Identifying Data 2021/22
Subject (*) Neurogenetics. dependence and disability Code 652438011
Study programme
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Fernandez Garcia, Rosa Maria
E-mail
rosa.fernandez@udc.es
Lecturers
Fernandez Garcia, Rosa Maria
E-mail
rosa.fernandez@udc.es
Web
General description Tratanse aspectos de base neuroxenética que poden afectar á discapacidade e a dependencia.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos. Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen.
- Sesión maxistral
- Discusión dirixida (computa na avaliación)
- Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
- Atención personalizada

*Metodoloxías docentes que se modifican.
Só en caso de necesidade sanitaria, as clases maxistrais serán impartidas por Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Segundo a necesidade do alumnado.
- Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
- De 1 a 2 sesións semanais (ou máis, dependendo das necesidades do alumnado) para o seguimento e apoio na realización dos traballos tutelados. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades de aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación. Non haberá modificacións.

*Observacións de avaliación:

1. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa:
- Asistencia e participación ás clases teóricas e prácticas, e especialmente a estas últimas (até un 10% da cualificación final)
- Calidade dos traballos tutelados ou proxectos de investigación (planificación, elaboración, redacción e análise de conclusións) (até un 40% da cualificación final)
- Exame final (escrito) (até un 40% da cualificación final)
- Avaliación doutras actividades formativas empregadas, até completar a cualificación total (até un 10% da cualificación final).


B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212):

- Elaboración dos traballos tutelados individuais.
- Realización do exame final.

2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación.
3. Entregar os traballos tutelados na data que se indique.
4. Na oportunidade de Xullo só haberá que superar o exame final.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Non haberá modificacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 To recognize and respect human diversity and to understand that psychological explanations may vary across populations and contexts.
A2 To identify the personal, psycho-social and / or educative factors that may put human health at risk.
A3 Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion.
A8 To know the basis for hypotheses establishment with respect to a particular case, and from them to deduce contrastable statements.
A12 To acquire a basic theoretical knowledge about the state of the art in the different areas involved in applied psychology.
A13 Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit.
B2 Capacity for organization and planning.
C3 Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning.
C8 Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
AR1
AR2
AR3
AR8
AR12
AR13
AR1
AR2
AR3
AR8
AR12
AR13
BR2
CC3
CC8

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A8 A12 A13 C3 9 27 36
Problem solving A1 A2 B2 7 14 21
Speaking test B2 2 3 5
Objective test A1 C8 3 0 3
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Master class
Problem solving Troubleshooting neurogenetics
Speaking test Speaking test
Objective test Examined in a questionnaire

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Problem solving
Description
Resolution of issues

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Objective test A1 C8 Solve a questionnaire. To pass the course must be approved test or objective test. 40
Speaking test B2 Speaking test 29
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A8 A12 A13 C3 Materiais en Moodle o Teams 1
Problem solving A1 A2 B2 Troubleshooting neurogenetics 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

COX, T.M. y SINCLAIR, J. (1998). Biología Molecular en Medicina. Madrid. Pannamericana.

PLOMIN, R., DEFRIES, J.C. (2002) . Genética de la conducta. Madrid, Alianza.

QUEREJETA-GONZÁLEZ M. (2004). Discapacidad/dependencia. Unificación de criterios de valoración y clasificación. Madrid: IMSERSO

TALBOT J.A., HALES R.E., YUDOFSKY S.C. (1989). Tratado de Psiquiatría. Ed.Ancora. Barcelona

CIE 10. Organización Mundial de la Salud.1990

CIF. Clasificación Internacional del Funcionamiento, de la Discapacidad y de la Salud

Normativa estatal e autonómica  

Lexislación estatal e autonómica sobre dependencia e discapacidad.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Biopsychology/652438010
Psychological well-being/652438015

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Conocimientos previos de contenidos de Psicobiología, especialmente de Genética de la conducta



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.