Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A3 |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A2 A8
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A3 A26
|
|
|
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
A32
|
B5
|
C3
|
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
|
B1 B17 B24
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A28
|
B13
|
C6
|
Saber escribir e discutir un texto científico con rigurosidade |
|
B7
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Parte 1: Cuestións xerais de Psicolingüística. |
Tema 1: Introdución: Aspectos da Psicolingüística.
Tema 2: Principios de Psicolingüística.
Tema 3: Mecanismos psicolóxicos. |
Parte 2: Comprensión lingüística. |
Tema 4: A percepción da linguaxe.
Tema 5: O léxico interno.
Tema 6: Comprensión e memoria de oracións.
Tema 7: Comprensión e memoria do discurso. |
Parte 3: Produción lingüística e interación conversacional. |
Tema 8: Produción da fala e da linguaxe.
Tema 9: Interación conversacional. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A8 A26 A28 B1 B24 C1 |
15 |
30 |
45 |
Oral presentation |
B17 C3 C6 |
22 |
55 |
77 |
Multiple-choice questions |
A2 A3 |
1 |
11 |
12 |
Document analysis |
A32 B5 B7 B13 |
5 |
10 |
15 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenrola tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Oral presentation |
Exposición dos apartados do programa, fundamentalmente por parte da profesora a modo de clase maxistral. |
Multiple-choice questions |
Realización dunha proba obxectiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre os contidos traballados ao longo do curso. Para cada pregunta se presentarán catro alternativas de resposta, das que só unha será correcta. |
Document analysis |
Utilización de películas relevantes para a temática da materia, con actividades específicamente deseñadas para a análise das mesmas (presentación, debate, dosier...) |
Personalized attention |
Methodologies
|
Document analysis |
Workshop |
Oral presentation |
Multiple-choice questions |
|
Description |
Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo nestas actividades ao longo do curso.
Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual en titorías para quen expoña contidos ou desexe máis información.
A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente a clases presenciais coma ao que teña "recoñecimento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", levarase a cabo a través das titorías.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A8 A26 A28 B1 B24 C1 |
Asistencia e participación nas actividades prácticas levadas a cabo, e elaboración dunha memoria sobre as mesmas. |
10 |
Multiple-choice questions |
A2 A3 |
A puntuación obtida na proba obxectiva, de 30 preguntas tipo test, aportará ata un 90% da calificación na asignatura. |
90 |
|
Assessment comments |
PARA OBTER O APROBADO NA ASIGNATURA REQUÍRESE SUPERAR O EXAMEN E OBTER UN MINIMO DE 5 PUNTOS NA CALIFICACION FINAL. Alumnado con reconoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Se non hai posibilidads de asistencia e participación nas clases interactivas, a calificación poderá derivarse exclusivamente da puntuación obtida no examen (o 100%).
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Carreiras, M. (1997). Descubriendo y procesando el lenguaje. Madrid: Trotta
Pinker, S. (2007). El mundo de las palabras. Una introducción a la naturaleza humana.. Barcelona: Paidós.
Garayzábal, E. y Codesido, A. I. (2015). Fundamentos de Psciolingüística. Madrid: Síntesis
Altmann, G. T. M. (2002). La ascensión de babel. Barcelona: Ariel
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica. Barcelona: Grupo Editor Universitario
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del lenguaje. Bases neurológicas e implicaciones clínicas. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Fernández-Rey, J., Fraga, I., Redondo, J. M. y Alcaraz, M. A. (2004). Procesos Psicológicos Básicos II. Manual de prácticas de memoria y lenguaje.. Madrid: Pirámide
Berko, J., y Bernstein, N. (1999). Psicolingüística. Madrid: McGraw-Hill
Garman, M. (1995). Psicolingüística. Madrid: Visor
De Vega, M., y Cuetos, F. (1999). Psicolingüística del español. Madrid; Trotta
Cuetos, F., González, J., y De Vega, M. (2015). Psicología del lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Carroll, D. W. (2006). Psicología del lenguaje. Madrid: Thomson Paraninfo
Harley, T. A. (2013). Psicología del lenguaje. De los datos a la teoría. Madrid: McGraw-Hill
Belinchon, M., Riviere, A., e Igoa, J. M. (2004). Psicología del lenguaje. Investigación y teoría. Madrid: Trotta |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|