Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Neuroxenética, dependencia e discapacidade Código 652438011
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Fernandez Garcia, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.fernandez@udc.es
Profesorado
Fernandez Garcia, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral Tratanse aspectos de base neuroxenética que poden afectar á discapacidade e a dependencia.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen.
- Sesión maxistral
- Discusión dirixida (computa na avaliación)
- Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
- Atención personalizada

*Metodoloxías docentes que se modifican.
Só en caso de necesidade sanitaria, as clases maxistrais serán impartidas por Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Segundo a necesidade do alumnado.
- Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
- De 1 a 2 sesións semanais (ou máis, dependendo das necesidades do alumnado) para o seguimento e apoio na realización dos traballos tutelados. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades de aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación. Non haberá modificacións.

*Observacións de avaliación:

1. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa:
- Asistencia e participación ás clases teóricas e prácticas, e especialmente a estas últimas (até un 10% da cualificación final)
- Calidade dos traballos tutelados ou proxectos de investigación (planificación, elaboración, redacción e análise de conclusións) (até un 40% da cualificación final)
- Exame final (escrito) (até un 40% da cualificación final)
- Avaliación doutras actividades formativas empregadas, até completar a cualificación total (até un 10% da cualificación final).


B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212):

- Elaboración dos traballos tutelados individuais.
- Realización do exame final.

2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación.
3. Entregar os traballos tutelados na data que se indique.
4. Na oportunidade de Xullo só haberá que superar o exame final.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Non haberá modificacións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos.
A2 Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas.
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
A8 Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables.
A12 Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada.
A13 Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico.
B2 Capacidade de organización e planificación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI1
AI2
AI3
AI8
AI12
AI13
AI1
AI2
AI3
AI8
AI12
AI13
BI2
CM3
CM8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A8 A12 A13 C3 9 27 36
Solución de problemas A1 A2 B2 7 14 21
Proba oral B2 2 3 5
Proba obxectiva A1 C8 3 0 3
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposicións
Solución de problemas Esolución de problemas de xenética
Proba oral Proba prsencial
Proba obxectiva Respostar a un cuestionario

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Solución de problemas
Descrición
Resolución de dúbidas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 C8 Respostar a un cuestionario. Para aprobar a asignatura deberá aprobarse a Proba obxetiva. 40
Proba oral B2 Avaliación persoal 29
Sesión maxistral A1 A2 A3 A8 A12 A13 C3 Materiais en Moodle o Teams 1
Solución de problemas A1 A2 B2 Resolución de problemas de xenética 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

COX, T.M. y SINCLAIR, J. (1998). Biología Molecular en Medicina. Madrid. Pannamericana.

PLOMIN, R., DEFRIES, J.C. (2002) . Genética de la conducta. Madrid, Alianza.

QUEREJETA-GONZÁLEZ M. (2004). Discapacidad/dependencia. Unificación de criterios de valoración y clasificación. Madrid: IMSERSO

TALBOT J.A., HALES R.E., YUDOFSKY S.C. (1989). Tratado de Psiquiatría. Ed.Ancora. Barcelona

CIE 11. Organización Mundial de la Salud. 2018

CIE 10. Organización Mundial de la Salud.

CIF. Clasificación Internacional del Funcionamiento, de la Discapacidad y de la Salud 

Lexislación estatal e autonómica sobre dependencia e discapacidad.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Biopsicoloxía/652438010
Benestar psicolóxico/652438015

Materias que continúan o temario

Observacións

Conocimientos previos de contenidos de Psicobiología, especialmente de Genética de la conducta



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías