Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A4 Asesorar os centros, os profesionais, as familias e as institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos. |
A4
|
|
|
Comprender os modelos teóricos da familia e a diversidade familiar. |
A5
|
|
|
Planificar accións, programas e servizos de intervención para a mellora das persoas e as súas familias. |
A16
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B1
|
|
Aprender a aprender. |
|
B2
|
|
Capacidade de resolución de problemas. |
|
B3
|
|
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica. |
|
B4
|
|
Capacidade de adaptación a situacións novas. |
|
B5
|
|
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas. |
|
B7
|
|
Rigor profesional. |
|
B11
|
|
Creatividade. |
|
B13
|
|
Capacidade de crítica e autocrítica. |
|
B15
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B16
|
|
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
|
B17
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Dominar la expresión y comprensión de idioma extranjero |
|
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1: Marco teórico-conceptual
|
1. Cambio
2. La familia y la intervención psicopedagógica en el medio familiar
3. Principales teorías de la familia y su implicación en la intervención.
|
Bloque 2. Intervención psicopedagógica en el medio familiar |
4.Intervención psicopedagógica en las relaciones de pareja
5.Intervención psicopedagógica en la transición a la paternidad/maternidad.
6. Intervención familiar en adopción
7. Relaciones entre hermanos e intervención psicopedagógica .
8. Impacto del divorcio en la familia y propuestas de intervención
9. Las conexiones familia-escuela y la intervención psicopedagógica
10. Intervención psicopedagógica cuando se dan DA y NEAE.
11. Los talleres de padres centrados en soluciones |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A5 B1 B7 C2 C6 C7 |
0 |
43 |
43 |
Proba obxectiva |
B2 B3 |
3 |
39 |
42 |
Actividades iniciais |
A4 A16 B4 B5 B11 B13 B15 B16 B17 C1 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Las lecturas que han de realizar los alumnos se indicarán en Moodle o bien se pondrán a disposición de los alumnos en dicha plataforma. |
Proba obxectiva |
El día fijado para el examen, los alumnos harán la prueba tipo test además de entregar la grabación de juego de roles que se aclara en el punto siguiente. |
Actividades iniciais |
Los alumnos han de presentar el día del examen, un vídeo con uno o dos casos propuestos por la docente en los que simulen atender a una familia. Este material será evaluado por la profesora. Es responsabilidad de los alumnos el conseguir personas que hagan de clientes según el caso propuesto. Lo que se evaluará será su actuación como profesionales. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Lecturas |
|
Descrición |
La atención personal puede realizarse directamente en el despacho de la profesora, a través del teléfono o por correo electrónico. Se trata de dirigir a los alumnos en su proceso de aprendizaje, tanto de los contenidos teóricos como de la práctica. Se reliza a demanda del alumno, a menos que la profesora considere necesaria una atención personalizada no solicitada, por motivos relacionados con el rendimiento, la práctica profesional o cualquier otra eventualidad.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Actividades iniciais |
A4 A16 B4 B5 B11 B13 B15 B16 B17 C1 |
Los alumnos entregarán a la docente la grabación de sus actuaciones como profesionales en situaciones de intervención familiar |
50 |
Proba obxectiva |
B2 B3 |
Los alumnos harán un examen tipo test con tres alternativas de respuesta en la que solo una es la correcta y restan errores |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Beyebach, M. y Herrero, M. (2010). 200 tareas en terapia breve. Barcelona: Herder
López Larrosa, S y Escudero, V. (2003). Familia, evaluación e intervención. Madrid: CCS.
López Larrosa, S. (2009). La relación familia-escuela. Madrid: CCS
White, M. y Epston, D. (2010). Medios narrativos para fines terapéuticos. Barcelona: Paidós.
Rodríguez-Arias, J.L. y Venero, M. (2006). Terapia familiar breve. Madrid: CCS |
Se utilizarán los libros:
López Larrosa, S y Escudero, V. (2003). Familia, evaluación e intervención. Madrid: CCS.>
López Larrosa, S. (2009). La relación familia-escuela. Madrid: CCS.
También se recurrirá a documentos en Moodle.
La bibliografía básica y la complementeria han sido seleccionadas por su utilidad, claridad (Selekman y Watzlawick y otros), porque amplían temas y los tratan de manera muy adecuada (Rodríguez-Arias y Venero o Meyer y Vadasy). |
Bibliografía complementaria
|
Selekman, M (1996 ). Abrir caminos para el cambio . Barcelona: Gedisa
Watzlawick, P., Weakland, J.H. y Fisch, R. (1995). Cambio. Formación y solución de los problemas humanos. Barcelona: Herder
Meyer, D.J. y Vadasy, P.F (1994). Sibshops. Workshops for siblings of children with special needs. Paul H. Brookes. Baltimore: |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Antropoloxía da Familia/652711616 |
|
|