Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A14 |
E14: Xustificar a organización dos centros escolares por proxectos. |
B2 |
CB7: Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8: Que o estudiantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B14 |
G9: Dirixir estratexicamente: planificar, implementar e avaliar plans e proxectos dos centros educativos. |
C1 |
T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
T4: Desenvolverse para o exercizo dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humáns e a perspectiva de xénero. |
C5 |
T5: Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
T7: Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
T8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de:
· Propoñer proxectos educativos.
|
AC14
|
BC2 BC3 BC4 BC14
|
CC1 CC4 CC9
|
· Argumentar a importancia da xestión do centro por proxectos. |
AC14
|
BC3 BC4
|
CC1 CC8
|
· Identificar e seleccionar os principios que sustentan a cultura axiolóxica, organizativa e metodolóxica dun centro educativo. |
AC14
|
BC2
|
CC9
|
· Planificar e levar a cabo propostas pedagóxicas innovadoras basadas na equidade, na democracia e na inclusión. |
|
BC14
|
CC1 CC5 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O proxecto educativo como eixe da innovación educativa para a transformación social.
.
|
· Análise diagnóstico do centro docente.
· Áreas de mellora.
· Obxectivos do proxecto. |
2. Organización do centro por proxectos.
|
Plans de actuación e a súa temporalización.
· Recursos e organización do centro para acadar os obxectivos.
|
3. Ferramentas para a avaliación, reflexión e mellora dos documentos institucionais dos centros escolares |
· Seguimento e avaliación do proxecto: indicadores de logro |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A14 B3 B14 |
7 |
18 |
25 |
Student portfolio |
B2 B4 C1 C4 C5 C8 C9 |
2 |
16 |
18 |
Events academic / information |
A14 B2 B3 |
6 |
0 |
6 |
Simulation |
A14 B2 B3 B4 B14 C4 |
1 |
0 |
1 |
Collaborative learning |
A14 B3 C4 C7 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Student portfolio |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Events academic / information |
Profesionais das equipas directivas de distintos centros da comunidade autónoma participarán nas clases. |
Simulation |
Realización dun proxecto de dirección para un centro educativos seguindo a lexislación vixente. O índice do proxecto será o proporcionado pola propia lexislación. |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Simulation |
Collaborative learning |
Guest lecture / keynote speech |
Student portfolio |
|
Description |
O profesorado realizará un seguimento do traballo do alumnado asistente a través das prácticas que vaia realizando.
É importante que o alumnado realice as súas prácticas desde o primeiro día e acuda ás titorías de maneira asidua co fin de resolver as dúbidas que estime oportunas.
As titorías desenvolveranse realizaranse por teams ou na clase se fose preciso.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Simulation |
A14 B2 B3 B4 B14 C4 |
Traballo en equipo. Cada equipo elaborará un proxecto de dirección seguindo as pautas recollidas na lexislación vixente. |
50 |
Student portfolio |
B2 B4 C1 C4 C5 C8 C9 |
Traballo individual. É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
50 |
|
Assessment comments |
Criterios para superar a materia: 1. Os portafolios e Simulación/proxecto de dirección subiranse á Campus Virtual 2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de
avaliación (portafolios e simulación/proxecto de dirección). 3. Entregar os portafolios e simulación/proxecto de dirección na data que se indique. SITUACIÓNS: O alumnado con recoñecemento de dedicación
a tempo parcial e dispensa académica de asistencia segundo establece a
"NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AOESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE
GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212) deberán entregar o portafolio e proxecto maneira
individual. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
|
Sources of information |
Basic
|
Montero Alcaide, A. (2007). Proyecto de dirección y ejercicio directivo. Las Rozas: Wolters Kluwer España
San Fabián Maroto, José Luis (2013). Autoevaluación de centros educativos: cómo mejorar desde dentro. Madrid: Síntesis
García Cabrera, María del Mar (2016). Vivir la escuela como un proyecto colectivo: manual de organización de centros educativos. Madrid: Pirámide |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|