Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Tecnoloxías da información e a comunicación en educación Código 652G02003
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Bueno Aguilar, Juan Jose
Correo electrónico
juan.j.buenoa@udc.es
Profesorado
Bueno Aguilar, Juan Jose
Digon Regueiro, Alba Patricia
Correo electrónico
juan.j.buenoa@udc.es
patricia.digon@udc.es
Web http://http://www.educacion.udc.es/
Descrición xeral O principal fin de traballo nesta materia é a aproximación crítica e reflexiva ao papel das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) na nosa sociedade e na educación aprendendo a analizar, seleccionar, avaliar, utilizar e investigar as posibilidades educativas dos distintos recursos tecnolóxicos para a mellora da calidade da ensinanza e dos centros educativos nos niveis da educación primaria, así como a investigación crítica da práctica docente.
Plan de continxencia GRUPO A:
O GRUPO A TERÁ UNHA CLASE EXPOSITIVA E TRES INTERACTIVAS. AS CLASES EXPOSITIVAS CON GRUPO GRANDE LEVARANSE A CABO DE FORMA ONLINE. AS CLASES INTERACTIVAS CON GRUPO PEQUENO LEVARANSE A CABO DE FORMA PRESENCIAL.

GRUPO B:
O GRUPO B DIVIDIRASE EN DOUS GRUPOS FACENDO CLASES EXPOSITIVAS-INTERACTIVAS DE TRES HORAS CON CADA GRUPO. ESTA ORGANIZACIÓN PERMITIRÁ QUE TODAS AS CLASES SEXAN PRESENCIAIS.

DE NON PODER LEVAR A CABO AS CLASES PRESENCIAS POR MOR DO COVID FARÁNSE DE FORMA ONLINE A TRAVÉS DE TEAMS E MOODLE.
NON SERÁ NECESARIO FACER CAMBIOS NOS CONTIDOS, METODOLOXÍAS E FORMAS DE AVALIACIÓN.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comprender de forma crítica o papel das TIC na sociedade actual tendo en conta perspectivas de educación para o desenvolvemento e a cidadanía global. A14
A34
B15
B23
B24
C6
C8
Comprender de forma crítica as perspectivas de integración das TIC no ámbito educativo, tendo en conta os enfoques curriculares, os contidos, as metodoloxías e o papel do docente e o estudante. A17
A30
B15
B23
C6
Coñecer e aplicar experiencias innovadoras relacionadas co uso de recursos tecnolóxicos na educación primaria. A17
A18
A66
B5
B7
B14
B15
B19
B22
B24
C3
Coñecer e saber utliizar educativamente distintos recursos tecnolóxicos multimedia, hipermedia e/ou na rede. B5
B7
B11
B13
B14
B15
B19
B25
C3
Saber buscar, seleccionar, analizar, avaliar e crear recursos tecnolóxicos apropiados para un proxecto educativo traballando de forma colaborativa. A17
B5
B7
B11
B12
B13
B14
B15
B21
B23
B24
B25
C3
C6
Participar de forma resposable e comprometida en proxectos de aprendizaxe servizo relacionados coa integración das TIC nun aula de educación primaria. A14
A17
A18
A66
B5
B7
B11
B12
B13
B14
B15
B19
B21
B22
B23
B24
B25
C3
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. As TIC na sociedade da información e do coñecemento. 1.1. Concepto e características das TIC.
1.2. Mitos asociados as TIC.
1.3. A sociedade da información.
1.4. As TIC na globalización económica, política e cultural.
1.5. As desigualdades sociais e a fenda dixital.
1.6. O papel liberador ou opresor das TIC.
1.7 A alfabetización dixital e mediática.
2. A integración educativa das TIC. 2.1.Centros educativos e integración das TIC.
2.2 Programas de integración das TIC na escola.
2.3. Enfoques do curriculum e modelos de integración das TIC.
2.4 A alfabetización dixital e mediática no curriculum de Primaria.
2.5. Metodoloxías innovadoras apoiadas nas TIC.
2.6. O papel do docente e do estudante ante as TIC.
2.7. O deseño, selección, utilización, avaliación e creación de recursos dixitais educativos multimedia e na rede.
3. Recursos tecnolóxicos aplicados á educación 3.1 Recursos da web 2.0, 3.0 aplicados á educación.
3.2 Recursos educativos abertos e Moocs.
3.3 Plataformas educativas e libros de texto dixitais.
3.4 Pizarra dixital.
3.5 Radio escolar, televisión escolar, periódico dixital escolar.
3.6 Cine e educación.
3.7 Apps e educación.
3.8 Videoxogos e gamificacióm
3.9 Programación, robótica e educación.
3,10 Realidade aumentada e educación.
3.11 Redes sociales e educación, redes de colaboración entre centros, docentes e a nivel de aula.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A14 A17 B5 B7 B14 B15 B19 6 18 24
Prácticas a través de TIC B5 B11 B12 B13 B14 B15 C3 8 8 16
Traballos tutelados A18 A30 A34 B7 B11 B12 B13 B14 B15 B21 B22 B23 B24 B25 C3 8 24 32
Lecturas A14 A17 B21 B23 C6 C8 0 14 14
Proba mixta B12 B21 B22 B23 B25 3 18 21
Actividades iniciais A14 A17 C6 C8 2 0 2
Discusión dirixida A17 B13 B15 B23 B24 B25 C6 C8 8 0 8
Aprendizaxe servizo A14 A17 A18 A66 B5 B7 B14 B15 B19 B22 B23 B24 C3 8 24 32
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con TIC, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. Realizaremos unha aprendizaxe colaborativa no desenvolvemento dos traballos tutelados.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico mediante a utilización das TIC. Aprenderemos a utiizar distintos recursos tecnolóxicos.
Traballos tutelados Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo docente. Realizaremos distintos traballos de aplicación práctica dos contidos da materia.

Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. A materia consta dun dossier que formará parte destas lecturas.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto ás preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Os contidos do dossier da materia avaliaranse a través desta proba.
Actividades iniciais Presentación da materia e do proxecto que se levará a cabo.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. Levaremos a cabo debates e reflexións sobre cuestións controvertidas relacionadas coa non neutralidade das TIC.
Aprendizaxe servizo Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
TRABALLOS TUTELADOS: Atención personalizada para a realización das actividades ou tarefas e das lecturas correspondentes.

APRENDIZAXE COLABORATIVA: Asesoramiento personalizado para o desenvolvemento do traballo colaborativo; para o reparto de tarefas por grupos; para a motivación na cooperación dos grupos e orientación nas discusións dirixidas que xurden nos debates en grupo.

PRÁCTICAS A TRAVÉS DAS TIC: Asesoramento aos grupos de traballo para o manello das ferramentas tecnolóxicas.

SIMULACIÓN: Atención personalizada na realización do proxecto de educación para o desenvolvemento e cidadanía global.


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A18 A30 A34 B7 B11 B12 B13 B14 B15 B21 B22 B23 B24 B25 C3 Avaliación dos traballos levados a cabo nas clases interactivas. 60
Proba mixta B12 B21 B22 B23 B25 Avaliación dos contidos do dossier da materia. 40
 
Observacións avaliación

Os estudantes que asistan ao 80% das clases realizarán os traballos tutelados en grupo e a proba mixta. En ambas partes deberá obterse un mínimo de 5 puntos para superar a materia.

Os estudantes que non asistan de manera xustificada ou non xustificada ao 80% das clases terán que realizar de forma individual os traballos tutelados, sendo estos o 30% da nota, e a proba mixta, sendo esta o 70% da nota. En ambas partes deberá obterse un mínimo de 5 puntos para superar a materia.

Este modelo de avaliación aplicarase nas dúas oportunidades de xaneiro e xullo. De non superar a materia na 1º e 2º oportunidades, e só no caso do alumnado que asistira ao 80% das clases, a nota dos traballos tutelados poderá conservarse para as oportunidades do curso vindeiro.

Os estudantes que teñan recoñecida tanto a condición de estudante a tempo parcial como a dispensa académica especial terán as mesmas condicións de avaliación descritas.

IMPORTANTE:

NO GRUPO B E PARA OS ESTUDANTES QUE ASISTAN AO 80% DAS CLASES AS PORCENTAXES DE AVALIACIÓN INCLUIRÁN O SEGUINTE: 50% TRABALLOS TUTELADOS (PROXECTO SOBRE TEMÁTICA SUXERIDA POR DOCENTES DUN CEIP DA PROVINCIA DA CORUÑA); 35% PROBA MIXTA; 15% APRENDIZAXE COLABORATIVA E PARTICIPACIÓN NA AULA (AVALIARASE A PARTICIPACIÓN VOLUNTARIA EN ACTIVIDADES DE AULA).

DE NON PODER LEVAR A CABO AS CLASES DE FORMA PRESENCIAL POR MOR DO COVID FARÁNSE DE FORMA ONLINE A TRAVÉS DE TEAMS E MOODLE. NON SERÁ NECESARIO FACER CAMBIOS NIN NAS ACTIVIDADES NIN NA AVALIACIÓN XA QUE PODERANSE REALIZAR DE FORMA VIRTUAL.


Fontes de información
Bibliografía básica

Adell, Jordi, 2003. Viejas pedagogías nuevas tecnologías, Cuadernos de Pedagogía , nº326.

Adell, Jordi y Area, Manuel, 2015. ¿Qué pasa con la escuela TIC? Cuadernos de Pedagogía , nº 462.

Aguaded, Ignacio y Cabero, Julio (coords.), 2013. Tecnologías y medios para la educación en la e-sociedad . Madrid.Alianza editorial.

Alonso-Ferreiro, Almudena y Gewerc, Adriana, 2018. Alfabetización mediática en la escuela primaria. Estudio de caso en Galicia. Revista complutense de educación , vol. 29, nº 2, pp. 407-42

Aparici, Roberto, Campuzano, Antonio, Ferrés, Joan y Matilla, Agustín,2010. La Educación Mediática en laEscuela 2.0 . ITE-Ministerio de Educación.

Aparici, Roberto y García Marín, David, 2019. La posverdad. Una cartografía de los medios, las redes y la política. Madrid. Gedisa.

Aparici Marino, Roberto; Escaño González, José Carlos; García Marín, David, 2018. La otra educación. Pedagogías críticas pare el siglo XXI. Madrid. UNED.

Area, Manuel, 1999. Futuro imperfecto: novas tecnoloxías e igualdade deoportunidades, Revista Galega deEducación , nº32, pp.13-19.

Area, Manuel, 2004a. Los medios y las tecnologías en la educación . Madrid: Pirámide.

Area, Manuel, 2004b. Las tecnologíasde la información y comunicación en la educación. De la enseñanza asistida porordenador al e-learning . Madrid. Pirámide.

Area, Manuel, 2005. La educación en el laberinto tecnológico . Barcelona. Octaedro.

Area, Manuel, 2008a. Alfabetizacionesy tecnologías de la información y comunicación . Madrid. Síntesis.

Area, Manuel, 2008b. Introducción a latecnología educativa . Manual electrónico. La Laguna. Universidad de LaLaguna.

Area, Manuel; Gros, Begoña; Marzal, Miguel A., 2008. Alfabetizaciones y tecnologías de la información y la comunicación .Madrid. Pirámide.

Area, Manuel, 2007. Algunos principios para el desarrollo de buenasprácticas con TIC en el aula. Revista deComunicación y Pedagogía . nº222, 42-47.

Area, Manuel, 2008. Las redes sociales en Internet como espacios para laformación del profesorado. Razón yPalabra , 21.

Area, Manuel y Pessoa, Teressa, 2012. De lo sólido a lo líquido: las nuevasalfabetizaciones ante los cambios culturales de la web 2.0. Comunicar 38, pp.13-20.

Area, Manuel y Guarro, Amador, 2012. La alfabetización informacional ydigital: fundamentos pedagógicos para la enseñanza y el aprendizaje competente. Revista española de documentacióncientífica , Monográfico, pp. 46-74.

AAVV, 2006. Contenidos multimedia interactivos al servicio de la educación,CNICE. Revista Red Digital , nº6.

AAVV, Las tic en el ámbito educativo, Revista cuadernos de Pedagogía, nº363,Diciembre, 2006, Revista,

Albarellos, X.C., 2007. Competencias dixitais para una nova escola galega 2.0. Revista Galega de Educación , nº38.

Barroso, Julio y Cabero, Julio, 2010. Lainvestigación educativa en TIC. Visiones prácticas . Madrid. Síntesis.

Bebea González, Inés, 2016. Alfabetización digital crítica. Una invitación a reflexionar y actuar. Biocore.

Buckinham, David, Beyond technology:Children’s learning in the age of digital culture . Cambridge. Policy Press.

Cabero, Julio y Román, Pedro, 2006. E-actividades:un referente básico para la formación en Internet . Sevilla. MAD.

Cabero, Julio, (cood.) 2007a. Nuevastecnologías aplicadas a la educación . Madrid. McGrawHill.

Cabero, Julio (coord.) 2007b. Tecnologíaeducativa . Madrid: McGrawHill.

Cabero,J (coord) 2007. Diseño yproducción de TIC para la formación. Nuevas tecnologías de la información y comunicación .Barcelona. UOC

Cabero, Julio, Córdoba, Margarita y Fernández-Batanero, José Mª, 2007. Las TIC para la igualdad . Sevilla. MADS.L.

Cabero, Julio, 2015. Aplicación delas nuevas tecnologías al ámbito socioeducativo . Antequera: IC editorial.

Casado, Rafael (coord.) 2006. Las clavesde la alfabetización digital . Barcelona. Ariel,

Casamayor, Gregorio (coord.) 2008. Laformación on line. Una mirada integral sobre el e-learning, b-learning ... Barcelona.Grao.

Castells, Manuel, 1998. La era de la información.Economía, sociedad y cultura. Fin de Milenio . Madrid. Alianza.

Castells, Manuel, 2000. La era de lainformación. Economía, sociedad y cultura. La sociedad Red . Madrid Alianza.

Cebrián, Manuel, 2005. Tecnologías dela información y comunicación para la formación de docentes . Madrid.Pirámide.

Cebrian, Manuel y Gallego, Mª Jesús (coords.) 2011. Procesos educativos con TIC en la sociedad del conocimiento . Madrid.Pirámide

Cid, Xosé Manuel y Rodríguez-Rodríguez, Xesús, 2007. A fenda dixital e as súas implicacions educativas . Santiago deCompostela. Nova Escola Galega.

Cuadernos de Pedagogía, 2006. Monográfico: Tecnologías de la información y la comunicación , nº 363.

Cuadernos de Pedagogía, 2002. Monográfico: Las tecnologías de la información, nº 2002.

Dorado, Sandra y Gewerc, Adriana, 2017. El profesorado español en lacreación de de materiales didácticos: Los videojuegos educativos. Digital Education Review , nº. 31, pp..176-195.

Dorado, Sandra y Gewerc, Adriana, 2016. Redes personales de aprendizaje(RPA) y competencia digital de estudiantes en educación obligatoria. Revista Interuniversitaria de Investigaciónen Tecnología Educativa, nº.0 1, pp.1-13.

Dussel, I , 2012. Más allá del mito de los “nativos digitales”. Jóvenes, escuelay saberes en la cultura digital. Southwell, Myriam (comp.) Entre generaciones. Exploraciones sobre educación cultura einstituciones . Argentina. Homo Sapiens.pp.183-213.

Estefanía, Joaquín, 1998. Contra elpensamiento único . Madrid. Taurus.

Fraga-Varela, Fernando y Gewerc, Adriana. 2013. Creencias sobre TecnologíaEducativa de profesorado en formación inicial: un estudio de caso. Innovación educativa, nº 23, pp.241-254.

Fernández-Tilve, María Dolores, Gewerc, Adriana y Álvarez-Núñez, Quintín, 2009.Proyectos de innovación curricular mediados por TIC: un estudio de caso. RELATEC: Revista Latinoamericana deTecnología Educativa, vol. 8, nº. 1, pp. 65-81

Galeano, Eduardo,1998. Patas arriba.La escuela del mundo al revés . Madrid. Siglo XXI.

Gardner, Howard y Davis, Katie 2014. La generación APP. Cómo los jóvenes gestionan su identidad, su privaciad y su imaginación en el mundo digital . Barcelona. Paidós.

Gewerc, Adriana, 2007. Non falemos das TIC: falemos da escola, do ensino eda aprendizaxe. Eduga: revista galega doensino , nº 50, pp. 28-31.

Gewerc, Adriana y Montero, María Lourdes, 2013. Culturas, formación ydesarrollo profesional. La integración de las TIC en las institucioneseducativas. Revista de educación , nº362, pp. 323-347.

Gewerc, Adriana y Alonso-Ferreiro, Almudena, 2014. Enriquecimiento de laenseñanza con tecnologías: la visión del alumnado. RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa , vol. 13,nº. 1, pp. 75-87.

Gewerc, Adriana, Barujel, Fernando, Fraga-Varela y Virginia Rodes, 2017. Niñosy adolescentes frente a la Competencia Digital. Entre el teléfono móvil,youtubers y videojuegos. Revistainteruniversitaria de formación del profesorado , nº 89, pp.171-186.

Gisbert, Mercé y Lázaro, José Luis, 2020. De las aulas a los espacios globales de aprendizaje. Barcelona Octaedro.

Guitiérrez, Alfonso, 2007. Integración curricular de las TIC y educaciónpara los medios en la sociedad del conocimiento. Revista Iberoamericana de Educación , nº 45, pp. 141-156.

Guitiérrez, Alfonso, 2008. La educación para los medios como alfabetizacióndigital 2.0 en la sociedad en red. QuadersDigitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad , nº51, pp.17-41.

Guitiérrez, Alfonso y Tyner, Kathleen, 2012. Educación para los medios,alfabetización mediática y competencia digital. Comunicar , nº 38, pp.31-39.

Jenkins, Henry, 2009. Confronting thechallenges of participatory culture: media education for the 21st century .Cambridge. The MIT Press.

Kaplún, Mario,1998. Una pedagogía dela comunicación . Madrid. Ediciones de la Torre.

Lankshear, C. and Knobel, M, 2011. Newliteracies: Everyday Practices and Social Learning . New York. McGraw-HillEDucation.

Marí, Víctor, 2002. Globalización,nuevas tecnologías y comunicación . Madrid: Ed. de la Torre.

Marín, Verónica, 2013. Educaciónmediática y dimensión educativa de las TIC . Córdoba: Universidad deCórdoba. DVD.

Mattelart, Armand,1998. La mundialización de la comunicación. Barcelona.Paidós.

Monereo, Carlos (coord.) 2005. Internety competencias básicas: aprender a colaborar, a comunicarse a participar, aaprender . Barcelona. Grao

Montero, María Lourdes y Gewerc, Adriana 2010. De la innovación deseada ala innovación posible. Escuelas alteradas por las TIC. Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorad o, vol.14, nº 1, pp. 303-318.

Montero, María Lourdes y Gewerc, Adriana (coords.) 2013. Una historia, cuatro historias. Acompañar proyectos de innovación educativa con las TIC. Barcelona. Graó.

Ortega, José Antonio y Chacón, Antonio (coords.) 2007. Nuevas tecnologías para la educación en la era digital . Madrid: Pirámide.

Palomo, Rafael, Ruiz-Palmero, Julio y Sánchez-Rodríguez, José, 2006. Las TIC como agentes de innovación educativa .Consejería de Educación de la Junta de Andalucía.

Palomo, Rafael, 2008. Enseñanza conTIC en el siglo XXI . Sevilla. MAD S.L

Pardo Pérez, Juan Carlos, 1999. Transicións sociais, sociedade dainformación e educación escolar. RevistaGalega de Educación , 32, pp.21-50.

Pariser, Eli, 2017. El filtro burbuja .Barcelona. Taurus.

Patino, Bruno, 2020. La civilización de la memoria de pez. Pequeño tratado sobre el mercado de la atención. Madrid. Alianza Editorial.

Pérez-Millán, Juan Antonio, 2014. Cine,Enseñanza y enseñanza del cine . Madrid. Morata.

Ramonet, Ignacio,1998a. La tiranía dela comunicación . Madrid. Debate.

Ramonet, Ignacio,1998b. Internet, elmundo que llega. Los nuevos caminos de la comunicación . Madrid. Alianza.

Ramonet, Ignacio, 2000. La golosinavisual . Madrid. Debate.

Revista de Educación, 2010. Monográfico: Las TIC en la educación obligatoria de la teoría a la política y lapráctica , nº 352.

Revista Galega de educación, 2007. Monográfico: Competencia dixital e ferramentas TIC , nº 38.

Revista Galega de educación, 2014. Monográfico: Cooperación e desenvolvemento , nº 58.

Revista Galega de educación, 2017. Monográfico: Aprendendo con videoxogos , nº 68.

Revista Galega de educación, 2018. Monográfico: Traballo por proxectos , nº 70.

Rodríguez, Delia, 2013. Memecracia. Los virales que nos gobiernan. Madrid. Gestión 2000

Roma, Pepa, 2001. Jaque a laglobalización. Cómo crean su red los movimientos sociales alternativos .Barcelona. Grijalbo Mondadori

RyanAlexander-Tanner, William Ayers, 2014. Enseñar, un viaje en cómic . Madrid. Morata

Sacristán, Ana, 2013. Sociedad del conocimiento, Tecnología y Educación.Madrid. Morata.

Sánchez-Rodríguez, José y Ruiz-Palmero, Julio (coords.) 2013. Recursos didácticos y tecnológicos eneducación. Madrid. Síntesis.

San Martín, Ángel, 2009. La escuelaenredada . Madrid: Gedisa.

Santiago, Santiago, 2010. Las NuevasTecnologías en la Orientación educativa y la atención a la diversidad .Almería: Tutorial Formación S.L.

Segovia, Nuria, 2006. Aplicación de las TICa la docencia. Usos prácticos de las nuevas tecnologías en el proceso deenseñanza-aprendizaje . Madrid. Ideaspropias.

Selwyn, Neil, 2020. ¿Deberían los robots sustituir al profesorado? La IA y el futuro de la educació.Madrid. Morata

Sevillano, Mª Luisa (coord.) 2011. Medios,recursos didácticos y tecnología educativa . Madrid: UNED. Pearson.

Torres Santomé, Jurjo, 2001. Educaciónen tiempos de neoliberalismo . Madrid. Morata

Williams, Jonh, ed. 2012. Technology Education for Teachers. Rotterdam. Sense Publishers.

Williamson, Ben 2018. Big data en educación. El futuro digital del aprendizaje, la política y la práctica. Madrid. Morata.

Revistas temática:

Comunicar

Computers and Education

Educación 3.0

Pixel-Bit

Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa

Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa – RELATEC

RedDigital

Education and information technologies

Digital education review

Outros recursos:

https://www.ted.com/

https://www.edu.xunta.es/espazoAbalar/

https://intef.es/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase dispor de ordenador portátil e tablet con conexión wifi na aula.

Asistencia a todas as clases.

Adecuado traballo colaborativo.

PARA O GRUPO B: IMPORTANCIA DA PARTICIPACIÓN NA AULA.

Programa Green Campus:

Recoméndase enviar os traballos telematicamente e, de non ser  posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.

Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

Outras recomendacións:

A entrega dos traballos realizarase telemáticamente, na plataforma correspondente, se non é posible, non deben empregarse plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.

Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural e ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos personais e profesionais.

Na materia incorporarase a perspectiva de xénero e se traballará para fomentar e, no seu caso, modificar prexuizos e actitudes sexistas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías