Identifying Data 2021/22
Subject (*) Psychology of memory Code 652438004
Study programme
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Gonzalez Fernandez, Maria angeles
E-mail
maria.angeles.gonzalez@udc.es
Lecturers
Gonzalez Fernandez, Maria angeles
E-mail
maria.angeles.gonzalez@udc.es
Web
General description Con esta materia se pretende que el alumnado conozca los conceptos y las perspectivas básicas de la psicología de la memoria, estrategias de investigación y ámbitos de aplicación, y diversos programas y técnicas para incrementar la memoria.
Contingency plan O ENSINO SERÁ PRESENCIAL. NO CASO DE QUE A SITUACIÓN SANITARIA O REQUERISE, OPTARÍASE POR UNA METODOLOXÍA E AVALIACIÓN EXCLUSIVAMENTE VIRTUAL
1. Modificacións nos contidos: Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías: Mantéñense, aínda que pasarían a un formato virtual (Teams, Moodle, correo electrónico)
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: Atención ao alumnado por correo electrónico, foro de moodle e Teams nos horarios previstos.
4. Modificacións na avaliación: De ser o caso, a proba e a exposición dos traballos realizaríanse de xeito online.
*Observacións de avaliación: O indicado previamente se a situación sanitaria o require.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: Non se realizarán cambios.



Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A3 Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion.
A4 Being able to achieve an adequate level of understanding of the recipient's demand in every situation or application context.
A7 Knowing to track on a case by choosing appropriate and realistic objectives.
A8 To know the basis for hypotheses establishment with respect to a particular case, and from them to deduce contrastable statements.
A13 Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit.
A14 Being able to analyze the bibliographic documentation necessary for a research work.
A16 To acquire the knowledge and skills necessary for the exposition and defence of a research paper.
A18 To show an ethical and professional compromise with respect to civic, social and global responsibilities.
B1 Capacity for analysis and synthesis.
B2 Capacity for organization and planning.
B3 Teamwork.
B5 Skills in interpersonal relations.
B8 Autonomous learning.
B10 Motivation for quality.
B18 Ability to work autonomously.
C1 To express oneself, both orally and in writing, in the official languages of the autonomous region.
C3 Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning.
C4 To develop for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship, capable of analyzing reality, diagnose problems, develop and deploy solutions based on knowledge and oriented to common good.
C6 To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C8 Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer os conceptos e perspectivas básicas da psicoloxía da memoria e as súas estratexias de investigación (Identificar as diferentes estruturas e procesos, diferenciar as limitacións normais e os trastornos da memoria, e coñecer as estratexias e programas de axuda á memoria). AR3
AR4
AR7
AR8
AR13
AR14
AR16
AR18
BR1
BR2
BR3
BR5
BR8
BR10
BR18
CC1
CC3
CC4
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Estruturas e procesos de memoria.
2. Problemas de memoria.
3. Estratexias de memoria.
4. Programas para incrementar a memoria.
5. Investigación en psicoloxía da memoria.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A14 3 3 6
Workshop A4 B3 C6 4 4 8
Oral presentation A16 B2 B5 C1 10 23 33
Multiple-choice questions A8 A13 B1 B8 B18 1 10 11
Supervised projects A7 A18 B10 C3 C4 C8 1 12 13
Introductory activities A3 2 0 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Proxección de vídeos e análise de investigacións sobre contidos específicos da asignatura.
Workshop Manexo de programas e outros materiais de estimulación da memoria.
Oral presentation Exposición de diversos apartados do programa, tanto por parte da profesora, a modo de clase maxistral, coma por aquel alumnado que seleccione esta opción como traballo complementario.
Multiple-choice questions Realización dunha proba obxectiva tipo test, con catro alternativas de resposta por pregunta, sobre os contidos traballados na aula ao longo do curso.
Supervised projects Realización dun traballo que pode consistir na dirección dun seminario, a preparación dunha exposición teórica, revisións da literatura, resúmenes de lecturas complementarias... Valorarase ademáis noutro apartado se o traballo implica o seu desenvolvemento na aula (como seminario ou presentación oral).
Introductory activities Aproximación aos coñecementos previos e intereses do alumnado neste ámbito e introdución á asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Multiple-choice questions
Supervised projects
Description
Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual para quen expoña contidos ou desexen máis información nas titorías.
A orientación ao alumnado para a proba obxectiva será individualizada, e se levará a cabo a través das titorías.
Será atención personalizada dende o primeiro momento, orientando e supervisando o traballo de cada estudiante, tanto para o alumnado que asista normalmente, como para o alumnado con "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia".

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Workshop A4 B3 C6 Rexístrarase e valorarase a asistencia aos talleres sobre manexo de programas de estimulación da memoria. 5
Oral presentation A16 B2 B5 C1 Rexistrarase e valorarase con outro 5% a asistencia ás clases de presentación de contidos, e con ata un 10% da puntuación total, a exposición oral do traballo tutelado. Na exposición se valorarán os seguintes aspectos: orden, claridad na exposición, seleción dos contidos fundamentais, e precisión nas respoestas ás cuestións que se formulen na mesma. 15
Multiple-choice questions A8 A13 B1 B8 B18 A puntuación obtida na proba obxectiva constituirá o 60% da calificación na asignatura. 60
Supervised projects A7 A18 B10 C3 C4 C8 Elaboración dun traballo que se propondrá nas primeiras sesións e será supervisado ao longo do curso. A súa exposición oral valorarase en outro apartado. 20
 
Assessment comments
“Alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”.: quen se atope nesta situación poderá:
a) optar igualmente pola realización do traballo (que se valora con ata 2 puntos) e incorporar a parte da evaluación que se otorga por asistencia e exposición do traballo á puntuación do examen (é decir, a proba obxectiva constituiría entón o 80%, 8 puntos), ou,
b) derivar o 100% da calificación da puntuación obtida no examen (proba obxectiva: 10 puntos).

Sources of information
Basic (). .
Morgado, I. (2014). Aprender, recordar y olvidar. Claves cerebrales de la memoria y la educación. Barcelona: Ariel
Ruiz-Vargas, J.M. (1997). Claves de la memoria. Madrid: Editorial Trotta
González, M. A., Amor, A. y Campos, A. (2003). La mnemotecnia de la palabra clave. A Coruña: Universidad de A Coruña
Ruiz, M. (2004). Las caras de la memoria. Madrid: Pearson-Prentice-Hall
Ruiz-Vargas, J. M. (2010). Manual de psicología de la memoria. Madrid: Síntesis
Baddeley, A., Eysenck, M. W., y Anderson, M. C. (2010). Memoria. Madrid: Alianza
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Memoria humana. Función y estructura. Madrid: Alianza
Sanchez, A., Arana, J. M., y Crespo, A. (1999). Prácticas de Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Puig, A. (2003). Programa de entrenamiento de la memoria. Madrid: Editorial CCS
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Ballesteros, S. (2010). Psicología de la memoria. Madrid: Editorial Universitas
Sánchez, A. y Beato, M. S. (2001). Psicología de la memoria. Ámbitos aplicados. Madrid: Alianza
Maroto, M. A. (2000). Taller de memoria. Madrid: TEA
Acuña, M. M. y Risiga, M. (2001). Talleres de activación cerebral y entrenamiento. Barcelona: Paidós

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.