Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A16 |
Coñecer as características diferenciais da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial. |
A24 |
Coñecer o concepto de Logopedia, obxecto e método; A profesión de logopeda; A Historia da Logopedia; A deontoloxía e a lexislación relevante para o exercicio profesional. |
A25 |
Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B19 |
Ter compromiso ético. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece e diferencia os conceptos fundamentais relativos aos trastornos da comunicación, da linguaxe, da fala, da voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A6
|
B7 B9
|
|
Explica os conceptos e principios xerais da intervención logopédica, identificando e diferenciando segundo as súas competencias, así como as funcións de prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A13 A14 A24
|
B16 B17
|
|
Identifica e diferencia as características da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial... |
A13 A16 A32
|
B7 B9 B16
|
C8
|
Comprende e analiza a profesión de logopeda, o seu obxecto e método, atendendo ás súa evolución histórica, características e á deontoloxía e lexislación actual para o exercicio profesional. |
A14 A24 A32
|
B7 B9 B19
|
|
Demostra o manexo de instrumentos de recollida de información pertinentes para estudar a realidade que envolve á profesión do/da Logopeda. |
A32
|
B16 B19
|
C8
|
Pon en práctica os coñecementos adquiridos acerca da profesión de Logopeda e a súa labor nas diversas institucións educativas, sanitarias e sociais. |
A25 A32
|
B16 B17 B19
|
C1 C8
|
Pon en valor a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B19
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción á logopedia |
1.1. Aproximación ao campo da logopedia
1.2. Relacións da logopedia con outras disciplinas
1.3. Panorama histórico da logopedia |
Tema 2. Os/as destinatarios/as da intervención logopédica |
2.1. Destinatarios da intervención logopédica
2.2. Fundamentos básicos nas alteracións da comunicación verbal: conceptualización das alteracións da voz, da audición, da fala e da linguaxe.
|
Tema 3. Funcións da intervención Logopédica |
3.1. Prevención
3.2. Educación
3.3. Reeducación
3.4. Rehabilitación
3.5. Tratamento
|
Tema 4. Ámbitos e contextos da intervención |
4.1. Características dos ámbitos e contextos.
4.2. Organización dos ámbitos e contextos. |
Tema 5. A profesión do/da logopeda |
5.1. Perfil do/da logopeda
5.2. As competencias profesionales do/da logopeda para a intervención. |
Tema 6. A actuación do/da logopeda e a lexislación básica |
6.1. A profesión de Logopeda en España e na UE
6.2. Código Deontolóxico do Consello Xeral de Colexios de Logopedas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A13 A14 A16 A24 A25 |
21 |
0 |
21 |
Análise de fontes documentais |
A6 A13 A24 B7 B9 B17 C1 C8 |
7 |
33 |
40 |
Prácticas clínicas |
A13 A14 A16 A32 B7 B9 B16 B19 C1 |
2 |
20 |
22 |
Lecturas |
A6 A16 A32 B7 B9 |
2 |
12 |
14 |
Proba de resposta múltiple |
A6 A13 A14 A16 A24 |
2 |
28 |
30 |
Estudo de casos |
A14 A32 B16 C1 C8 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
exposición oral do profesor na que se traballarán os contidos que compoñen o marco teórico, complementada co uso de presentacións e soportes audiovisuais, así como a introdución de preguntas dirixidas ao alumnado en forma de actividades de aula, a fin de que a aprendizaxe ten un carácter máis dinámico e permite a participación dos alumnos.
A estrutura das sesións maxistrais rexerase pola orde establecida nos contidos de aprendizaxe, teoricamente introducindo cada un dos temas e subtópicos; ofreceranse bibliografía e documentación adicional aos estudantes para afondar na materia; e o traballo teórico complementarase en cada sesión con actividades prácticas. |
Análise de fontes documentais |
Actividades destinadas a que os estudantes realicen a lectura crítica e a análise das distintas fontes documentais de calidade relevantes para os temas de busca (relacionados coa Logopedia)
Como actividade grupal (5-6 alumnos), cada grupo fará un informe resumo, sintetizando en orde as ideas máis relevantes atopadas. |
Prácticas clínicas |
Nas prácticas clínicas e preferiblemente virtuais e, sempre que sexa posible, tamén en persoa en pequenos grupos de traballo, levaranse a cabo prácticas de introducción da avaliación e intervención de trastornos da voz, audición, fala e linguaxe. Así como ver vídeos específicos para comprender mellor os diferentes aspectos para a intervención logopedia (coñecementos básicos, avaliación e intervención). |
Lecturas |
Realizarán lecturas sobre alteracións na comunicación verbal para reflexionar e responder a preguntas específicas e propostas polo profesor. Esta actividade terá lugar durante as sesións interactivas, predominando o ambiente virtual. |
Proba de resposta múltiple |
Na data oficial do exame, realizarase unha proba de elección múltiple, para avaliar toda a materia. |
Estudo de casos |
Presentaranse casos clínicos con algunhas das alteracións ensinadas no tema 2 (voz, audición, fala e linguaxe) para introducir aos estudantes no manexo de datos clínicos, termos específicos e metodoloxía de programación terapéutica para a intervención logopédica.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
Lecturas |
Prácticas clínicas |
|
Descrición |
Ofrécese atención ao alumnado en titorías individuais e / ou en grupo tanto para o desenvolvemento e a corrección do traballo na aula (análise de fontes documentais, lecturas, casos prácticos) como para a resolución de dúbidas para o exame (proba de resposta múltiple) , co fin de rastrexar a evolución da aprendizaxe e un rexistro do seu traballo persoal.
Os alumnos asistirán á programación de titorías establecida polo profesor para o 1º semestre. Recoméndase solicitar previamente, por correo electrónico, unha cita para mellor organización. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A6 A13 A14 A16 A24 |
Na data do exame oficial, o alumnado realizará unha proba de resposta múltiple para evaluar toda a materia. Computa 100%. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Primeira oportunidade: o alumno só fará unha única proba na data do exame oficial e para superar a materia necesitará obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles. Segunda oportunidade: o alumno só fará unha única proba na data do exame oficial e para superar a materia necesitará obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles. Cada erro descontará 0.20
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gallego Ortega, J.L. (1999). Calidad en la intervención logopédica: Estudio de caso. Málaga: Aljibe
Perelló, J. (2002). Diccionario de Logopedia, Foniatría y Audiología (2ª ed.). Barcelona: Ediciones Lebón
Gutiérrez Zuloaga, I. (1997). Introducción a la historia de la logopedia. Madrid: Narcea
Nolla Casals, A. (2015). La logopedia. Barcelona: Editorial UOC
Lou Royo, M.A. y Jiménez Correa, A. (1999). Logopedia: Ámbitos de intervención . Málaga: Aljibe
Peña-Casanova, J. (2014). Manual de logopedia (4ª ed).. Barcelona: Elsevier Masson
Gallardo, J.R. y Gallego Ortega, J.L. (2003). Manual de logopedia escolar: un enfoque práctico (4ª ed.). Málaga: Aljibe
American Psychological Association (2010). Manual of the American Psychological Association (6ª ed.). Washington: American Psychological Association
Castellanos López, M.A., Pérez Moreno, E. y Simón López, T. (2018). Métodos de investigación en logopedia. Madrid: Síntesis |
|
Bibliografía complementaria
|
Hernández Fernánez, A. (2011). Aspectos sobre formación en audición y lenguaje, logopedia y apoyo a la integración. Granada: Educiones ADEO |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía dos órganos da audición e a linguaxe/652G04001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bases didácticas da intervención logopédica/652G04008 |
|
Materias que continúan o temario |
Intervención logopédica nos trastornos da fala e a voz/652G04027 | Intervención logopédica nos trastornos da linguaxe/652G04034 |
|
Observacións |
Recordar que durante as actividades presenciais, é obligatorio o uso da mascarilla. |
|