Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A5 |
E5 - Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas. |
A7 |
E7 - Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación. |
A8 |
E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio. |
A10 |
E10 - Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A12 |
E12 - Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolución nas Didácticas Específicas. |
A13 |
E13 - Analizar e valorar criticamente investigacións e proxectos de innovación en ámbitos disciplinares específicos. |
A14 |
E14 - Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos. |
A15 |
E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
E16 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B10 |
G5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
B11 |
G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B13 |
G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
T1 - Capacidade de análise e síntese. |
C2 |
T2 - Capacidade de adaptación a situacións novas. |
C3 |
T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
C4 |
T4 - Traballar de forma colaborativa. |
C6 |
T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
C8 |
T8 - Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
C10 |
T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente. |
C11 |
T11 - Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer e analizar críticamente propostas de investigación e innovación na área de Educación Física en Educación Infantil e Primaria.
|
AC5 AC7 AC15 AC16
|
BC5 BC11
|
CC8 CC10 CC11
|
Ser capaz de deseñar proxectos de investigación educativa enfocados ao ámbito da Educación Física.
|
AC8 AC10 AC12
|
BC1
|
CC2 CC3 CC4 CC6
|
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a transformación e a innovación no ámbito da Educación Física de Educación Infantil e Primaria.
|
AC13 AC14
|
BC4 BC5 BC10 BC13
|
CC2 CC3
|
Valorar a importancia da investigación e a innovación como estratexias para mellorar a calidade educativa na área de Educación Física.
|
|
BC13
|
CC1 CC2 CC8
|
Desenvolver recursos comunicativos para transmitir ideas e proxectos docentes en Educación Física, utilizando se é necesario recursos tecnolóxicos de apoio.
|
AC5 AC10 AC12 AC13 AC14 AC15
|
BC10
|
CC8 CC10
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Investigación en Educación Física |
- Liñas de investigación en EF
- Problemas e limitacións da investigación en EF.
- Investigación-acción.
- Investigación en EF: recursos para a procura |
Innovación en Educación Física |
- Aspectos de interese da innovación en EF.
- Referencias para clasificar iniciativas de innovación en EF.
- Recursos para a procura da innovación e mellora do capital humano. |
Proxectos de innovación e investigación en Educación Física |
- Deseño e xustificación de proxectos deportivos, innovación, educativos e recreativos e análises de cada unha dos seus partes.
- Tipos e clasificacións dos proxectos en función de diversas variables.
-Manexo e xestión dos elementos configuradores dun proxecto.
- Estratexias para a mellora da visibilidade dun evento deportivo, recreativo e/ou educativo. Medios de promoción. Uso de redes sociais. Campaña de márketing.
- Avaliación de proxectos. Enquisas de satisfacción de usuario |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A5 A12 |
4 |
16 |
20 |
Directed discussion |
C1 C8 |
1 |
2 |
3 |
Glossary |
B11 C4 C10 |
1 |
2 |
3 |
Online forum |
A7 A8 A10 |
1 |
4 |
5 |
Physical exercise |
A16 C11 |
2 |
10 |
12 |
ICT practicals |
A14 A15 B5 |
2 |
6 |
8 |
Guest lecture / keynote speech |
B4 B10 B13 |
6 |
0 |
6 |
Supervised projects |
A13 B1 C3 C6 |
1 |
2 |
3 |
Problem solving |
C1 C2 C3 |
1 |
3 |
4 |
Case study |
A7 A8 |
2 |
8 |
10 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Analizaranse diferentes artigos, valorando o pensamento crítico do alumnado.
|
Directed discussion |
O docente e os alumnos crearán diferentes debates na aula sobre temas vinculados á innovación e á investigación. En todo momento o debate será dirixido polo docente, mostrando argumentos a favor e en contra sobre o debatido, para favorecer o pensamento crítico do alumnado.
|
Glossary |
Establecerase un glosario de termos que se irá nutrindo ao longo da materia das achegas terminolóxicas que incorporen os alumnos. O glosario estará situado na contorna moodle.
|
Online forum |
Crearanse debates e incorporaranse temas de actualidade que resulten de interese xeral e estean vinculados á materia, nun foro habilitado no moodle. Os alumnos poderán participar desde a súa casa vertiendo a súa opinión respecto diso.
|
Physical exercise |
Realizaranse prácticas de educación física desde a innovación e a investigación.
|
ICT practicals |
Mostraranse algunhas TIC útiles para os/as alumnos/as vinculadas á investigación e á innovación.
|
Guest lecture / keynote speech |
Existirán sesiones magistrales basadas en el discurso del docente, pero siempre contando con las intervenciones del alumnado, existiendo una buena comunicación docente-alumno/a, y creando un medio donde se favorezca la participación del alumnado.
|
Supervised projects |
Os traballos serán tutelados polo docente, a través da asistencia a titorías para comprobar a boa marcha do traballo e propoñer aos alumnos ideas de mellora.
|
Problem solving |
Se plantearán numerosos problemas a los alumnos intentando que entre ellos debatan y busquen la solución adecuada para resolverlo. |
Case study |
Presentaranse casos de proxectos innovadores e de investigación, analizándoos críticamente, observando as súas debilidades e puntos fortes, e propoñendo aspectos de mellora para ese proxecto. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Os traballos serán tutelados polo docente, os alumnos tras a elección do tema do seu traballo deberán acudir a titorías para ver o enfoque do mesmo.
Nota: A fin de afianzar o coñecemento adquirido na materia o docente poderá utilizar a gamificación como técnica de aprendizaxe, realizarase sempre que o tempo e planificación da docencia permítao.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A13 B1 C3 C6 |
Para comprobar os coñecementos adquiridos na materia o alumnado terá que realizar un traballo en microgrupo de 2-3 persoas. Unha vez finalizado o traballo presentaranse na aula para a súa avaliación por parte do docente. Nos traballos valorarase a innovación, a creatividade, a orixinalidade, a funcionalidade e a aplicabilidade.
|
100 |
|
Assessment comments |
O alumnado que non alcance o 80% da asistencia ás clases ou non asista, realizará un exame sobre os contidos da materia na data oficial do exame. Para a elaboración do traballo seguirase a normativa publicada no moodle na presentación da materia. Os traballos serán remitidos por email en formato word. En relación coa redacción de traballos, estes non poderán conter plaxio, considerado este como a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerado causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar. A fin de garantir os obxectivos do Green Campus, os traballos entregaránse sempre vía online en formato electrónico evitando o consumo de papel e plásticos.
|
Sources of information |
Basic
|
Pérez, A.I. (Coord) (2010). Aprender a enseñar en la práctica: prácticas educativas y procesos de innovación y mejora en la educación secundaria. Graó: Barcelona
Contreras, J.; García López, L.M. (2010). Didáctica de la Educación física. Enseñanza de los contenidos desde el constructivismo.. Síntesis: Madrid
González, C.; Lleixa, T. (coords) (2010). Educación Física, investigación, innovación y buenas prácticas. Barcelona: Inde
Blázquez Sánchez, Domingo (2017). Cómo evaluar bien Educación Física. Inde
Quay, J. ; Peters, J. (2012). Creative Physical Education: Integrating Curriculum Through Innovative PE Projects. Human Kinetics
Blázquez Sánchez, Domingo (2016). Diez competencias docentes para ser mejor profesor de Educación Física. Inde
Contreras, Jordán y cols. (2018). El Aprendizaje basado en Proyectos en Educación Física. Inde
Blázquez Sánchez, Domingo y Sebastiani Enric (2010). Enseñar por competencias en Educación Física.
Video tutorial sketchup (2015). https://www.youtube.com/watch?v=EiIu1k-7Ff8.
Díaz Barahona, José (2015). https://www.youtube.com/watch?v=jF22KlmUmH8.
Video tutorial exelearing (2015). https://www.youtube.com/watch?v=qyuXrByafqc.
Video hotpotatoes (2015). https://www.youtube.com/watch?v=RdD-qM5lYrY.
López Pastor, V.M.; Gea Fernandez, J.M. (2009). Innovación, discurso y racionalidad en Educación Física. Revisión y Prospectiva. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte
Morente, H.; González, T.; Sánchez, A. (2021). Metodologías activas en la práctica de la Educación Física. Madrid. Morata
Navarro Ardoy, Daniel y cols (2019). Modelos pedagógicos en Educación Física. Navarro
Rosa Bodosque-Osma, A.; González-Víllora, S. (2021). Neuroeducación. Madrid. Morata |
Recoméndase ao alumnado utilizar como fonte principal de información as seguintes revistas vinculadas á materia e de acceso gratuito.
|
Complementary
|
|
Recoméndase ao alumnado utilizar como fonte principal de información as seguintes revistas vinculadas á materia e de acceso gratuito.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
The design of interdisciplinary projects/652513205 | Project based learning in Physical Education/652513213 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
The design of interdisciplinary projects/652513205 | Project based learning in Physical Education/652513213 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Dissertation/652513208 | Project based learning in Physical Education/652513213 |
|
|