Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A2 |
(CE-G2)Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe. |
A4 |
(CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes |
A5 |
(CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas |
A6 |
(CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país |
A8 |
(CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá |
A9 |
(CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia |
A11 |
(CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Xestionar fontes de información baseadas en novos medios tecnolóxicos. Crear, edita e compartir material de apoio educativo mediante novas tecnoloxías. |
AP4
|
|
CM3
|
Coñecer as novas tecnoloxías da información e as comunicacións e o seu uso diario no ensino das artes plásticas e visuais. |
AP2
|
|
|
Desenvolver actividades de aula co uso de novas tecnoloxías, controlando procesos e obtendo resultados verificables. |
AP5 AP6 AP8
|
|
CM3
|
Coñecer contextos e situacións en que se utilizan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
AP4
|
|
CM3
|
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
AP9
|
|
CM3
|
Coñecer e aplicar propostas didácticas innovadoras no campo da especialización. |
AP11
|
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas que deben enfrontar. |
AP5
|
|
CM6
|
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Compartir os recursos e materiais. |
Os recursos elaborados por outros docentes |
2. Materiais propios das novas tecnoloxías. Diferenzas cos tradicionais. |
Os materiais tradicionais e os de nova creación. Diferenzas e similitudes. |
3. Elaboración de recursos en colaboración a distancia. |
Elaboración de recursos para compartir a través da rede. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A5 A6 C3 |
2 |
6 |
8 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 A8 A9 C6 C8 |
8 |
10 |
18 |
Obradoiro |
A2 A5 C3 C6 C8 |
7 |
22 |
29 |
Discusión dirixida |
A11 |
1 |
1 |
2 |
Presentación oral |
A2 A5 A8 C8 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Análise de plataformas de comunicación que comparten recursos e materiais. |
Aprendizaxe colaborativa |
Elaboración de entornos de comunicación e colaboración |
Obradoiro |
Elaboración de estratexias de comunicación. Adecuación aos destinos establecidos. |
Discusión dirixida |
Tratar os temas en colaboración e discusión común. |
Presentación oral |
Defensa e debate sobre o traballo desenvolvido. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Trato directo con cada alumno sobre as propostas particulares. Busca da dirección correcta.
Traballo colaborativo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 A8 A9 C6 C8 |
Capacidade de traballar en conxunto obtendo resultados axeitados aos fines propostos. |
30 |
Obradoiro |
A2 A5 C3 C6 C8 |
Traballo en colaboración na aula e a través das redes sociais. |
50 |
Estudo de casos |
A5 A6 C3 |
Valoración da análise dos contios alleos. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Sen dúbida, existen infinidade de formas e maneiras de avaliar, tantas como metodoloxías de ensino-aprendizaxe. Nesta guía docente plantexouse a educación como un proceso artístico, polo que a avaliación que aquí se plantexa, coherentemente, mana desde esta perspectiva. Deste xeito, tal e como plantexa Eisner (1995: 188), "a avaliación é unha ferramenta educativa mediante a cal pode exercerse a intelixencia profesional en beneficio dos estudantes". Isto ven a demostrar que avaliar é cuestión de dous implicados: estudantes e o profesor, polo que os criterios deben ser reflexionados e acordados en grupo. Ademáis, en ocasións se lles pedirá ao alumnado que elaboren autoavaliacións, mediante unha reflexión persoal e crítica dos procesos que experimentaron.Como se pode intuir, esta materia implica un compromiso forte do estudante co seu propio proceso de aprendizaxe artístico. Deste xeito a asistencia a clase resulta necesaria, non como unha obrigación -que tamén o é no espazo europeo de educación superior-, dado que os procesos viviranse na propia aula e o transcurso da materia írase construindo entre todos. A asistencia non é un formalismo, senón que se exise a participación activa e crítica do alumno dentro da aula.Tendo en conta esto, como criterios de calificación, haberá que aprobar todos os proxectos por separado para superar a materia. Na calificación final, a parte da nota media obtida nos tres proxectos, de maneira cualitativa terase MOI EN CONTA o grado de implicación do alumnado, de experimentación, de autoexisencia, de satisfacción persoal así como a capacidade de síntese e reflexiva do estudante ao longo do curso. Para iso, a avaliación será continua e mediante a presentación de
traballos. O alumnado con dispensa académica, será avaliado mediante
exame. Plaxio: aplícase o artigo 14.4 das Normas de avaliación, revisión e
reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado
universitario: "na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel
obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na
actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber
lugar tras o correspondente procedemento".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Capasso, V., & Jean, M. J. (2013). LAS TIC EN LAS PROPUESTAS DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA Una reflexión desde la Cultura Visual Contemporánea.. Question
Lughi, G. (2014). Digital Media and Contemporay Art.. Mimesis Journal. Scritture Della Performance
Álvarez Rodríguez, M. D., Bellido Márquez, M. D. C., & Atencia Barrero, P. (2019). Enseñanza artística mediante TIC en la Educación Secundaria Obligatoria?: análisis de herramientas docentes en línea.. RED. Revista de Educación a Distancia
Editorial (2017). The Serious Relationship of Art and Technology . Widewalls. https://www.widewalls.ch/magazine/the-serious-relationship-of-art-and-technology |
Plataformas web de comunicación educativa.
Decretos curriculares das materias da especialidade.
Programacións didácticas de departamentos de artes.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño curricular e didáctica das artes plásticas e visuais/652611B21 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|