Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir os coñecementos básicos e necesarios para a comprensión dos conceptos e procedementos da metodoloxía propia das ciencias sociais. Acadar unha comprensión integradora das ciencias sociais e adquirir unha bagaxe cultural necesaria na formación dos/as mestres/as. |
A2 A6 A18
|
B1 B3 B4 B5 B9 B10 B11
|
|
Adquirir a capacidade de transferir os coñecementos teóricos e prácticos da materia aos contextos das aulas de infantil con programacións e proxectos no marco da lexislación. |
|
B12
|
C3
|
Desenvolver a capacidade creativa, crítica e racional para as estratexias de traballo autónomo e en grupo a fin de potenciar a planificación, organización, a discusión, o diálogo e a negociación na fundamentación do ensino. Planificación, ensaio e realización de propostas de materiais didácticos, actividades, proxectos e unidades didácticas e análises de experiencias. |
|
B3 B5 B7 B11 B12 B15 B17
|
C1
|
Coñecer e por en práctica estratexias de motivación para promover o interese, o coñecemento e o respecto polo medio social e cultural propio. Promover o interese, o coñecemento e o respecto a sociedades e culturas diferentes. |
A33 A35 A38 A40
|
B1 B18 B24
|
C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade 1. Introdución ás Ciencias Sociais. |
Concepto. Disciplinas. A investigación nas CCSS: epistemoloxía. A Xeografía, a Historia e a Antropoloxía. A dimensión didáctica das CCSS. |
Unidade 2. Deseño curricular nas Ciencias Sociais. |
Características xerais dos obxectivos, da metodoloxía didáctica e dos contidos. Metodoloxía: o método histórico no proceso de ensino/aprendizaxe. |
Unidade 3. Os contidos. |
Conceptos, tipos. Contidos teórico-conceptuais. Contidos procedementais. Contidos actitudinais. Organización e criterios de selección dos contidos. |
Unidade 4. Eixos fundamentais nas Ciencias Sociais. |
As coordenadas básicas: Espazo e Tempo. |
Unidade 5. A programación. |
As Unidades Didácticas. Concepto, secuencia da aprendizaxe, obxectivos, contidos. Casos e exemplos. |
Unidade 6. A avaliación. |
Definición e finalidade. Características. Tipos e aplicación na secuencia ensino-aprendizaxe. |
Unidade 7. Aplicación ao ensino de temas, modelos procedementais e recursos das Ciencias Sociais. |
Análise e desenvolvemento de estratexias de ensino. Elaboración de materiais didácticos. Análise de materiais didácticos preexistentes: fichas, unidades didácticas, xogos, maletas, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
|
4 |
70.8 |
74.8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Realización dunha proba escrita final á que poderán acceder os alumnos que non superaran a materia en cursos previos. Esta proba estará centrada basicamente na materia impartida no seu día nas sesións maxistrais do programa e tamén se poderá incluír algún caso práctico relacionado coa materia impartida. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O alumnado recibirá atención personalizada para a orientación na materia e consulta de dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
|
Proba escrita sobre os contidos teórico prácticos incluídos no programa e tamén se poderá incluír algún caso práctico relacionado cos mesmos.
Valorarase principalmente a capacidade de estruturación e fundamentación: análise, argumentación, claridade e concreción.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cooper, H (2002). Didáctica de la historia en la educación infantil y primaria.. Madrid: Morata
Domínguez Garrido, Mª C., (coord.) (2004). Didáctica de las Ciencias Sociales para Primaria.. Madrid: Pearson Educación
Hernández Cardona, F.X. (2002). Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona: Editorial Graó
Tann, C.S. et al (1990). Diseño y desarrollo de unidades didácticas en la escuela primaria. Madrid: MEC – Ediciones Morata
Pluckrose, H. (1993). Enseñanza y aprendizaje de la Historia. Madrid: MEC – Ediciones Morata
Armas, X. (coord.) (1994). Ensinar e aprender Historia na Educación Secundaria.. Santiago de Compostela: ICE Universidade de Santiago de Compostela
Benejam, P. et al (2002). Las ciencias sociales: concepciones y procedimientos.. Barcelona: Graó
Santacana Mestre, J. & N. Serrat Antolí (coords.) (2005). Museografía didáctica.. Barcelona: Editorial Ariel
Trepat, C-A. (1995). Procedimientos en Historia. Un punto de vista didáctico.. Barcelona: Graó |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Barciela Garrido, P., & E. Rey Seara, 2000. Xacementos arqueolóxicos de Galicia. Ed.
Xerais. Bas, B., 2009. Castro de
Elviña. Guía de recursos didácticos. Museo Arqueolóxico e Histórico da
Coruña-Concello da Coruña. Carballo
Arceo, L.X., 2000.Os castros galegos. A
Nosa Terra. Harris, M., 1994. Vacas,
cerdos, guerras y brujas. Los enigmas de la cultura. Alianza Editorial, pp.
235 VVAA. 1991-2008. Galicia. Proxecto Hércules Editorial. Dirixido por Francisco Rodríguez
Iglesias. A Coruña: Hércules de edicións. Páxinas web: www.eduteka.org www.unileon.es www.aaviladonga.es www.museodopobo.es
|
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|