio Social e Cultural. Elaboración de materiais didácticos. |
Principios e fundamentos. Contidos e obxectivos. Utilización e selección de recursos. Deseño das actividades. A Arqueoloxía e a Etnografía como modelos. |
Unidade 6: Medio Social e Cultural. Temas formativos
|
-Introdución ao Coñecemento Social e Cultura de Galicia.
-Medio e actividade humana. A arquitectura tradicional en Galicia.
-Os castros.
-O Castro de Elviña. |
Unidade 7. O Medio Natural na Educación Infantil. |
Definición e conceptos básicos relativos ao medio natural. Relación coas Ciencias da Natureza. Importancia no curriculum de Educación Infantil. |
Unidade 8. O entorno como recurso: Diversidade Natural. |
Coñecemento do Medio Natural a través de dous conceptos chave: Biodiversidade e Xeodiversidade. |
Unidade 9. O Medio Natural. Métodos, procedementos e recursos. |
Desenvolvemento do pensamento científico e de habilidades de indagación na aula. O traballo por proxectos. |
Unidade 10. O traballo por proxectos: Os seres vivos. |
Concepto de ser vivo. Clasificación dos seres vivos. A temática dos seres vivos no traballo por proxectos. Unha adaptación do modelo do traballo por proxectos. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Trabajos tutelados |
|
0 |
20 |
20 |
Prueba objetiva |
|
3 |
49.8 |
52.8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Trabajos tutelados |
Realizarase un traballo sobre do Medio Natural das características e temas establecidos no anterior curso. |
Prueba objetiva |
Realización dunha proba escrita final á que poderán acceder o alumnado que non superara a materia en cursos previos. Esta proba estará centrada basicamente na materia impartida nas sesións maxistrais do programa e tamén se poderá incluír algún caso práctico relacionado coa materia impartida. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Prueba objetiva |
|
Descripción |
O alumnado recibirá atención personalizada para a consulta de dúbidas e orientación en relación co temario da materia e o traballo tutelado. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Trabajos tutelados |
|
Avaliarase en relación cos criterios establecidos no programa da materia do curso anterior. |
25 |
Prueba objetiva |
|
Proba escrita sobre os contidos teórico prácticos incluídos no programa na tamén se poderá incluír algún caso práctico relacionado cos mesmos.
A proba terá dúas partes de acordo coa estruturación da materia:
1. Medio Natural: computa 25.
2. Medio Social e Cultural: computa: 50
Valorarase principalmente a capacidade de estruturación e fundamentación: análise, argumentación, claridade e concreción.
|
75 |
|
Observaciones evaluación |
|
Fuentes de información |
Básica
|
Benejam, P. et al (2002). Barcelona: Graó. Barcelona: Graó
Rodríguez Lestegás, F. (1984). Didáctica das Ciencias Sociais na Educación Infantil.. Vigo: Ed. Ir Indo
Cooper, H. (2002). Didáctica de la historia en la educación infantil y primaria.. Madrid: Morata
Aranda Hernando, A.M. (2003). Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en la educación infantil. Madrid: Ed. Síntesis |
|
Complementária
|
Caamaño Suárez, M. (2003). As construcción da arquitectura popular: Patrimonio Etnográfico de Galicia. A Coruña: Colexio de Aparelladores e Arquitectos Técnicos de Galicia.
Bas, B. (1983 (2ª edición 2002)). As construcións populares: un tema de etnografía en Galicia. Sada: Ediciós do Castro, Cuadernos do Seminario de Sargadelos 44
VVAA (1991-2008). Galicia. Proxecto Hércules.. A Coruña: Hércules de edicións
Carballo Arceo, L. X (2000.). Os castros galegos. Vigo: A Nosa Terra |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|