Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A17 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B14 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B19 |
Ter compromiso ético. |
B21 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
B22 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Knowing the assessment and therapy in these pathologies. |
A1 A2 A6 A7 A8 A13 A14 A15 A17
|
B1 B3 B5 B7 B8 B11 B13 B14 B16 B17 B19 B21 B22 B24
|
C1 C6 C7
|
Ability to resolve problems during the logopedic intervention of the 4 pathologies. |
|
B9 B16 B17 B19 B21 B22 B24
|
C1 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIT 1.General aspects in the intervention of speech and speech disorders |
1.1. Anatomy and physiology of the vocal and speech systems.
1.2. Basic concepts of Linguistics.
1.3. Embryonic development.
1.4. Neuromuscular control of speech. |
UNIT 4. Logopeadic intervention in Dysphonia. I |
4.1. Concept of functional and organic dysphonia. Types of functional dysphonia.
4.2. Voice evaluation: anamnesis and acoustic and visual exploration.
4.3. Objectives and principles of intervention.
4.4 .. Therapeutic approaches.
4.5. General treatment resources. |
UNIT 5.Vocal technique: breathing aspects, phonation and resonance. |
5.1. Physiological aspects
5.2 Correction of functional errors.
5.3 Specific vocal techniques. |
UNIT 6. Treatment of specific dysphonia. |
6.1. Vocal paralysis
6.2. Disorders of the vocal change. |
UNIT 2. Fundamental theory of Dysarthria |
2.1. Concept, etiologies and clinical classification.
2.2. Evaluation of dysarthria: anamnesis, exploration of breathing functions, swallowing, chewing, phonation and articulation |
UNIT 3. Logopeadic intervention in Dysarthria. |
3.1. Objectives and principles
3.2. Therapeutic approaches.
3.3. Techniques and specific resources for swallowing and chewing alterations.
3.4. Techniques and specific resources for respiration, phonation and articulation. |
UNIT 7. Fundamental theory in Stuttering. |
7.1. Concept and main etiopathogenic theories.
7.2. Clinical characteristics and differential diagnosis.
7.3. Dysphemia evaluation. |
UNIT 8. Treatment in Stuttering. |
8.1. Goals.
8.2. Specific resources for dysfluency, logofobia and neurovegetative symptoms. |
UNIT 9. Logopeadic intervention in Disglosias. |
9.1.Classification and types.
9.2. Intervention in dysglossia: principles, objectives and therapeutic resources. |
Tema 10. Intervención logopédica nas dislalias. |
10.1. Obxectivos.
10.2. Recursos de intervención. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A1 A6 A7 A8 A13 A14 A15 A17 B19 B17 B16 B14 B13 B11 B9 B8 B7 B5 B3 B1 |
5 |
20 |
25 |
Introductory activities |
A1 A2 A6 A8 A13 A14 |
2 |
1 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A14 A15 A17 B3 B5 B13 B22 C6 |
21 |
0 |
21 |
ICT practicals |
A1 A6 A7 A8 A13 A14 A15 A17 B7 B8 B9 B11 B13 B14 B16 B19 B24 C1 C6 C7 |
3 |
9 |
12 |
Online discussion |
B5 B7 B8 B9 B11 B14 B16 B17 |
3 |
12 |
15 |
Multiple-choice questions |
A1 A6 A7 A8 A13 A14 A15 |
3 |
60 |
63 |
Critical bibliographical |
A7 A8 A14 A15 A17 B5 B7 B9 B13 B21 B22 B24 C1 C6 |
3 |
6 |
9 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Therapeutic programming of clinical cases of the disorders taught in the lectures.
Work groups will be made. 5 people. |
Introductory activities |
Actividades iniciais Avaliaranse as competencias dos estudantes (coñecemento dos trastornos e a súa avaliación). Para iso, planearase unha tarefa en Moodle (cuestionario inicial) que se autocompletará o primeiro día de clase. |
Guest lecture / keynote speech |
Sesión maxistral Os contidos teóricos serán ensinados a todo o grupo (Bases fundamentais, avaliación, intervención e programación terapéutica). Para iso empregarase a plataforma TEAMS e Moodle.
|
ICT practicals |
Prácticas a través das TIC Para aprender certas habilidades terapéuticas mediante a práctica, os grupos de traballo realizarán unha simulación de intervención logopédica nun sospeitoso paciente con disfonia (Role Playing). Poderase empregar medios TIC (presentación de vídeos, power-point con audios, chat por TEAMS, foro de Moodle, etc.) e participarán todos os membros do grupo con diferentes papeis (paciente, avaliador, programación, intervención). Deste xeito, os estudantes poñerán en práctica os coñecementos teóricos, as habilidades de comunicación e a resolución de problemas en equipo. Esta actividade farase en pequeno grupo (5-6 persoas) e terá lugar practicamente, preferentemente, na franxa horaria das sesións interactivas. No caso de que se poida facer de xeito presencial, os grupos de traballo distribuiranse na franxa horaria. Calquera dúbida que poida xurdir será resolta nas sesións interactivas ou no horario das titoría. Esta actividade computa para a avaliación da materia.
|
Online discussion |
Debate virtual: Actividade para reflexionar sobre os contidos teóricos recibidos a través de preguntas relacionadas co tema e farase ao final de cada sesión maxistral. O tempo considerado para esta actividade é de aproximadamente 30 minutos, para todo o grupo e a través TEAMS. |
Multiple-choice questions |
Proba de elección múltiple Proba obxectiva individual para avaliar os coñecementos e as habilidades adquiridas durante a aprendizaxe da materia. Para iso, haberá tres probas: o Cuestionario 1, ao rematar o módulo de voz (disfonía) e o Cuestionario 2, ao rematar o módulo de voz (disartria, disfemia e disglosia ).
Cuestionario 3, que se realizará na data oficial do exame para avaliar toda a materia.
Estas probas fáranse coa plataforma Moodle.
|
Critical bibliographical |
The student will do a bibliographic review on a topic or a clinical aspect.
This review will be presented in a written report, synthesizing the most relevant found in the literature (introduction) and with at least 5 folios.
It will be accompanied by the bibliographic references used, according to APA standards. Recent (last 5 years), quality, international and national contributions will be assessed, including at least 10 references in English.
This bibliographic recession will serve for the final evaluation of the subject. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Critical bibliographical |
ICT practicals |
Online discussion |
|
Description |
.Case study and clinical practices: a class and nurses or students have the attention of a teacher to solve problems in the preparation of a therapeutic program in the application of treatment (technical exercises).
. Maxistral session: o student will be able to solve two theoretical questions taught in a classroom.
. Bibliographic recession and presentation of written memory: students will be able to solve the problems that arise during the process of obtaining the written narrative of the document. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A1 A6 A7 A8 A13 A14 A15 A17 B7 B8 B9 B11 B13 B14 B16 B19 B24 C1 C6 C7 |
Xogo de rol nun caso de disfonia (grupo):
Criterios de valoración:
Mesmos criterios que os establecidos no estudo de casos. Ademais, considéranse os seguintes:
1. Habilidades de comunicación: son, claridade, dicción e fluidez na exposición oral.
2. Nivel de coñecemento e dominio dos termos técnicos adecuados.
3. Calidade e grao de elaboración das diapositivas ou vídeo presentado.
4. Normas ortográficas. |
30 |
Multiple-choice questions |
A1 A6 A7 A8 A13 A14 A15 |
Individual.
1ª proba ou cuestionario 1 (Trastorno da voz-disfonía): calcula o 15%.
2ª proba ou Cuestionario 2 (trastornos da fala - disartria, disfemia, disglosias): calcula o 15%.
Teña presente que cada cuestionario terá 4 respostas posibles e cada erro restará 0,20 puntos.
3ª proba ou cuestionario 3 (exame oficial con todos os contenidos da materia), con 4 posibles respostas, e cada erro restará 0,20 puntos. |
70 |
|
Assessment comments |
The competences of the subject will be evaluated with the three sections indicated and to pass the subject the student attending the class must obtain a 5 or higher.
Students from previous courses (not assistants) who attend only the final exam (official date) will be qualified taking into account only the mixed test and case study with a 60% assessment for mixed test and 40% case study.
The scientific or academic activities carried out during the course or related to the subjects included in this subject will be compulsory attendance.
|
Sources of information |
Basic
|
Perelló Gilberga Jordi (1982). Canto-dicción. Foniatría estética. Barcelon: Científico-Médica
Murdoch Bruce (1998). Dysarthria a physiological approach to assessment and treatment. United Kingdom: Stanley Thornes
Vila Josep (2009). Guía de intervención logopédica en las disfonías infantiles. Madrid: Síntesis
Fernández Zúñiga Alicia (2005). Guía de intervención logopédica en tartamudez infantil. Madrid: Síntesis
Verdolini Abbot Katherine (2008). Lessac-madsen Resonant Voice Therapy. San Diego: Plural Publishing
Zambrana Nidia (1998). Logopedia y ortopedia maxilar en la rehabilitación orofacial: Tratamiento precoz y preventivo. Barcelona: Masson
Cooper Morton (1973). Modernas técnicas de rehabilitación vocal. Buenos Aires: Médica Panamericana
Conture Edward y Curlee Richard (2007). Stuttering and related disorders of fluency. New York: Thieme
Perelló Gilberga Jordi (1990). Trastornos de Habla. Barcelona: Masson
Morrison Murray (1996). Tratamiento de los trastornos de la voz. Barcelona: Masson
Sataloff Robert (2005). Treatment of voice disorders. San Diego: Plural Publishing
Roberston Sandra (1999). Working woth dysarthrics a practical guide to therapy for dysarthria. New York: Thieme |
LInks: www.espaciologopedico.com http:// www.asha.org. |
Complementary
|
|
Journals. Revista de Investigación en Logopedia. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología (suscrita la UDC) Journal of Voice.
European Journal of Disorders of Communication. Journal of Speech, Language and Hearing Research. International Journal of Language and Communicaton Disroders. International Journal of Speech-Language Pathology. Folia Phoniatrica et Logopaedica. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Linguistics/652G04004 | Foundations of Speech Therapy Intervention/652G04005 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Augmentative and Alternative Communication/652G04022 | The Professional Voice/652G04040 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Early Intervention Strategies/652G04025 |
|
Other comments |
It is recommendable to have B1 English Level to use of bibliographical sources.
|
|