Identifying Data 2021/22
Subject (*) School and other Educational Agents: Interactions Code 652536013
Study programme
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
Pose Porto, Hector Manuel
E-mail
hector.pose@udc.es
Lecturers
Pose Porto, Hector Manuel
E-mail
hector.pose@udc.es
Web
General description Preténdese nesta materia facer ver a imperiosa necesidade de interactuar a escola cos diversos axentes comunitarios así como outros de maior territorialidade. A interdependencia entre concello, escolas e axentes locais achega beneficios a moitos niveis.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Os contidos serán os mesmos en caso de ter que variar a modalidade docente a non presencial, mais pasaranse os contidos en powerpoints grabados e todos os materiais dixitalizados.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Cambiarán as discusións comúns respecto dos materiais por reflexións/recensións individuais., mais non haberá problema algún. Todo será consensuado co alumnado.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha, pois todas as previstas poderán ser desenvoltas polo alumnado á marxe da modalidade.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, teléfono, skype, correo electrónico e teams

4. Modificacións na avaliación
Ningunha, e se houbese algunha sería de mutuo acordo profesor-alumnado
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Todas as referencias que achegará o profesor na clase son alcanzables on line

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 E7: Desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos e estratexias e recursos de intervención educativa en distintos contextos.
A8 E8: Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar.
B4 CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B10 G5: Organizar, xestionar e coordinar un centro docente.
C9 T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de: · Entender o feito educativo no contexto da cidade. AC7
BC10
· Coñecer as potencialidades educativas e culturais dos axentes da comunidade. AC7
CC9
· Incluir no quefacer directivo propostas de naturerza educativa cara a culturización do alumnado. AC8
BC4

Contents
Topic Sub-topic
1. A pedagoxía urbana
2. Os municipios como axencias educativas
3. Outros axentes que educan no municipio: interacción e iniciativas
4. Elementos de innovación na xestión dos centros en relación con ditos axentes locais
1.1 Filosofía, conceptos, autore/as.
2.1 A filosofía das Cidades Educadoras
2.2 Experiencias e boas prácticas como referentes

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A7 3 24 27
Document analysis B10 3 29 32
Directed discussion C9 3 0 3
Supervised projects A8 B4 2 0 2
Guest lecture / keynote speech C9 8 0 8
Oral presentation C9 1 1 2
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Presentaranse varias boas prácticas para ver o seu deseño, desenvolvemento e resultados
Document analysis Propondranse observar detidamente tanto documentos visuais como textuais.
Directed discussion Propondranse exemplos e modos de actuación
Supervised projects Deberán aportar unha acción determinada de implementación no centro escolar
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia
Oral presentation O alumnado deberá presentar e defender as súas propostas

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Supervised projects
Case study
Description
Trataranse de ver casos prácticos e modos de actuar profesionais.
As argumentacións do alumnado serán decisivas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion C9 Tratarase de ver como se desenvolveo o/a alumno/a ante experiencias ou casos prácticos 10
Supervised projects A8 B4 O lumno/a deberá entregar e/ou defender o seu traballo individual 90
 
Assessment comments

A UDC regula amatrícula de estudantes a tempo
parcial, criterios que tamén serán tidos en conta polo profesorado,
polo que será necesario que o alumnado con este tipo de réxime de dedicación, o
informe ao profesorado e concerten a maneira na que se desenvolverá o seu
proceso de ensino-aprendizaxe. 


Sources of information
Basic

 Pose, H. (2006). La cultura en las ciudades. Un quehacer cívico-social. Barcelona. Graó

 López de Aguileta, I. (2000). Cultura y ciudad. Manual de política cultural municipal. Gijón.Trea

 Pascual, J. e Dragojevic, S. (2007). Guía para la participación ciudadana en el desarrollo de políticas culturales locales.. Barcelona.Interarts

 Rausell, P. (dir.) (2007). Cultura. Estrategia para el desarrollo local. Madrid.AECI

 Trilla, J. (coord.) (1997). La Animación Sociocultural. Teorías, programas y ámbitos. Barcelona.Ariel

 Colombo, A. e Roselló, D. (edits.) (2008). Gestión cultural. Estudios de casos. Barcelona. Ariel

 Comellas, J. (2009). Familia y escuela:compartir la educación. Barcelona. Graó

 Aldanondo, P. e Escudero,J. (2002). La política cultural en el municipio. Madrid. Autor

 As.I.Cidades Educadoras (Edit.) (2008). Educación y vida urbana: 20 años de ciudades educadoras. Madrid. Santillana

 Asensio, M. e Pol, E. (2002). Nuevos escenarios en educación: aprendizaje informal, museos y la ciudad. Buenos Aires.Aique

 Ayuntamiento de Barcelona (edit.) (1990). La ciudad educadora. Barcelona. Ayto. Barcelona

 Bonet, Ll. e outros (2000). Gestión de proyectos culturales. Barcelona.Ariel

 Bouzada, X. (coord.) (2000). Cultura e Concellos: as estratexias da promoción cultural no ámbito local. Santiago.Consello da Cultura Galega

 Manito, F. (coord.) (2008). La planificación estratégica en cultura en España. Madrid.Fundación Autor

 Rodriguez, J. (2008). La participación como un acto educador y constructor de la ciudad educadora. UAM.Colombia

 Úcar, X. e Llena, A. (2006). Miradas y diálogos en torno a la acción comunitaria. Barcelona.Graó

 Subirats, J. (coord.) (2002). Gobierno Local y Educación. Barcelona.Ariel

 Gómez-Granell, C. e Vila, I. (coords.) (2001). La ciudad como proyecto educativo. Barcelona.Octaedro

 Castro, Mª e outros (2007). La escuela en la comunidad. La comunidad en la escuela. Barcelona.Graó

 www.agenda21culture.net (). .

 www.dicoruna.es/cultura/interea (). .

 Grial, núm. 177 (2008). .

 Participación educativa (2007). núm. 6.

 Caride, J.A & Pose, H. (2013). "Los museos como pedagogía social o la necesidad de cambiar la mirada cívica y cultural". En Revista Cuestiones Pedagógicas, núm. 22, Universidad de Sevilla. Sevilla, pp. 141-160.

 Fraguela, R.; Pose, H. & Varela, L. (2011). “Nuevos tiempos para la acción socioeducativa municipal: deporte, educación y cultura”. . Educación Social, revista de intervención socioeducativa, vol. 47, Fundación Pere Tarrés: Barcelona,

 Pose, H. (2010). "Animación Sociocultural" e "Democracia cultural". CARIDE, J. A. E TRILLO, F. (Dtors): Dicionario galego de Pedagoxía. Galaxia: Vigo. Pps. 39 e 163.

 Pose, H. (2009). “La pequeña librería como espacio profesional del educador/a social: una práctica”. . YUBERO, S.; CARIDE, J. A. e LARRAÑAGA, E. (Coords.): Sociedad educadora, sociedad lectora. Ediciones

 Zolberg, V. (2007). "Los retos actuales de la política cultural: una nueva idea de comunidad". Rodríguez Morató, A. (ed.). La sociedad de la cultura. Barcelona:Ariel, 89-105

 Rius-Ulldemolins, J e outros (2016). Treinta años de políticas culturales en España. PUV: Universitat de Valencia

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.