Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A18 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica en Atención Temperá. |
A27 |
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
A31 |
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B14 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións |
A7
|
|
|
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico en AT |
A8
|
|
|
Coñecer e aplicar os modelos de intervención en at |
A15
|
|
|
Coñecer as funcións da Intervención: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A14
|
|
|
Coñecer e realizar a intervención logopédica en Atención Temperá |
A18
|
|
|
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación como facilitador. |
A29
|
|
|
Adquirir ou desenvolver os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
A31
|
|
|
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación |
A32
|
|
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
|
B1
|
|
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
|
B8
|
|
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
|
B14
|
|
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinar. |
|
B24
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Planificar estratexias de intervención logopédica en AT |
A27
|
|
|
seleccionar de forma autónoma os recursos máis relevantes en AT |
|
B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á Atención Temperá |
Conceptualización
Niveis de actuación
Marco legal.
Habilidades de comunicación básicas en Atención Temperá |
2. Procesos e instrumentos de avaliación aplicados á Atención Temperá |
O proceso de avaliación en AT
Principais probas de avaliación aplicadas á AT |
3. A Intervención Temperá nos principais trastornos do neurodesenvolvemento |
Intervención sensoriomotora
Intervención sobre o desenvolvemento cognitivo
Intervención sobre o desenvolvemento socioafectivo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A7 |
1 |
0 |
1 |
Discusión dirixida |
A7 A8 A14 A15 A18 A32 B1 |
19 |
44 |
63 |
Portafolios do alumno |
A8 A14 A15 A27 A29 A31 B1 B5 B8 B14 B24 |
19 |
19 |
38 |
Recensión bilbiográfica |
A7 A8 A14 A18 A31 A32 B5 C3 |
1 |
15 |
16 |
Proba de resposta múltiple |
A7 A8 A14 A15 A18 A29 |
1 |
30 |
31 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación xeral da materia: contidos, obxectivos e sistema de avaliación |
Discusión dirixida |
- Traballo individual/en grupos pequenos sobre o material bibliográfico.
- Discusión no grupo-aula sobre os interrogantes expostos
- Elaboración de conclusións |
Portafolios do alumno |
Participación, Discusión e elaboración de conclusións sobre as sesións de Role Playing, instrumentos de avaliación en AT e demais actividades planificadas para as sesións interactivas |
Recensión bilbiográfica |
Lectura de un libro sobre Atención Temperá: análise do contido e valoración en relación á literatura existente sobre o tema. Discusión no grupo-clase |
Proba de resposta múltiple |
Realización de test con tres alternativas de resposta |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
- orientación sobre os traballos incluídos no portafolio
- aclaracións sobre aspectos nos que o alumnado manifesta problemas de comprensión das temáticas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Recensión bilbiográfica |
A7 A8 A14 A18 A31 A32 B5 C3 |
- Elaboración individual dun resumo sobre a lectura
- Debate no grupo-clase das ideas e controversias contidas na mesma |
5 |
Portafolios do alumno |
A8 A14 A15 A27 A29 A31 B1 B5 B8 B14 B24 |
Realización e entrega dos traballos realizados durante as sesións interactivas |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A7 A8 A14 A15 A18 A29 |
Superación dun exame tipo test. É imprescindible superar o exame para aprobar a materia. |
75 |
|
Observacións avaliación |
Teranse en conta dúas opcións de avaliación en función da asistencia ou non ás clases interactivas Opción A. Alumnado que asiste ás clases interactivas (> 80% de asistencia) Será necesario ter acreditada unha asistencia de polo menos o 80%. Elaborarase un portafolio no que se recollerán os principais contidos traballados nas sesións interactivas. Para a nota final teranse en conta os seguintes aspectos: - Clases interactivas (25%): Ata 2,5 puntos sempre que se supere a proba obxectiva(exame). - Exame (75%): É necesario superar unha proba de preguntas curtas e/ou tipo test ao finalizar o cuadrimestre. É imprescindible superar o exame para aprobar a materia. O exame corrixirase sobre 10 puntos e aplicaráselle o peso que ten no global da materia (75%). Para aprobar o exame haberá que ter un 5 sobre 10. Desta forma, alguén que saque un 5 sobre 10, a súa nota do exame será de 3,75. A nota final será a suma das dúas notas. Así, á nota do exame (mínimo de 3,75) sumaráselle a nota das clases interactivas. A suma de ambas deberá ser como mínimo de 5 puntos para aprobar a materia. Opción B: Alumnado que NON asiste ou ten unha asistencia ás clases interactivas < 80%) - A nota final será a nota do exame. - O exame é o 75% da materia. Dado que hai que ter 5 puntos para aprobar a materia, será necesario obter unha nota de 6,7 (sobre 10) para aprobar a materia. O alumnado que, tendo recoñecida a condición de estudante a tempo parcial e solicitara no Decanato a dispensa académica -tal como se establece na "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na Universidade da Coruña" (aprobada en Consello de Goberno de 28 de xuño de 2016)-, terá que asistir a unha titoría na que concretar a porcentaxe de asistencia mínima e as metodoloxías de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Millá Romero, María Gracia (2005). Atención temprana : desarrollo infantil, diagnóstico, trastornos e intervención. Promolibro
- Pérez López, Julio ; Martínez Fuentes, María Teresa (2017). Atención temprana : prevención y desarrollo. Fundación Universitaria Iberoamericana
- Perpiñán Guerras, Sonsoles (2018). Atención temprana y familia : cómo intervenir creando entornos competentes .Narcea, S.A. de Ediciones
- Piñero Peñalver, Jessica (2014). Atención temprana en el ámbito hospitalario . Ediciones Pirámide
- Vidal Lucena, Margarita (2011). Atención temprana : guía práctica para la estimulación del niño de 0 a 3 años . Ciencias de la Educación Preescolar y Especial
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|