Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Determinar, a partir das necesidades do alumnado, familia ou resto da comunidade educativa, propostas de actuación. |
A22 A32
|
|
|
Enumerar as funcións do titor e do orientador en relación co alumnado, familias e resto do profesorado e explicar o que isto leva. |
A10 A11 A12 A22
|
|
|
Transferir información a especialistas que colaboren co centro para a identificación e atención do alumnado con NEAE |
A8
|
|
|
Poñer en práctica as competencias sociais para traballar en equipo e salvar os obstáculos que vaian xurdindo. |
|
B2 B4 B5 B11 B12 B22
|
C3
|
Defender a necesidade da formación continua como profesional e cidadán. |
|
B14 B15
|
C3 C5 C7
|
Aplicar os principios éticos á práctica profesional e persoal. |
|
B6
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptualización da orientación e a titoría. |
Carácter polisémico do concepto de orientación.
A orientación na aula: concepto de titoría.
O Plan de Acción Tutorial. |
Principios legais e psicopedagógicos que rexen a orientación e a acción tutorial. |
Normativa legal vixente.
Os principios da orientación.
Aplicación dos principios na acción orientadora. |
Funcións do profesorado titor: coas familias, cos alumnos, co resto do profesorado e coa comunidade en xeral. |
O titor en relación aos alumnos.
O titor e as familias.
O titor e a súa relación coa comunidade educativa.
O titor e a súa relación coa comunidade en xeral.
|
Líneas prioritarias de la acción tutorial en la Educación Infantil |
Liñas prioritarias da acción tutorial na Educación Infantil. |
Recursos para a acción tutorial |
A observación.
Enquisa.
Análise de documentos.
O caderno de ida e volta e a axenda escolar. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B12 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A11 B4 B5 B11 C7 |
21 |
0 |
21 |
Simulación |
A10 A32 B6 |
4 |
14 |
18 |
Lecturas |
C3 |
0 |
15 |
15 |
Proba de ensaio |
A8 A11 A12 A32 B2 B22 C6 |
2 |
17 |
19 |
Presentación oral |
A10 A11 A12 A22 A32 B2 B5 B6 B11 B12 B15 B22 C3 C6 |
3 |
15.5 |
18.5 |
Proba obxectiva |
A8 A11 |
1 |
14 |
15 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A22 B11 B14 C5 C3 |
3 |
16 |
19 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 B4 B5 B6 B11 B12 B22 C3 C6 |
6 |
15.5 |
21.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Coas actividades iniciais identificaranse os coñecementos previos que os estudantes posúen da materia e presentarase a mesma. |
Sesión maxistral |
A través das sesións expositivas, as profesoras explicarán os diferentes temas e conceptos incluidos neles para a súa mellor comprensión (vídeos, presentacións autoexplicativas,...). |
Simulación |
O alumnado deberá actuar como titores/as ante diversas situacións nas que se traballarán as relacións interpersoais, o comportamento, as actitudes e os valores. |
Lecturas |
Os estudantes realizarán unha serie de lecturas sobre diferentes temáticas para profundar sobre determinados aspectos. |
Proba de ensaio |
Proba asíncrona na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Presentación oral |
Os estudantes deberán facer unha presentación oral dalgunha temática traballada. |
Proba obxectiva |
Ao longo do transcurso da materia o alumnado realizará diferentes probas escritas (de maneira virtual) para a avaliación continua do seu proceso de adquisición da aprendizaxe. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico, a teoría dun ámbito de coñecemento. |
Aprendizaxe colaborativa |
Organizaranse, en clase, pequenos grupos de estudantes nos que se traballará conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Simulación |
Aprendizaxe colaborativa |
Presentación oral |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Orientarase aos estudantes, tanto dentro como fora da aula (presencial ou virtualmente mediante as ferramentas que habilita a UDC), a encamiñar ben o traballo e a aclarar aqueles aspectos que resultan máis complicados de comprender de modo que se asegure unha aprendizaxe significativa.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de ensaio |
A8 A11 A12 A32 B2 B22 C6 |
Proba/s asíncrona/s na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
30 |
Simulación |
A10 A32 B6 |
Valorarase a representación preparada en grupo e tutorizada pola profesora da materia. |
15 |
Presentación oral |
A10 A11 A12 A22 A32 B2 B5 B6 B11 B12 B15 B22 C3 C6 |
Valoraranse os coñecementos adquiridos, as habilidades para expoñelos publicamente e o uso das novas tecnoloxías. |
25 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A22 B11 B14 C5 C3 |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico a teoría dun ámbito de coñecemento. |
15 |
Proba obxectiva |
A8 A11 |
Ao longo do transcurso da materia o alumnado realizará dúas probas escritas (de maneira virtual) para a avaliación continua do seu proceso de adquisición da aprendizaxe. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Atendendo as Normas de Avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de Grao e Mestrado Universitario a materia aposta pola avaliación continua e as metodoloxías activas de aprendizaxe. Para superar a materia o alumnado deberá acadar un 5 na calificación global da mesma. Polo tanto, o día marcado no calendario oficial (día 23 de maio 2022) non se realizará ningún exame, xa que a avaliación continua terá rematado ao finalizar a docencia da materia. É por iso que para o alumnado que por motivos xustificados non poda asistir, se manterá o mesmo sistema de avaliación, polo que deberá estar pendente das actividades plantexadas e das datas de entrega das mesmas. É obligatorio que o alumnado baixo esta modalidade o comunique nas dúas primeiras sesións do cuadrimestre mediante unha titoría coas docentes. No caso de non facelo a calificación da materia na Primeira Oportunidade será de Non Presentado. A convocatoria de Xullo estará destinada ao alumnado que ben no superase a materia ou ben que non se presentase. - No primeiro caso (alumnado que non superou a materia na convocatoria de Xuño), realizará novamente as actividades de avaliación continua que non aprobou.
- No segundo caso (alumnado non presentado) realizará todas as actividades de avaluación continua.
Nos dous casos é preciso entregar as actividades con data límite o 1 de xullo de 2022. Realizándose a proba obxectiva que supón un 15% da calificación total, na data oficial (8 de xullo 2022).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carrera, C., López, T., Matías, P. e Santamaría, C. (2016). Agenda de trabajo del orientador en centros educativos de Educación Infantil y Primaria. Madrid: Narcea
Sola Martínez, T. y López Sánchez, M. (2008). El Plan de Orientación y acción tutorial en Educación Infantil y Primaria: Recursos prácticos para su programación y ejecución. Madrid. Ed. Universitas S.A.
González-Benito, A. y Vélaz-de-Medrano, C. (Ed.) (2014). La acción tutorial en el sistema escolar.. Madrid: UNED.
Expósito López, J. (2014). La acción tutorial en la educación actual. Madrid: Síntesis
Pantoja Vallejo, A. (2013). La acción tutorial en la escuela. Madrid: Síntesis
MEC (1992). La orientación educativa y la intervención psicopedagógica. Madrid. Servicio de Publicaciones del MEC
Rodicio García, M.L. (2001). La Orientación en Galicia. Murcia. RIE
Méndez Zaballos, L., Ruiz Llorente,J.M.,Rodríguez Fernández, E. e Rebaque, E.M. de la O (2007). La tutoría en Educación Infantil. Madrid: Wolters Kluwer
Bisquerra Alzina, R. (1998). Modelos de Orientación e Intervención Psicopedagógica. Barcelona. Praxis
Sobrado Fernández, L.M., Fernández Rey, E. y Rodicio García, M.L. (Coords.) (2012). Orientación educativa. Nuevas perspectivas.. Madrid: Biblioteca Nueva.
Monge Crespo, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias. Madrid: Wolters Kluwer
Martín, X., Puig, J.M., Padrós, M., Rubio, L. y Trilla, J. (2008). Tutoría. Técnica, recursos y actividades. Madrid: Alianza Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
Vallet, M. (2010). Educar a niños y niñas de 0 a 6 años. . Madrid: Wolters Kluwer
Álvarez Rojo, V. (1994). Orientación Educativa y acción orientadora. Relaciones entre la teoría y la práctica. Madrid. EOS
López Urquízar, N. y Sola, T. (2007). Orientación escolar y tutoría para las diferentes etapas de la educación. grupo editorial universitario
Salvador, X. y Rodicio, M.L. (1998). ¿Para onde camiña a orientación?. A Coruña. Universidade da Coruña |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A entrega de traballos da materia realizarase de forma telemática. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
Enténdese que o alumnado universitario ten asumidas as capacidades lingüísticas en relación á expresión oral e escrita. Por tanto, é primordial e obrigatorio a corrección ortográfica (ortografía, acentuación e puntuación), gramatical e léxica nos traballos e exames realizados como condición imprescindible para superar a materia. No relativo á realización fraudulenta (plaxio) das probas de avaliación, a cualificación axustarase ao establecido no artigo 14. 4. Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario: "Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento".
|
|