Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Identificar dificultades de aprendizaxe, informalas e colaborar no seu tratamento. |
A6 |
Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e distintos ritmos de aprendizaxe. |
A7 |
Analizar e comprender os procesos educativos na aula e fóra de ela relativos ao período 6-12. |
A8 |
Coñecer os fundamentos da educación primaria. |
A10 |
Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país e os condicionantes políticos e lexislativos da actividade educativa. |
A12 |
Abordar e resolver problemas de disciplina. |
A13 |
Promover o traballo cooperativo e o traballo e esforzo individuais. |
A14 |
Promover accións de educación en valores orientadas á preparación dunha cidadanía activa e democrática. |
A15 |
Coñecer e abordar situacións escolares en contextos multiculturais. |
A23 |
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalidade; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable. |
A56 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes aos estudantes. |
A57 |
Comprender os principios que contribúen á formación cultural, persoal e social desde a educación física. |
A58 |
Coñecer o currículo escolar da educación física. |
A59 |
Adquirir recursos para fomentar a participación ao longo da vida en actividades deportivas dentro e fóra da escola. |
A60 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes. |
A61 |
Adquirir un coñecemento práctico da aula e da xestión da mesma. |
A62 |
Coñecer e aplicar os procesos de interacción e comunicación na aula e dominar as destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima de aula que facilite a aprendizaxe e a convivencia. |
A63 |
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e en particular o de ensino-aprendizaxe mediante o dominio das técnicas e estratexias necesarias. |
A64 |
Relacionar teoría e práctica coa realidade da aula e do centro. |
A65 |
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B11 |
Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas. |
B12 |
Capacidade de selección, de análise, de avaliación e de utilización de distintos recursos na rede e multimedia. |
B13 |
Lectura e interpretación de imaxes. |
B14 |
Capacidade para traballar en equipo de forma cooperativa, para organizar e planificar o traballo, tomando decisións e resolvendo problemas, tanto de forma conxunta como individual. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
B16 |
Capacidade crítica e creativa na análise, planificación e realización de tarefas, como froito dun pensamento flexible e diverxente. |
B17 |
Capacidade de análise e de autoavaliación tanto do propio traballo como do traballo en grupo. |
B18 |
Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes. |
B19 |
Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural. |
B21 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B22 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B23 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B24 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B25 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a terminoloxía básica e os conceptos elementais da expresión corporal así como recoñecer as distintas adaptacións curriculares aplicadas nos alumnos con dificultades a nivel motor, psíquico e social. |
A4 A6 A57 A58
|
|
|
Analizar e experimentar os beneficios das prácticas de expresión corporal nos alumnos sen e con necesidades educativas especiais. |
A6 A12 A13 A14 A23 A57 A59 A60 A62 A64 A65
|
B5 B6 B14 B17 B21 B23
|
C4 C6
|
Experimentar as distintas posibilidades de movemento do corpo como elemento de expresión e comunicación. |
A8 A13 A14 A57 A58 A60 A62 A64 A65
|
B1 B17 B22
|
|
Capacitar ao alumno para o deseño e creación de propostas educativas de expresión corporal e confección de adaptacións individuais curriculares necesarias en nenos con N.E.E. |
A13 A56 A58 A60 A61 A63 A65
|
B1 B2 B3 B11 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B22 B24 B25
|
C3 C4
|
Fomentar a actitude de análise crítica da información extraída sobre a concepción do modelo de corpo dominante nos medios de comunicación e na sociedade actual, ademais de analizar as barreiras arquitectónicas que dificultan as posibilidades do movemento. |
A7 A10 A13 A14 A15 A23
|
B12 B13 B14 B15 B16
|
C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Marco histórico e conceptual da Expresión Corporal. |
-
|
TEMA 2. A Expresión Corporal como contido de Educación Física en Educación Primaria. |
-
|
TEMA 3. A Expresión Corporal e as súas implicacións didácticas. |
-
|
TEMA 4. Propostas prácticas de intervención para o traballo de Expresión Corporal en Educación Primaria. |
- |
TEMA 5. As adaptacións curriculares para os alumnos con necesidades educativas especiais. |
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A23 A57 B13 C4 |
2 |
0 |
2 |
Proba de resposta breve |
A4 A7 A8 A58 A64 |
2 |
4 |
6 |
Análise de fontes documentais |
B1 B11 B12 B15 B18 B23 B24 C6 |
2 |
2 |
4 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 A13 A56 A63 B13 B14 B16 B17 C4 |
5 |
17.5 |
22.5 |
Sesión maxistral |
A10 A57 |
7 |
35 |
42 |
Traballos tutelados |
A6 A15 A23 A61 A62 A65 B1 B18 B19 B22 B25 C3 C4 C7 C8 |
2 |
8 |
10 |
Saídas de campo |
A7 A13 A56 A58 |
5 |
5 |
10 |
Práctica de actividade física |
A14 A59 A60 A61 B2 B3 B5 B6 B21 |
6.5 |
6.5 |
13 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se realizarán ao inicio da materia a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado en relación á Expresión Corporal, coñecer cales son as súas experiencias previas coa mesma e así poder partir dun punto que permita favorecer a aprendizaxe significativa. |
Proba de resposta breve |
Ao longo do curso iranse expondo aos alumnos diversas probas ou traballos breves de aula para comprobar o seguimento dos contidos da materia. As probas poderanse facer individualmente ou en pequenos grupos. O resultado deste apartado da avaliación é a media das cualificacións obtidos nas probas realizadas durante o curso. |
Análise de fontes documentais |
Utilizaranse diversos documentos audiovisuais e bibliográficos relevantes para a temática da materia e que co seu análise aportarán coñecementos e contribuirán o desenvolvemento das competencias marcadas para a mesma. |
Aprendizaxe colaborativa |
Desenvolveránse un ou varios traballos en pequeno ou gran grupo guiados polas docentes en varias sesións coa finalidade de potenciar o traballo autónomo do alumnado. Este traballo poderá involucrar a outras materias da mención en Educación Física. |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte das profesoras, dos contidos da materia de Expresión Corporal e adaptacións curriculares. Isto complementarase con infografías e vídeos, ao tempo que se buscará a implicación do alumnado a través das preguntas e o debate, de forma que se favoreza a reflexión e o pensamento crítico. |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo de aplicación dos contidos desenvolvidos en clase. Nel deberá programarse e xustificarse unha proposta docente na que se desenvolvan aspectos concretos do currículo de Educación Física, segundo os principios vistos en clase. O traballo realizarase en grupos.
As profesoras especificarán con antelación os requisitos formais de presentación dos traballos. O cumprimento dos devanditos requisitos é imprescindible para que os traballos sexan aceptados.
|
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas en espazos distintos ao contorno académico universitario habitual (espazos de espacial interese natural e/ou patrimonial para a realización de actividade física de forma interdisciplinar) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de propostas didácticas, a valoración de riscos e impacto ambiental de actividades realizadas con grupo de alumnos, etc. |
Práctica de actividade física |
Metodoloxía baseada na posta en práctica de sesións de actividade física para que os alumnos poidan impartilas (función docente), experimentalas (análise da pertinencia dos contidos) ou observalas (procesos de avaliación e control). Trátase dunha metodoloxía fundamentalmente práctica, pero cunha intención de reflexión e aplicación dos aspectos teóricos relacionados.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba de resposta breve |
Saídas de campo |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Nas proba de resposta breve atenderanse tódalas dúbidas individuáis ou grupáis dos contidos da materia.
Aprendizaxe colaborativa: durante a realización destos traballos o profesorado atenderánse a todas as dúbidas que poidan xurdir a través das canles habilitadas para este efecto, potenciando na medida do posible, o traballo autónomo do alumnado.
No caso de que o alumnado imparta sesións prácticas, solicitará á revisión das mesmas antes da súa posta en práctica. A profesora realizará as suxestións que considere necesarias para a mellora das mesmas e realizará observacións a cada un dos alumnos/as sobre a forma de pór en práctica as distintas actividades. Ao final de clase, poranse en común co resto do grupo aqueles aspectos salientables relacionados coa docencia que xurdisen no desenvolvemento da sesión.
No caso dos traballos tutelados, os alumnos poden solicitar titorías grupáis para revisar o traballo. A profesora poderá realizar suxestións ou solicitar modificacións, que deberán ser aprobadas antes da entrega definitiva.
A atención personalizada realizarase a través das seguintes canles, tendo o alumno a posibilidade de seleccionar cales deles quere empregar, en función das súas necesidades e posibilidades de comunicación: titorías en directo a través da área de traballo “Teams” da UDC, mediante videoconferencia, conexión de audio ou chat; a través do correo electrónico institucional; a través dos chats e foros dispoñibles en Moodle.
Nesta materia non se admite dispensa académica de exención de asistencia salvo no caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC" - Aprobada polo Consello Social do 04/05/2017-. Para aquelas actividades que non poida realizar por non asistir a clase, deberá acudir ás revisións das mesmas co profesorado para poder desenvolvelas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 A15 A23 A61 A62 A65 B1 B18 B19 B22 B25 C3 C4 C7 C8 |
635/10000
Realizarase un traballo de aplicación dos contidos desenvolvidos en clase. Nel deberá programarse e xustificarse unha sesión ou proposta docente (segundo o profesorado estime conveniente) na que se desenvolvan aspectos concretos do currículo de Educación Física respecto da expresión corporal e as adaptacións curriculares necesarias para casos concretos, segundo os principios vistos en clase. O traballo realizarase en grupos.
O profesorado especificará con antelación os requisitos formáis de presentación dos traballos. O cumprimento dos devanditos requisitos é imprescindible para que os traballos sexan aceptados. |
40 |
Proba de resposta breve |
A4 A7 A8 A58 A64 |
Ao longo do curso iranse expondo ao alumnado diversas probas ou traballos breves de aula para comprobar o seguimento dos contidos da materia. As probas poderanse facer individualmente ou en pequenos grupos. O resultado deste apartado da avaliación é a media das cualificacións obtidas nas probas realizadas durante o curso. |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 A13 A56 A63 B13 B14 B16 B17 C4 |
Desenvolveránse un ou varios traballos en pequeno ou gran grupo guiados polo profesorado en varias sesións coa finalidade de potenciar o traballo autónomo do alumnado. Este traballo poderá involucrar a outras materias da mención en Educación Física. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Primeira oportunidade: Para acceder á avaliación descrita anteriormente, será obrigatoria a participación no 80% das horas presenciais da materia. É necesario superar unha puntuación
mínima nos distintos apartados da avaliación para que fagan media entre eles. Segunda oportunidade: Ao alumnado participase nun 80% das horas presenciais na primeira
oportunidade, conservaránselle as cualificacións que alcanzasen a puntuación
mínima sinalada polo profesorado. Terá que repetir as partes da avaliación nas
que non alcanzase ese mínimo. O alumnado que non participe no 80% das horas presenciais da
materia (xa sexa alumnado a tempo parcial, con dispensa académica de exención
de asistencia ou por outros motivos), ten á súa disposición un modelo de
avaliación alternativo, que será o mesmo para ambas as oportunidades: proba
mixta (100%), realizada na data marcada oficialmente pola Universidade da
Coruña e na que se deberá demostrar o dominio dos contidos teórico-prácticos da
materia. A proba mixta terá dúas partes e será preciso aprobar ambas
para facer media e superar a materia. En ambas oportunidades a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria. NOTA: as metodoloxías de “Práctica de actividade física” e
“Saídas de campo” están suxeitas á posibilidade de garantir as medidas de
seguridade dos participantes. Aínda no caso de non aplicarse o plan de
continxencia, se non se dan as condicións de seguridade adecuadas, estas
metodoloxías poderán substituírse por sesións de aula ou mesmo virtuais (o
desenvolvemento das competencias ligadas a estas metodoloxías incorporaríanse
ás metodoloxías “Aprendizaxe colaborativa”, “Sesión maxistral”, “Presentación
oral”, “Traballos tutelados”, “Probas de resposta breve”).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Esta bibliografía é orientativa e poderá ser ampliada polo profesorado ao comezo da materia. Alvarado
Gil, M. (2011). La atención a la diversidad. Revista Digital Innovación y Experiencias Educativas.(42), 1-10. Antolín Jimeno, L. (2013). Expresión Corporal. Fundamentos Motrices.
Valencia: Universitat de València. Arnaiz, P. (2000). Hacia una educación sin exclusión. En A. Miñambres y G.Jové (coords.)
La atención a las necesidades educativas especiales: de la Educación Infantil a
la Universidad. . Lleida: Fundació Vall i Universitat. Arnaiz, P. (2005a). Atención a la diversidad. Programación curricular. Costa Rica:
EUNED. Arnaiz, P. (2005b). Educación inclusiva:Una escuela para todos. Málaga: Aljibe. Arteaga Checa, A., Viciana Garófano, V., &
Conde Caveda, J. (1997). Desarrollo de la
expresividad corporal. Tratamiento globalizador de los contenidos de
representación., . Barcelona: INDE. Arteaga, M. (2003). Fundamentois de la expresión corporal ámbito pedagógico. Granada:
Grupo Editorial Universitario. Arufe, V. (2011). Propuesta de actividades
psicomotrices adaptadas a los niños con Necesidades Educativa Especiales dentro
del aula de Educación Física. Revista
digital de Educación Física EmásF(11), 1-13. Asún, S. (2001). La integración en la
Educación Física: Una realidad a tener en cuenta. Revista de Educación Física(82), 31-33. Barrena, P. I. (2010). Adaptaciones
curriculares en Educación Física. Revista
Autodidacta(4), 84-92. Bernal, J. A. (2002). El profesor de educación física y el alumno sordo. Sevilla:
Wanceulen. Cachadiña Casco, M. P. c., Rodríguez Terrón,
J. J., & Ruano Arriagada, K. (2006). Expresión
corporal en clase de Educación Física. Sevilla: Wanceulen Cañabate, D., & Soler, A. c. (2017). Movimiento y lenguajes. De la experiencia
sensoperceptiva a la conciencia y el pensamiento. Barcelona: Graó. Castañer, M. (2000). Expresión Corporal y danza. Barcelona: INDE. Cuadrado Gordillo, I., Davara Rodríguez, L.,
López Risco, M., & Murillo Gil, M. (1998). Alumnos con necesidades educativas especiales. Tomo I. Guía de
adaptación de materiales didácticos. Badajoz: INDUGRAFIC. Cumellas, M., & Estrany, C. (2006). Discapacidades motoras y sensoriales en
Primaria. La inclusión del alumnado en Educación Física. 181 Juegos adaptados.
Barcelona: INDE. Hanscom, A. (2016). Balanced and barefoot : how unrestricted
outdoor play makes for strong, confident, and capable children. New Harbinger
Publications. Hernández Vázquez, F. J. (2012). Inclusión en Educación Física: las claves
del éxito para la inclusión del alumnado con capacidades diferentes.
Barcelona: INDE. Larraeta Ramos, B. c., Sierra Zamorano, M.
A., & Ruano Arriagada, K. (2005). Los
contenidos de Expresión Corporal. Barcelona: INDE. Learreta, B. c., Ruano, K., & Sierra, M.
A. (2006). Didáctica de la Expresión
Corporal. Talleres monográficos. Barcelona: INDE. Linares, P., & Arraez, J. c. (1999). Motricidad y necesidades especiales.
Granada: Aemne. Lledó, A. (2008). La discapacidad auditiva. Un modelo de esducación inclusiva.
Barcelona: Edebé. López, S. (2018). Esencia : diseño de espacios educativos :
aprendizaje y creatividad. Ediciones Khaf.
López Pastor, V. M.; Pedraza González, M. A; Ruano Herranz, C. y Sáez
Laguna, J. (Coords.) (2017). Educación Física y Dominios de Acción Motriz:
unidades didácticas. Miño y Dávila.
López Pastor, V. M. (Coord. . (2016). Programar por dominios
de acción motriz en educación física. Miño y Dávila.
López Pastor, V. M. (Coord. . (2006). La evaluación en
educación física: revisión de los modelos tradicionales y planteamiento de una
alternativa : la evaluación formativa y compartida. Miño y Dávila.
Mateu Serra, M., Durán Delgado, C., Troguet
Taull, M., & Cases Castillo, O. (1999). 1000
Ejercicios y juegos aplicados a las actividades corporales de expresión.
(4ª ed.). Barcelona: Paidotribo. Montávez Martín, M. (1998). Expresión Corporal. Propuestas para la
acción. Málaga: Re-Crea y Educa. Montávez Martín, M., & Zea Montero, M. J.
c. (2004). Recreación Expresiva.
Málaga: Re-Crea. Montesinos Ayala, D. (2004). La expresión corporal. Su enseñanza por el
método natural evolutivo. Barcelona: INDE. Motos Teruel, T., & G. Aranda, L. (2001).
Práctica de la Expresión Corporal.
Ciudad Real: Ñaque Editora. Narváez Sánchez, M. C. (2011). La atención a
la diversidad en el aula: niños TDAH. Revista
Digital Innovación y Experiencias Educativas.(40), 1-14. Ortiz Camacho, M. M. (2002). Expresión corporal. Una propuesta didáctica
para el profesorado de Educación Física. Granada: Grupo Editorial
Universitario. Ortiz, R., Pérez, O., Calle, A., Fernández,
F., & Muñoz, E. (2002). La escalada: una propuesta de integración con
deficientes visuales. . Revista Integración(38),
35-43. Pedraza González, M. A. y Torres García, D. (Coords.) (2005).
Sendas educativas con un carácter globalizador : experiencias para educación
infantil y primaria. Miño y Dávila. Pérez, D. (2004). La atención a la diversidad en Educación Física. Sevilla:
Wanceulen. Pérez Turpín, A., & Suárez Llorca, C.
(2004). Educación física y alumnos con
necesidades educativa especiales. Sevilla: Wanceulen. Pierre, J. d. (2007). Educación Física y discapacidades motrices. Barcelona: Inde. Porras, R. (1998). Una escuela para la integración educativa. Una alternativa al modelo
tradicional. Sevilla: MCEP. Rebullido, T. R., & Lameiro, C. V.
(2016). El Flashmob como propuesta de innovación educativa en expresión
corporal y danza. Retos. Nuevas
tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación(29), 126-128. Ridocci, M. (2009). Expresión Corporal. Arte del Movimiento. Las bases prácticas del
lenguaje expresivo. Madrid: Biblioteca Nueva. Ríos Hernández, M., Ruíz Sánchez, P., &
Carol Gres, N. (2014). La inclusión en la
actividad física y deportiva. Barcelona: Paidotribo. Rodriguez Catejón, J. J. (2009). La atención
y tratamiento de las necesidades educativas especiales en los elementos de
acceso al currículo y en los elementos básicos del mismo (objetivos,
contenidos, criterios de evaluación y metodología) en Educación Física. Revista Digital de Educación Física y
Deporte, 133, 1-7. Romero Lacal, J. L. (2011). La educación en
España. Análisis, evolución y propuesta de mejora. Revista Digital Innovación y Experiencias Educativas.(42), 1-9. Romero Martín, M. R. (2015). Expresión corporal en Educación Física.
Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza. Ruano, K., & Sánchez, G. C. (2009). Expresión Corporal y Educación. Sevilla:
Wanceulen. Ruiz González, L. (2011). Adaptaciones
curriculares en alumnos con asma en las clases de Educación Física. Revista Digital de Educación Física y
Deporte(155), 1-6. Sanz Redín, C. (2004). Aquí jugamos todos: una propuesta para la integración de alumnos con
discapacidad motriz en las sesiones convencionales de eduación física.
Alpedrete: Pila Teleña. Tierra Orta, J. e. a. e. (2012). Las actividades físicas adaptadas: un medio
adecuado para mejorar la inclusión en los centros educativos. Huelva:
Universidad de Huelva. Timón Benitez, M., & Hormigo Gamarro, F.
c. (2010). La atención a la diversidad en
el marco escolar. Sevilla: Wanceulen. Vegas González, G. (2011). Estrategias de
trabajo con parálisis cerebral. Revista
Digital Innovación y Experiencias Educativas.(43), 1-11. Zuhrt, R. (1986). Educación del movimiento y del cuerpo en niños discapacitados
físicamente. Buenos Aires: Panamericana. --> |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño e desenvolvemento curricular da educación física/652G02014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Iniciación deportiva/652G02036 | Educación física para o lecer/652G02035 |
|
Observacións |
No caso de que
se solicite entregar algún traballo impreso, teranse en conta as seguintes
recomendacións: non utilizar plásticos, elixir impresión a dobre cara e
empregar papel reciclado. Na medida do posible, evitar a impresión de borradores.
NOTA: as metodoloxías de
“Práctica de actividade física” e “Saídas de campo” están suxeitas á
posibilidade de garantir as medidas de seguridade dos participantes. Aínda no
caso de non aplicarse o plan de continxencia, se non se dan as condicións de
seguridade adecuadas, estas metodoloxías poderán substituírse por sesións de
aula ou mesmo virtuais (o desenvolvemento das competencias ligadas a estas
metodoloxías incorporaríanse ás metodoloxías “Aprendizaxe colaborativa”,
“Sesión maxistral”, “Traballos tutelados”, “Probas de
resposta breve”). |
|