Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion. |
A4 |
Being able to achieve an adequate level of understanding of the recipient's demand in every situation or application context. |
A7 |
Knowing to track on a case by choosing appropriate and realistic objectives. |
A8 |
To know the basis for hypotheses establishment with respect to a particular case, and from them to deduce contrastable statements. |
A13 |
Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit. |
A14 |
Being able to analyze the bibliographic documentation necessary for a research work. |
A16 |
To acquire the knowledge and skills necessary for the exposition and defence of a research paper. |
A18 |
To show an ethical and professional compromise with respect to civic, social and global responsibilities. |
B1 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B2 |
Capacity for organization and planning. |
B3 |
Teamwork. |
B5 |
Skills in interpersonal relations. |
B8 |
Autonomous learning. |
B10 |
Motivation for quality. |
B18 |
Ability to work autonomously. |
C1 |
To express oneself, both orally and in writing, in the official languages of the autonomous region. |
C3 |
Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning. |
C4 |
To develop for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship, capable of analyzing reality, diagnose problems, develop and deploy solutions based on knowledge and oriented to common good. |
C6 |
To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C8 |
Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os conceptos e perspectivas básicas da psicoloxía da memoria e as súas estratexias de investigación (Identificar as diferentes estruturas e procesos, diferenciar as limitacións normais e os trastornos da memoria, e coñecer as estratexias e programas de axuda á memoria). |
AR3 AR4 AR7 AR8 AR13 AR14 AR16 AR18
|
BR1 BR2 BR3 BR5 BR8 BR10 BR18
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Estruturas e procesos de memoria. |
|
2. Problemas de memoria. |
|
3. Estratexias de memoria. |
|
4. Programas para incrementar a memoria. |
|
5. Investigación en psicoloxía da memoria. |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A14 |
3 |
3 |
6 |
Workshop |
A4 B3 C6 |
4 |
4 |
8 |
Oral presentation |
A16 B2 B5 C1 |
10 |
23 |
33 |
Multiple-choice questions |
A8 A13 B1 B8 B18 |
1 |
10 |
11 |
Supervised projects |
A7 A18 B10 C3 C4 C8 |
1 |
12 |
13 |
Introductory activities |
A3 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Proxección de vídeos e análise de investigacións sobre contidos específicos da asignatura. |
Workshop |
Manexo de programas e outros materiais de estimulación da memoria. |
Oral presentation |
Exposición de diversos apartados do programa, tanto por parte da profesora, a modo de clase maxistral, coma por aquel alumnado que seleccione esta opción como traballo complementario. |
Multiple-choice questions |
Realización dunha proba obxectiva tipo test, con catro alternativas de resposta por pregunta, sobre os contidos traballados na aula ao longo do curso. |
Supervised projects |
Realización dun traballo que pode consistir na dirección dun seminario, a preparación dunha exposición teórica, revisións da literatura, resúmenes de lecturas complementarias... Valorarase ademáis noutro apartado se o traballo implica o seu desenvolvemento na aula (como seminario ou presentación oral). |
Introductory activities |
Aproximación aos coñecementos previos e intereses do alumnado neste ámbito e introdución á asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Multiple-choice questions |
Supervised projects |
|
Description |
Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual para quen expoña contidos ou desexen máis información nas titorías.
A orientación ao alumnado para a proba obxectiva será individualizada, e se levará a cabo a través das titorías.
Será atención personalizada dende o primeiro momento, orientando e supervisando o traballo de cada estudiante, tanto para o alumnado que asista normalmente, como para o alumnado con "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia".
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A4 B3 C6 |
Rexístrarase e valorarase a asistencia aos talleres sobre manexo de programas de estimulación da memoria. |
5 |
Oral presentation |
A16 B2 B5 C1 |
Rexistrarase e valorarase con outro 5% a asistencia ás clases de presentación de contidos, e con ata un 10% da puntuación total, a exposición oral do traballo tutelado. Na exposición se valorarán os seguintes aspectos: orden, claridad na exposición, seleción dos contidos fundamentais, e precisión nas respoestas ás cuestións que se formulen na mesma. |
15 |
Multiple-choice questions |
A8 A13 B1 B8 B18 |
A puntuación obtida na proba obxectiva constituirá o 60% da calificación na asignatura. |
60 |
Supervised projects |
A7 A18 B10 C3 C4 C8 |
Elaboración dun traballo que se propondrá nas primeiras sesións e será supervisado ao longo do curso. A súa exposición oral valorarase en outro apartado. |
20 |
|
Assessment comments |
“Alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”.: quen se atope nesta situación poderá: a) optar igualmente pola realización do traballo (que se valora con ata 2 puntos) e incorporar a parte da evaluación que se otorga por asistencia e exposición do traballo á puntuación do examen (é decir, a proba obxectiva constituiría entón o 80%, 8 puntos), ou,
b) derivar o 100% da calificación da puntuación obtida no examen (proba obxectiva: 10 puntos).
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Morgado, I. (2014). Aprender, recordar y olvidar. Claves cerebrales de la memoria y la educación. Barcelona: Ariel
Ruiz-Vargas, J.M. (1997). Claves de la memoria. Madrid: Editorial Trotta
González, M. A., Amor, A. y Campos, A. (2003). La mnemotecnia de la palabra clave. A Coruña: Universidad de A Coruña
Ruiz, M. (2004). Las caras de la memoria. Madrid: Pearson-Prentice-Hall
Ruiz-Vargas, J. M. (2010). Manual de psicología de la memoria. Madrid: Síntesis
Baddeley, A., Eysenck, M. W., y Anderson, M. C. (2010). Memoria. Madrid: Alianza
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Memoria humana. Función y estructura. Madrid: Alianza
Sanchez, A., Arana, J. M., y Crespo, A. (1999). Prácticas de Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Puig, A. (2003). Programa de entrenamiento de la memoria. Madrid: Editorial CCS
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Ballesteros, S. (2010). Psicología de la memoria. Madrid: Editorial Universitas
Sánchez, A. y Beato, M. S. (2001). Psicología de la memoria. Ámbitos aplicados. Madrid: Alianza
Maroto, M. A. (2000). Taller de memoria. Madrid: TEA
Acuña, M. M. y Risiga, M. (2001). Talleres de activación cerebral y entrenamiento. Barcelona: Paidós |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|