Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer os campos da educación social e recoñecer novos ámbitos emerxentes. |
A2 |
Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións. |
A3 |
Analizar as políticas de benestar social e a lexislación que sustentan os procesos de acción socioeducativa. |
A4 |
Distinguir os estadios evolutivos das persoas, e interpretar as súas implicacións educativas. |
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A8 |
Detectar factores de vulnerabilidade, de exclusión e de discriminación social que dificulten a inclusión social, escolar e laboral de persoas e colectivos. |
A9 |
Deseñar e desenvolver proxectos, programas e servizos nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenvolvemento comunitario. |
A11 |
Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B3 |
Xerar a cultura profesional colaborativa, fomentando o traballo en rede e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa e responsabilidade. |
B4 |
Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e identificar as distintas formas que poden adoptar os estados deficitarios ou de atraso no desenvolvemento e diferenciar entre os factores de carácter intrapersonal do suxeito daqueloutros de natureza interpersoal e/ou contextual. |
A2 A3 A4 A5
|
B4
|
C4 C8
|
Ter a capacidade de identificar os factores psicolóxicos e sociais que inflúen no estado de saúde ou enfermidade das persoas con discapacidade, das súas familias e da comunidade. |
A1 A4 A5 A8
|
|
|
Coñecer e desenvolver os procesos, procedementos e factores que interveñen na acción educativa con persoas con diversidade funcional en contextos non formais para inducir cambios comportamentales. |
A4 A5 A9 A11
|
B2 B4
|
C4 C8
|
Comprender as distintas teorías (teorías da aprendizaxe, as teorías cognitivo-constructivistas e a teoría xeral de sistemas) e formas de intervención para aplicar na educación de persoas con diversidade funcional e en ámbitos familiares e comunitarios para mellorar a inclusión social de persoas en situación de risco ou conflito social. |
A2 A4 A5 A8
|
B6
|
C4
|
Comprender os aspectos psicolóxicos, personais e contextuais na relación educador social-persoa con discapacidade. |
A5 A11
|
B4 B5 B6
|
C1
|
Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados das situacións de violencia, malos tratos ou abuso de persoas con discapacidade para capacitar aos estudantes na prevención, a detección precoz, a asistencia, e a rehabilitación das vítimas destas formas de violencia. |
A3 A8
|
B2 B5
|
C4
|
Fornecerlles información para desenvolver unhas actitudes de reflexión, de crítica e de compromiso para abordar as situacións problemáticas de forma consistente.
|
A1 A3 A9
|
B1 B5
|
C1 C4 C6 C8
|
Identificar os factores que interveñen no traballo en equipo e en situacións de liderado. |
|
B3
|
C3 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: CONCEPTUALIZACÍÓN DE DIVERSIDAD FUNCIONAL
|
1.1.- A diversidade funcional na sociedade actual.
1.2.- Orixes e evolución das diversas concepcións da discapacidade.
1.3.- As Clasificacións Internacionais.
1.4.- Programas de acción e estratexias de intervención |
TEMA 2: INTERVENCIÓN EN EDUCACIÓN SOCIAL.
|
2.1.- A INTERVENCIÓN NA ACCIÓN SOCIAL.
2.2.- DELIMITACIÓN DE CONTEXTOS DE INTERVENCIÓN DO EDUCADOR SOCIAL NA DISCAPACIDADE
2.2.1. Intervención na discapacidade no ámbito familiar.
2.2.2. Intervención na discapacidade no ámbito socio-comunitario.
2.3. ENFOQUES DE INTERVENCIÓN PSICOPEDAGÓXICA
2.3.1.- Enfoque Conductista.
2.3.2.- Enfoque Cognitivo-Constructivista.
2.3.3.- Enfoque Ecolóxico. |
TEMA 3: A DISCAPACIDADE FUNCIONAL INTELECTUAL |
3.1.- CONCEPTUALIZACIÓN DE DIVERSIDADE FUNCIONAL COGNITIVA
3.2.- FACTORES ETIOLÓXICOS.
3.3.- OS INDICADORES PRINCIPAIS.
3.4.-TRASTORNOS/SÍNDROMES ASOCIADOS A DIVERSIDADE FUNCIONAL COGNITIVA.
3.5.- DESARROLLO COGNITIVO Y ORGANIZACIÓN DE LOS PROCESOS INTELECTUALES.
3.6.- ASPECTOS PSICO-EMOCIONAIS.
3.7.- DIFICULTADES DE ADAPTACIÓN SOCIAL.
|
TEMA 4: OS TRASTORNOS DE ESPECTRO AUTISTA (TEA)
|
4.1.- CONCEPTUALIZACIÓN DOS TEA.
4.2.- TIPOS DE TRASTORNOS.
4.3.- DESCRIPCIÓN, ETIOLOGÍA, PREVALENCIA E CONCEPTO DE TEA.
4.4.- RECOMENDACIÓNS PREVIAS Á INTERVENCIÓN.
4.6.- ENFOQUES COGNITIVOS DE INTERVENCIÓN: PROGRAMAS DE "LECTURA DA MENTE".
|
TEMA 5: DIVERSIDADES FUNCIONAIS FÍSICAS, SENSORIAIS E OUTRAS
|
5.1.- AS DIVERSIDADES FUNCIONAIS FÍSICAS: DESCRIPCIÓN E TIPOS.
5.2.- DIVERSIDADES FUNCIONALES SENSORIALES: AUDITIVA, VISUAL, ETC.
5.3. OTRAS DIVERSIDADES FUNCIONAIS E NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES
5.4.- RECURSOS DE INTERVENCIÓN PARA O EDUCADOR. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A4 A5 A8 A9 A11 |
16 |
32 |
48 |
Supervised projects |
A2 A3 B1 B2 B5 B6 C8 |
12 |
30 |
42 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A4 A5 A8 A9 A11 |
1 |
6 |
7 |
Directed discussion |
B3 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C7 |
1 |
3 |
4 |
Case study |
A2 A4 A5 A8 B5 C7 |
10 |
25 |
35 |
Student portfolio |
B3 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C7 |
0 |
4 |
4 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición por parte do profesor dos contidos máis relevantes dunha determinada temática de especial interese e incidencia formativa. Vai acompañada de orientacións sobre a maneira máis adecuada de aprender os devanditos contidos |
Supervised projects |
Ao comezo do curso fixaranse unha serie de actividades, individuais e colectivas, sobre os contidos máis relevantes do programa. O alumno deberá elaboralas e entregalas para a súa avaliación |
Mixed objective/subjective test |
As probas obxectivas da materia consistirán nunha serie de actividades, de carácter teórico e/ou aplicado, nas que o alumno deberá utlizar os coñecementos adquiridos na materia ao longo do curso
|
Directed discussion |
Discusión en grupo sobre algúns dos contidos do programa. Esta discusión ha de ir apoiada en coñecementos sobre o tema e argumentos. Moderada polo profesor da materia |
Case study |
Analizaranse diferentes casos a través do estudo das vulnerabilidades asociadas ao desenrolo evolutivo e a través da análise de artigos e personas que sufriron alteracións e interrupcións no seu desenvolvemento |
Student portfolio |
Farase un portfolio reflexivo sobre a figura personal do educador a través do autocoñecemento dirixido ao desenrolo de habilidades persoais para afrontar as esixencias que a profesión require. Favorecerase a importancia do autocoidado como ferramenta necesaria para o desenvolvemento axeitado da profesión en consonancia cun bó coñecemento de un mesmo sobre os seus puntos fortes e febles. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Durante a realización dos casos expostos e dos traballos tutelados o alumno disporá de sesións de orientación, tanto individuais como grupales, nos que se lle asesorará sobre as técnicas e estratexias de estudo que lle permitan a aprendizaxe e o traballo autónomos. Este asesoramento estará fixado desde o comezo do curso e terá un carácter periódico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A4 A5 A8 A9 A11 |
Valorarase a asistencia e a participación do alumnado nas sesións interactivas xa que por mor do covid non haberá expositivas |
5 |
Supervised projects |
A2 A3 B1 B2 B5 B6 C8 |
Valorarase a entrega dun portfolio sobre o traballo personal sobre a figura de cada un como educador no que se analizarán e reflexionarán sobre os puntos fortes e febles que cada un temos para saber potenciar os primeiros e desenrolar os segundos para saber como inflúen nas nosas intervencións cos usuarios que teñamos. 30 puntos
Tamén se pedirán traballos sobre diversos contidos. 15 puntos |
45 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A4 A5 A8 A9 A11 |
Valorarase o grado de comprensión dos contidos e a capacidade para relacionar os coñecementos entre si, seleccionando coherentemente os que deben ser utilizados para responder adecuadamente ás cuestións solicitadas.
|
35 |
Directed discussion |
B3 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C7 |
Valorarase a participación do alumno baseada en argumentos contrastados e tamén a través dunha actividade de Clase Invertida que se levará a cabo nas interactivas e onde por grupos terán que expoñer un tema relacionado coa diversidade funcional
|
15 |
|
Assessment comments |
Será obrigatoria a asistencia ás clases interactivas para a admisión dos traballos e clases prácticas. Os alumnos terán que entregar un portafolios coas actividades realizadas para presentarse ás probas mixtas de avaliación. Excepción: O alumnado que, tendo recoñecida a condición de estudante
a tempo parcial, teña solicitado no Decanato a dispensa académica. Ver Norma*
O alumno nesta situación deberá asistir ás clases teóricas ou prácticas, segundo a súa dispoñibilidade. A avaliación será coa proba mixta cunha valoración sobre 10 puntos. * Segundo a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudio e a permanencia e a progresión dos estudantes de grado e mestrado universitario na
Universidade da Coruña" (aprobada en Consello de Gobierno de 28 de xuño de 2016). No artigo 6 defínense os dereitos que ten o alumnado matriculado a tiempo parcial, entre outros: "a disfrutar dun
réxime de asistencia a clase e carácter flexible e a solicitar dispensa
académica especial" en tanto non afecte ao proceso de avaliación do estudante. Específicamente sobre a dispensa, o artigo 7.5 recolle que
"exime da asistencia a clase daquelas materias, ou partes de
materias, nas que se admita a citada dispensa na súa guía docente".
|
Sources of information |
Basic
|
|
AAIDD (Asociación Americana de
Discapacidades Intelectuales y del Desarrollo) (2011). Discapacidad intelectual. Definición, clasificación y
sistemas de apoyo. Editorial: ALIANZA EDITORIAL Baron-Cohen, S. (2010). Autismo y Síndrome de Asperger.
Editorial: ALIANZA Barton, L. (Comp.) (1998).
Discapacidad y Sociedad. Madrid. Morata. Frith, U. (1991). Autismo. Madrid.
Alianza. Gallardo Jáuregui, Mª V. y Salvador
López, Mª L. (1994). DiscapacidadMotórica. Aspectos Evolutivos y Psicoeducativos.Archidona,
Málaga. Aljibe. García Sánchez, J. N. (Coord)
(1999). Intervención Psicopedagógica enlos Trastornos del Desarrollo. Madrid.
Pirámide. Ojea, M. (2012). Autismo. Comprender las emociones. Editorial: PSYLICOM Palomo, R. (2017). AUTISMO. Editorial: ALIANZA. Sánchez. J.M. (2011). Programa pienso, luego soy
uno más. Pensamiento libre para personas con discapacidad intelectual. PIRÁMIDE Verdugo Alonso, M. A. (dir.) (1995).
Personas con discapacidad.Perspectivas psicopedagógicas y rehabilitadoras.Madrid:
Siglo Veintiuno de España Editores. Verdugo Alonso, M. A. y Navas Macho,
P. (2016). Todos somos todos. Derechos y calidad de vidade la personas con
discapacidad intelectual y mayores necesidades de apoyo.Informe ejecutivo.
Salamanca: INICO. Verdugo, M.A. y Schalock, R.L.
(2013). Discapacidad e inclusión .Editorial: AMARÚ. |
Complementary
|
(2011). Gente extraordinaria: Una mente privilegiada. . https://youtu.be/OlRB_DI7RKE
Zondek, A. (2015). Manual para una inclusión laboral efectiva. http://studylib.es/doc/8575934/manual-para-una-inclusi%C3%B3n-laboral-efectiva-de-personas |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|