Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A38 |
Adquirir competencias matemáticas básicas (numéricas, cálculo, xeométricas, representacións espaciais, estimación e medida, organización e interpretación da información, etc.). |
A39 |
Coñecer o currículo escolar de matemáticas. Analizar, razoar e comunicar propostas matemáticas. |
A40 |
Formular e resolver problemas vinculados coa vida cotiá. |
A41 |
Valorar a relación entre matemáticas e ciencias como un dos pilares do pensamento científico. |
A42 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
B9 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita. |
B10 |
Capacidade de expresión oral e escrita en varias linguas (a lo menos nunha lingua estranxeira). |
B11 |
Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas. |
B12 |
Capacidade de selección, de análise, de avaliación e de utilización de distintos recursos na rede e multimedia. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
B18 |
Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes. |
B19 |
Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural. |
B21 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B22 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B23 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B24 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B25 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Potenciar e desenvolver coñecementos de conceptos matemáticos básicos. |
A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B22
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer e analisar o currículo escolar de matemáticas na Educación Primaria. |
A39
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coa finalidade de que os estudantes experimenten a utilidade das matemáticas na vida cotíá, resolverán problemas matemáticos e non propiamente matemáticos. |
A40
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B25
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
O progreso científico, en tódalas súas ramas, require dunha estreita e forte interacción coa matemática; de aquí a necesidade de valorar a forte e longa relación entre a matemática e a ciencia. |
A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B24
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Avaliar e analizar a ensinanza e o aprendizaxe das matemáticas na etapa de Educación Primaria utilizando recursos e materiais didácticos. |
A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B23
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os números racionais na Educación Primaria. |
A necesidade de ampliar o sistema numérico.
As fraccións.
Os números decimais.
As porcentaxes. |
Os números enteiros na Educación Primaria.
|
Os números positivos e negativos: conflitos na aprendizaxe.
As operacións con números enteiros.
Situacións e recursos. |
A proporcionalidade. Dificultades e problemas. |
Magnitudes proporcionais.
O razoamento proporcional.
|
O desenvolvemento do pensamento aleatorio na Educación Primaria. |
O pensamento probabilístico no currículo.
O tratamento do azar.
|
A estatística na Educación Primaria.
|
Análise fenomenolóxica.
Organización e representación de datos.
Métodos estatísticos para a análise crítica de datos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A38 |
18 |
29 |
47 |
Lecturas |
A39 A41 A42 B1 B15 C7 C8 |
0 |
11.5 |
11.5 |
Prácticas de laboratorio |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B12 B15 B18 B19 C1 C3 C6 C7 C8 |
19 |
28 |
47 |
Proba mixta |
B2 B3 B4 B8 B9 C1 |
3 |
11 |
14 |
Actividades iniciais |
B18 C4 C7 |
1 |
0 |
1 |
Discusión dirixida |
A39 A40 B2 B3 B8 |
1 |
1 |
2 |
Traballos tutelados |
A38 A39 A40 A41 A42 B3 B5 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C6 C7 C8 |
0 |
25.5 |
25.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos distintos contidos da materia por parte do docente, buscando presentar a información, motivar o estudo e o traballo e a participación do alumnado. Realizarase por TEAMS e tamén a través de vídeos ou materiais audiovisuais. |
Lecturas |
Material escrito que se lle propoñerá ós estudantes para coñecer diferentes cuestións do temario.
|
Prácticas de laboratorio |
Traballo na aula sobre aspectos concretos dos diferentes temas, seguindo guións máis ou menos abertos, e coa axuda de materiais.
|
Proba mixta |
Esta metodoloxía engloba varias probas de avaliación:
-Por un lado realizaranse unha serie de probas individuais ou grupais ao longo do cuadrimestre para realizar unha avaliación continua da materia. Nestas probas avaliaranse os contidos impartidos na sesións maxistrais, nas prácticas de laboratorio e nas lecturas dos apuntamentos da materia subidos ao Campus Virtual.
-E por outro lado, tamén acolle a proba escrita (exame) final onde combinaranse preguntas abertas e pechadas e que posiblemente non todo o alumnado teña obrigación de realizar. Realizarase presencialmente na data oficial publicada e asignada á materia. |
Actividades iniciais |
Diálogo entre o/a docente e o estudantado para coñecer os intereses e motivacións do estudantado |
Discusión dirixida |
Diálogo na aula entre estudantes e co profesorado, dirixido por este último, sobre aspectos concretos dos diferentes temas |
Traballos tutelados |
Proporase un traballo relacionado cos contidos da materia. Presentarase un informe escrito onde se recollerán todos os apartados indicados para a realización do traballo, ao longo das titorías.
Realizaranse varias titoría obrigatorias para o seguimento deste traballo. Será preferiblemente un traballo a realizar en grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
A atención personalizada descríbese como momentos de traballo presencial co/coa docente.
A forma e o momento en que se desenvolven indicaranse en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia. As titorías grupais realizaranse vía Teams.
Os traballos tutelados guiaranse mediante titorías individuais presenciais ou grupais vía Teams. No caso das titorías grupais, cada grupo de estudantes deberá acudir a aquelas titorías de seguimento que convoque o docente, e expor oralmente os seus progresos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B2 B3 B4 B8 B9 C1 |
Valorarase o grao de corrección seguindo os requerimentos de cada pregunta, así como a claridade. Engloban contidos das prácticas de laboratorio, das lecturas e da sesión maxistral. Serán probas individuais. |
40 |
Traballos tutelados |
A38 A39 A40 A41 A42 B3 B5 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C6 C7 C8 |
Valorarase o grado de consecución do cumprimento das directrices docentes.
Os contidos incluidos deben estar apropiadamente referenciados ao longo do traballo e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª Edición (ou unha posterior se proceder). No parafraseado deben figurar as fontes orixinais das ideas que se reelaboran. A presencia de fontes científicas no traballo é un signo de credibilidade que é un requisito imprescindible para demostrar a excelencia académica.
Recoméndase consultar todo o relacionado coa propiedade intelectual e cómo publicar no seguinte enlace:
https://www.udc.es/gl/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/index.html
Tense que evitar o plaxio.
As citas e as referencias a calquera texto debe declararse, o uso literal do texto ou ideas doutros autores parafraseadas sen declarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013 e sufrindo a súa última modificación o 29 de xuño de 2017, na que se indica que "na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento."
|
40 |
Prácticas de laboratorio |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B12 B15 B18 B19 C1 C3 C6 C7 C8 |
Terase en conta a participación, o interese mostrado, a realización razoada das tarefas,...
Para cumprir o obxectivo da avaliación continua, estas tarefas ou prácticas poderanse realizar sen previo aviso en calquera franxa horaria asignada á materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Non se admite dispensa académica de exención de docencia. As faltas de ortografía nos traballos e materiais presentados reducirán a
puntuación final. A avaliación continua da materia será: -Tarefas realizadas a través das metodoloxías de practicas de laboratorio e
probas mixtas de forma individual (realizarase unha media aritmética da serie
de actividades realizadas) que ponderarán na cualificación final cun 60%. -Traballo en equipo realizado a través do traballo tutelado que ponderará
na cualificación final cun 40%. Para superar a materia na 1ª oportunidade deberanse ter superadas cunha cualificación
mínima de 5,0 as dúas partes, sendo a cualificación final ca media ponderada
das dúas cualificacións. Do contrario a cualificación final será a
cualificación (coa ponderación correspondente) da parte suspensa ou a media ponderada
das dúas partes se están ambas suspensas. Na 2º Oportunidade a cualificación da materia será: -Unha proba obxectiva individual cunha ponderación do 40%. -Un traballo individual cunha ponderación do 60%. Para superar a materia na 2ª oportunidade deberanse ter superadas
cunha cualificación mínima de 5,0 as dúas partes, sendo a cualificación final a
media ponderada das dúas cualificacións. Do contrario a cualificación final
será a cualificación (coa ponderación correspondente) da parte suspendida ou a
media das dúas partes se están ambas suspensas. Se o estudante
non realiza algún traballo solicitado en tempo e forma a cualificación desa
tarefa será dun 0. Todas as
directrices dos traballos solicitados estarán no Campus Virtual da materia. Cada estudante
debe colocar no seu perfil de usuario do Campus Virtual unha foto que o
identifique.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
S. Schuck & P. Pereira (2011). What counts in teaching mathematics. Springer New York |
ALSINA, C. y otros.
(1996) "Enseñar matemáticas" (Graó:Barcelona)
BAROODY, A.J. (1988) "El pensamiento matemático de los
niños" (Visor?MEC:Madrid)
BATANERO
C., CAÑIZARES J., DÍAZ GODINO J.C. (1987) Probabilidad
(Síntesis:Madrid)
CASTELNUOVO, E. (1990) "Didáctica de la matemática
moderna" (Trillas:Mexico)
CASTRO,
E. (2001)"Didáctica de la Matemática en la Educación Primaria"
(Síntesis: Madrid)
CHAMORRO, Mª del CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid)
CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON, WILLIAM ( 2003 ) Matemáticas en una tarde
de paseo ( Nivola: Madrid)
CHEVALLARD, Yves -
BOSCH, Marianna - GASCÖN, Josep (1997) "Estudiar Matemáticas. El
eslabón perdido entre enseñanza y aprendizaje" (Horsori: Barcelona) COMAP (1999) Las matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley:
Madrid)
CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona)
CRUZ C., GONZÁLEZ C.,
LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar
y Probabilidad. Narcea. M.E.C.
FISHER,
R. - VINCE, A. (1990) "Investigando las Matemáticas" 4 vol.
(Akal:Madrid)
GALLEGO LÁZARO,
CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas:
Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)
GIMÉNEZ, JOAQUIM;
SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO (coords.) (2004) La actividad matemática
en el aula Homenaje a Pablo Abrantes (Graó: Barcelona)
GODINO, JUAN D. (2003) “Proyecto Edumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros”
URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.html
GORGORIÓ, N.;
DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) ( 2000) Matemáticas y educaciónRetos y cambios desde una
perspectiva internacional / (Graó:ICE de la Universitat de Barcelona;
Barcelona)
N.C.T.M. (1995) "Estándares
curriculares y de evaluación para la educación matemática Addenda
series:'Geometría y sentido espacial', 'Geometría en el ciclo medio',
'Geometría desde múltiples perspectivas'" (S.A.E.M. Thales: Sevilla)
N.C.T.M. (2003) "Principios
y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla) SCHUNK, S., PEREIRA, P. (2011) "What counts in teaching mathematics" (Springer New York)
UDINA IABELLÓ, F. (1989) "Aritmética y calculadoras"
(Síntesis:Madrid)
VELÁSQUEZ, FIDELA
(coord.) (2004) Matemáticas e Internet (Graó: Barcelona)
Os
libros da colección "Matemáticas:cultura y aprendizaje" da
editorial Síntesis. |
Bibliografía complementaria
|
|
ALSINA, C. ‑ FORTUNY,
J.M. (1994) "La matemática del consumidor" (Institut Català
del Consum:Barcelona)
ALSINA, C. y otros.
(1996) "Enseñar matemáticas" (Graó:Barcelona)
ÁLVAREZ, A. (1995) "Uso de la calculadora en el
aula"(carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid)
ÁLVAREZ, A. (1996) "Actividades matemáticascon materiales
didácticos" (carpeta para la E.S.O.) (Narcea:Madrid)
ANTÓN, J.L. y otros (1994) "Taller de Matemáticas"
(carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON, WILLIAM ( 2003 ) Matemáticas en una tarde
de paseo ( Nivola: Madrid)
CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona)
CRUZ C., GONZÁLEZ C.,
LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar
y Probabilidad. Narcea. M.E.C.
GALLEGO LÁZARO,
CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas:
Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)
GIMÉNEZ, JOAQUIM;
SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO (coords.) (2004) La actividad matemática
en el aula Homenaje a Pablo Abrantes (Graó: Barcelona)
GORGORIÓ, N.;
DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) ( 2000) Matemáticas y educaciónRetos y cambios desde una
perspectiva internacional / (Graó:ICE de la Universitat de Barcelona;
Barcelona)
N.C.T.M. (2003) "Principios
y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla)
UDINA IABELLÓ, F. (1989) "Aritmética y calculadoras"
(Síntesis:Madrid)
VELÁSQUEZ, FIDELA
(coord.) (2004) Matemáticas e Internet (Graó: Barcelona) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Educación matemática I/652G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Educación matemática III/652G02024 | Resolución de problemas en matemática/652G02030 |
|
Observacións |
Recoméndase
os envíos dos traballos telemáticamente e, de non ser
posible, non utilizar plásticos.
Elixir a impresión a doble cara, empregar
papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese
facer un uso sostible dos
recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural. Débese
ter
en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da
sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|