Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Adquisición de habilidades en la comprensión de la psicología de la comunicación no verbal, con especial hincapié en el estudio del papel del entorno, el movimiento, la conducta táctil, postural, expresión facial, conducta visual y paralingüística.
|
A2
|
|
|
- Conocimiento y comprensión de los procesos y efectos psicosociales implicados en la comunicación mediada -emociones, percepción social, actitudes, etc.- y las diferencias en función del tipo de medio de comunicación. |
A2 A30
|
|
|
- Conocimiento de las características de la comunicación interpersonal, así como en las distintas teorías sobre la comunicación y las relaciones sociales, el estudio de los componentes, propiedades y efectos de las relaciones tanto interpersonales como intergrupales.
|
A2
|
|
C6
|
- Conocimiento de las variables y dimensiones que permiten la comprensión de la interacción social, y el papel que juega el entorno en la explicación del comportamiento comunicativo.
|
A2
|
|
C6
|
- Conocimiento de aspectos conceptuales y funcionales de la comunicación humana.
|
A2
|
|
|
- Análisis de las variables más relevantes de la comunicación persuasiva, y capacidad para el estudio de los distintos contextos de persuasión, con especial incidencia en las organizaciones y en los medios de comunicación.
|
A8 A11 A26 A30
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción a la Comunicación
|
- Características.
- Estrategias de investigación
- Multifuncionalidad de la comunicación.
|
2. Comunicación interpersonal e interacción social
|
-Estilos de comunicación: asertiva, agresiva y pasiva
-Liderazgo y comunicación
- Las relaciones entre grupos.
|
3. Comunicación No verbal
|
- Comunicación no verbal: aspectos básicos.
- Entorno, territorialidad y espacio personal.
- Apariencia física, movimiento del cuerpo y la postura.
- Conducta táctil y expresiones faciales.
- Conducta visual y conducta paralingüística.
|
4. Comunicación persuasiva e influencia social
|
- Persuasión y comunicación.
- Variables en la comunicación persuasiva
- Contextos de la persuasión. Persuasión interpersonal.
|
5.Comunicación y Riesgos Psicosociales |
-Estrés
-Burnout
-Mobbing |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A2 A11 C6 |
12 |
23 |
35 |
Discusión dirixida |
A30 C6 |
6 |
10 |
16 |
Lecturas |
A30 |
5 |
0 |
5 |
Traballos tutelados |
A2 A8 A26 C6 |
4 |
30 |
34 |
Presentación oral |
A2 A26 C6 |
7 |
14 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
- Análisis de la documentación que sirve de base para la elaboración del programa.
- Bibliografía, documentales.
- Internet, vídeos con casos prácticos, entrevistas, y conferencias. |
Discusión dirixida |
- Discusión en grupo de aspectos relevantes de los contenidos del programa en relación con los cuatro bloques principales.
- Constitución de grupos de trabajo y de discusión dirigida sobre aspectos parciales.
- Puesta en común.
- Elaboración de conclusiones.
- Análisis y discusión de resultados de investigaciones relevantes.
|
Lecturas |
- Preparación de lecturas para el desarrollo y comprensión de los contenidos de la materia.
- Selección y preparación de lecturas para la discusión dirigida y el taller de trabajo en grupo.
- Selección y preparación de lecturas para el examen final. |
Traballos tutelados |
- Preparación de trabajo en grupo de la asignatura para la adqusición de herramientas de búsqueda activa de información
|
Presentación oral |
- Se requerirá la presentación oral del trabajo tutelado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Análise de fontes documentais |
Lecturas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
- Las lecturas que sean utilizadas para elaborar trabajos comentados, recensiones o revisiones temáticas o de autor, requerirán igualmente de atención personalizada, a fin de verificar el grado de comprensión y progreso del alumno o alumna en los contenidos de la materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A2 A26 C6 |
Se requerirá la presentación oral del trabajo tutelado |
20 |
Análise de fontes documentais |
A2 A11 C6 |
- Análisis de la documentación que sirve de base para la elaboración del programa.
- Bibliografía, documentales.
- Internet, vídeos con casos prácticos, entrevistas, y conferencias |
30 |
Traballos tutelados |
A2 A8 A26 C6 |
- Los trabajos se realizarán sobre las temáticas propuestas en clase. Podrán ser individual o en grupo |
50 |
|
Observacións avaliación |
Convocatoria ordinaria A nota final será a suma de todas as metodoloxías. É necesario aprobar cada unha das partes para poder superar a asignatura O alumnado con asistencia parcial ou dispensa académica deberá ponerse en contacto coa profesora ao inicio do curso Convocatoria Extraordinaria O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase entregando as tareas na plataforma moodle con fecha tope o día en hora da fecha do examen oficial acordado en xunta de centro
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vikan, A. (2017). A fast road to the study of emotions. EE.UU: Springer
Ekman, P. (2010). Cómo detectar mentiras. Paidós Ibérica
López Pérez, R., Gordillo León, F. y Grau Olivares, M. (2019). Comportamiento no verbal: más allá de la comunicación y el lenguaje. Madrid: Ediciones Pirámide
Ballenato Prieto, G. (2013). Comunicación eficaz. Madrid: Pirámide
Cameron, M. (2012). El lenguaje secreto del cuerpo. Barcelona: Obelisco
Bogel, C. (2019). El secreto de la Psicología de la comunicación: verbal y no verbal. Venezuela: Babelcube
Fernández-Abascal, E. (2016). Emociones positivas. Madrid: Ediciones Pirámide
Anolli, L. (2012). Iniciación a la Psicología de la Comunicación. Barcelona: Universidad de Barcelona
Wiemann, M. (2011). La comunicación en las relaciones interpersonales. Madrid: Aresta.
Davis, Flora (2011). La comunicación no verbal. Alianza editorial
Mehrabian, A. (2017). Non verbal communication . New York:Routledge
Díaz Méndez, D. (2017). Psicología de la Comunicación. Madrid: Centro de Estudios Financieros
Pease B., Pease A. (2014). The definitive book of body language. Nueva York: Bantam Books
Lench, H. (2018). The function of emotions. EE.UU: Springer
Beattie, G. Ellis, A. (2014). The Psychology of language and communication. New York: Taylor and Francis Group
Turchet,, P. (2014). The secrets of body language: an illustrated guide to knowing what peopel are really thinking and feeling. Londres: Constable & Robinson Ltd.
Hook, D., Franks, B., Bauer, M. (2016). The Social Psychology of Communication. Londres: Palgrave Macmillan
Littlejohn, S.W. & Foss, K.A. (2011). Theories of Human Communication.. Long Grove, IL: Waveland Press Inc. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Procesos psicolóxicos básicos/652G04002 | Psicoloxía do desenvolvemento da linguaxe/652G04007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Habilidades de comunicación terapéutica/652G04043 | Sociolingüística/652G04044 |
|
Observacións |
Se recomienda que los alumnos lleven la asignatura al día, tanto en lo que se refiere a las clases expositivas como a las interactivas (prácticas).
Convén a asistencia ás aulas, a realización de todas as actividades que se planifiquen nestas e a participación nos actos tanto académicos como non académicos, organizados polo docente que imparte a materia como pola propia Facultade de Ciencias da Educación, sen prexuízo da asistencia a actos organizados por outras institucións. En aras a contribuír cun medio ambiente responsable, desde esta materia pretendese contribuír, non utilizando máis que o papel imprescindible, no caso de los exámenes e algúns traballos de importancia, todo o demais realizarase por medios telemáticos, así mismo se va a procurar que los alumnos adquieran habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
|