Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A5 |
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A22 |
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B6 |
Capacidade de adaptarse aos cambios. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B10 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B20 |
Ter iniciativa e espírito emprendedor. |
B21 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer los procesos basicos de lecto-escritura |
A4
|
|
|
Evaluar los procesos de lecto-escritura |
A5 A9
|
|
|
Detectar las principales dificultades en el aprendizaje y desarrollo de la lectura |
A22 A30
|
B8
|
|
Diseñar tareas de intervención funcional de los procesos de lecto-escritura |
A11
|
B9 B13 B18
|
C3 C6
|
Conocer los principales programas de intervención en dificultades de lecto-escritura |
A14 A15
|
|
|
Conocer las principales dificultades en la adquiisción del cálculo matemático |
A13
|
|
|
Evaluar las distintas dificultades de aprendizaje en operaciones matemáticas |
A8 A9 A12
|
|
|
Evaluación e intervención de estudio de casos |
A28
|
|
|
Diseñar pautas de intervención en sujetos con discalculia |
A15 A21
|
B8 B9 B10 B13 B20 B21
|
C6
|
Trabajo en equipo, entrega de dosier de propuestas de evalaución e interevención |
A29
|
|
|
Manejo de fuentes bibliográficas |
|
B1
|
|
Diseño de programas de evaluación e intervención funcional |
|
B2
|
|
Adaptación de programas de intervención a distintas poblaciones |
|
B3
|
|
Propuestas multifuncionales de intervención |
|
B6
|
|
Exposición de trabajos |
|
|
C1
|
Uso y conocimiento de las TIC en DAL y DAE |
|
|
C3
|
Análisis de integración de alumnos/as con DAL, DAE y Discalculia |
|
|
C4
|
Diseño de programas de intervención en ciclo vital |
|
|
C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
T1 PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN LECTURA |
PERECEPTIVOS
LÉXICOS
MO, |
T2. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN LECTURA |
DISLEXIA
RETRASO LECTOR |
T3. COMPRENSIÓN LECTORA |
ESTRATEXIAS
DIFICULTADES |
T4. PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN ESCRITURA |
ESCRITURA REPRODUCTIVA
ESCRITURA PRODUCTIVA |
T5. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN ESCRITURA |
DISGRAFÍA
RETRASO ESCRITOR |
T6. DISCALCULIA |
DIFICULTADES NO CÁLCULO
DIF. NA COMPRENSIÓN DE ENUNICIADOS MATEMÁTICOS |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A15 B1 B2 B6 B8 B9 B10 B13 B20 C3 C4 C6 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 A9 A11 A12 |
12 |
0 |
12 |
Seminar |
A15 B13 |
4.5 |
2.5 |
7 |
Oral presentation |
B8 B9 B13 C6 |
3 |
0 |
3 |
Problem solving |
A4 A5 B3 C7 C1 |
8 |
104 |
112 |
Directed discussion |
B8 B9 |
2 |
0 |
2 |
Workbook |
A4 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Student portfolio |
A11 A12 A13 A14 A21 A22 A28 A29 A30 B2 B13 B18 B21 C3 C4 C6 |
10 |
0 |
10 |
|
Personalized attention |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
PRUEBA TIPO TEST CUATRO ALTERNATIVAS (PENALIZACIÓN RESPUESTA INCORRECTA -0,33). |
Guest lecture / keynote speech |
PRESENTACIÓN DOS CONTIDOS.
APOYARASE CON POWER POINT |
Seminar |
ASISTENCIA A UN SEMINARIO EXPERTO EN LA MATERIA |
Oral presentation |
PRESENTACIÓN ORAL DUN CASO TAREFA GRUPAL |
Problem solving |
ANÁLISE DUNHA SITUACIÓN NO CONTEXTO DE APRENDIZAXE DE XEITO INDIVIDUAL |
Directed discussion |
DICUSIÓN DIRIXIDA CONTIDOS DO SEMINARIO |
Workbook |
LECTURAS ACTUAIS DOS CONTIDOS |
Student portfolio |
EL ALUMNO PRESENTARÁ UN PORTAFOLIOS CON LAS ACTIVIDADES REALIZADAS EN LAS CLASES INTERCATIVAS DE MODO GRUPAL |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
LOS PROFESORES GUIARÁN Y SUPERVISARÁ EL TRABAJO INDIVIDUAL Y GRUPAL DE LOS ALUMNOS. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A15 B1 B2 B6 B8 B9 B10 B13 B20 C3 C4 C6 |
Proba tipo test dos contidos |
70 |
Student portfolio |
A11 A12 A13 A14 A21 A22 A28 A29 A30 B2 B13 B18 B21 C3 C4 C6 |
Portafolios coas actividades prácticas realizadas nas clases interactivas |
10 |
Problem solving |
A4 A5 B3 C7 C1 |
Actividade individual de reflexión e analise |
10 |
Directed discussion |
B8 B9 |
Análise de seminario |
5 |
Oral presentation |
B8 B9 B13 C6 |
Farase unha presentación oral dun caso proposto en grupo |
5 |
|
Assessment comments |
Será obrigatoria, salvo excepciones xustificadas, a asistencia ás
clases interactivas para a admisión dos traballos prácticos avaliables.
O alumnado con dispensa académica e de segunda convocatoria enadiante avalairase so coa proba obxetiva que suporá o 100% da cualificación Para superar a materia hai que aproba a proba obxetiva (5 en base 10 ou 3,5 en base 7)
|
Sources of information |
Basic
|
Pozo, J. I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid: Aula XXI/Santillana
Cabanach, R. G., González-Pienda, J. A., Rodríguez, S., Núñez, J. C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid: Pearson
González-Pienda, J. A., Cabanach, R. G., Núñez, J. C. y Valle, A. (Coords.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid: Pirámide
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, Santiago Vicente Martín, Lieven Verschaffel, Javier Ros (2014). o Processing of situational information in story Problem texts An Analysis from On-Line Measures: an analysis from on-line measures. The Spanish journal of psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 17, 2014, págs. 1-14
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, María Fernández, Laura Matilla (2012). o Resolución de problemas aritméticos: conocimiento conceptual y nivel de competencia en matemáticas. Aula abierta, ISSN 0210-2773, Vol. 40, Nº 3, 2012, págs. 23-32
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓ Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. APRENDIZAJE VISOR
VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (20004). Psicología de la Lectura. PEARSON
VIEIRO, P. (2007). Psicopedagogía de la Escritura. PIRÁMIDE |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Basic Psychological Processes/652G04002 | Psychology of Language Development/652G04007 | Speech Therapy Intervention in Language Disorders/652G04034 | Cognitive, Social and Personality Development/652G04031 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|