Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. |
A2 |
Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación |
A3 |
Capacidade para considerar as múltiples variables intrapersoais, interpersoais e contextuais que inciden no proceso de ensino-aprendizaxe e para avaliar e intervir na mellora dos recursos motivacionais. |
A4 |
Capacidade para coordinar, facilitar e impulsar a utilización de medios e recursos didácticos e multimedia favorecedores de atención á diversidade |
A5 |
Planificar a intervención educativa en diferentes contextos, identificando e interpretando as dificultades e trastornos que poidan xurdir no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A6 |
Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación. |
A8 |
Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. |
A9 |
Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa |
A11 |
Redactar, presentar, defender informes e outros documentos básicos que contribúan a unha óptima comunicación en contextos multidisciplinares |
A13 |
Ser capaz de deseñar, desenvolver e avaliar procesos de investigación educativa, utilizando os métodos máis apropiados á natureza do problema, á finalidade da investigación e os criterios científicos máis adecuados, con especial énfase nos procesos de investigación na aula |
A14 |
Coñecer as necesidades formativas básicas nos diferentes contextos escolares e sociolaborais, poñendo especial atención naquelas competencias que favorezan o traballo en contornos multiculturais |
A15 |
Coñecer e valorar as competencias que buscan o desenvolvemento do potencial individual, os procedementos que se utilizan para a súa concreción práctica, o contido e nivel de cualificación, así como a necesidade da educación ao longo da vida |
A16 |
Coñecer os principios básicos do comportamento, as súas alteracións, e colaborar no deseño de programas de promoción da saúde |
B1 |
Capacidade de creatividade e innovación |
B2 |
Aprender a aprender |
B3 |
Capacidade de resolución de problemas |
B4 |
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica |
B5 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e escrita |
B6 |
Traballar de forma autónoma e con iniciativa |
B7 |
Traballar de forma colaborativa |
B8 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B9 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B11 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B12 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B13 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer los principios básicos del comportamiento saludable así como de la conducta anormal |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ5 AJ6 AJ8 AJ11 AJ14 AJ15 AJ16
|
BC1 BC2 BC3 BC6 BC7 BC8 BC11
|
CC3 CC4
|
Conocer y discriminar entre la variedad de alteraciones del comportamiento |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ6 AJ8 AJ11 AJ13 AJ15 AJ16
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC7 BC8 BC12
|
CC3 CC4
|
Conocer el estado actual de la investigación en el ámbito de la psicopatología infanto-juvenil |
AJ2 AJ3 AJ5 AJ11 AJ13 AJ14 AJ16
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC7 BC9 BC10 BC11 BC12
|
CC3 CC4
|
Ser capaz de detectar problemas susceptibles de intervención psicológica en el ámbito educativo |
AJ1 AJ4 AJ5 AJ8 AJ9 AJ11 AJ14 AJ15 AJ16
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC7 BC8 BC10 BC11 BC13
|
CC3 CC4
|
Ser capaz de colaborar en el diseño de programas de promoción de la salud y prevención de la enfermedad |
AJ5 AJ6 AJ9 AJ11 AJ15 AJ16
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC7 BC8 BC10 BC11
|
CC3 CC4
|
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
AJ4 AJ5 AJ6 AJ9 AJ15 AJ16
|
BC2 BC3 BC8 BC9 BC11
|
CC4
|
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con sus área de estudio |
|
BC10 BC12 BC13
|
|
Capacidad de organización y planificación
|
AJ5 AJ16
|
BC1 BC2 BC4 BC5 BC6 BC10 BC11
|
|
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional
|
AJ4 AJ5 AJ9 AJ15
|
BC3 BC8 BC10 BC12
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Panorama xeral dos trastornos infantís e da adolescencia |
Aspectos conceptuais
Clasificación da psicopatoloxía infantil |
Trastornos de ansiedade e do estado de ánimo |
Caracterización clínica dos trastornos de ansiedade na infancia
Técnicas de avaliación e tratamento dos trastornos de ansiedade
Descripción clínica e tratamento da depresión na infancia |
Trastornos por déficit de atención e comportamento perturbador |
Trastorno por déficit de atención con hiperactividade
Trastorno negativista desafiante
Trastorno disocial |
Trastornos da eliminación |
Enuresis
Encopresis |
Trastornos do sono |
Características básicas do sono
Clasificación dos trastornos do sono
Principais trastornos do sono na infancia: avaliación e tratamento |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A2 A3 A1 A5 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 C3 C4 |
4 |
2 |
6 |
Objective test |
A6 A13 A15 A16 B4 B3 |
1 |
31 |
32 |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A9 A14 A16 B8 B9 B10 B12 B13 |
17 |
17 |
34 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Presentaranse estudos de casos que os alumnos deberán analizar e debatir aula, aplicando os coñecementos adquiridos. |
Objective test |
A avaliación da materia realizarase mediante un exame tipo test. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións presentaranse os contidos básicos da materia |
Personalized attention |
|
Description |
Resolveranse as dúbidas relacionadas cos casos analizados.
Titorías individuais ou en pequeno grupo para resolver dúbidas. As titorías individuais poden realizarse presencialmente, a través de Teams ou o correo electrónico. As titorías en pequeno grupo serán a través de Teams ou correo electrónico.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A2 A3 A1 A5 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 C3 C4 |
Os alumnos deberán analizar e debatir na aula os caso presentados, aplicando os coñecementos adquiridos. |
15 |
Objective test |
A6 A13 A15 A16 B4 B3 |
Realizarase un exame tipo test para avaliar os coñecementos adquiridos |
85 |
|
Assessment comments |
Na aplicación da "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 4 de maio de 2017), os alumnos aos que lle fora recoñecido a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da obligatoriedade de asistencia, puidendo así obter a cualificación máxima sen ter asistido á análise e discusión de casos prácticos. Na segunda Oportunidade o alumnado será avaliado da/s proba/s pendente/s ou non superadas, mantendo a porcentaxe establecida sobre a cualificación final. No caso de non ter superada a parte de estudo de casos, realizará unha proba de supostos prácticos (casos) con opcións de resposta de verdadeiro/falso.
|
Sources of information |
Basic
|
|
American Association of Intellectual and Developmental Disabilities (2011). Discapacidad intelectual: definición, clasificación y sistemas de apoyo (undécima edición) . Alianza . Asociación Americana de Psiquiatría (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales (DSM-5). Editorial Médica Panamericana.(Original publicado en 2013). Baron-Cohen, S. y Chaparro, S. (2010). Autismo y síndrome de Asperger. Alianza editorial. Buendía, JR. (2004). Psicopatología en niños y adolescentes. Pirámide. Caballo, V. y Simón, MA. (2014). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos generales. Pirámide. Caballo, V. y Simón, MA. (2014). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Pirámide. Echeburúa,E. (2002). Trastornos de ansiedad en la infancia. Pirámide. García Pérez EM, Magaz A. (2003). Hiperactividad. Guía para profesores . Cruces-Baracaldo: COHS. González, R. (2005). Psicopatología del niño y del adolescente. Pirámide. Katty Hunter, K. (2000). Manual del Síndrome de Rett: en palabras que tú puedes comprender, por los que te comprenden. Valencia: Asociación Valenciana del Síndrome de Rett. OMS (1992, rev. 2008). Décima revisión de la clasificación internacional de las enfermedades. Trastornos mentales y del comportamiento. Ed. Méditor. Pedrosa, E. (2009). Criaturas de otro planeta: crónica de una lucha contra el síndrome de Rett. RBA Libros. Vázquez, F., Otero, P, Blanco, V. y Torres, A. (2015). Terapia de solución de problemas para la depresión: una breve guía práctica en grupo. Alianza Editorial. Vázquez, F., Otero, P. y Blanco, V. (2019). Guía de intervención de la depresión. Síntesis. Vázquez, F., Otero, P., Torres, A. y Arrojo, M. (2016). Deja atrás la depresión y alcanza la felicidad. Pirámide. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|