Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B10 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B14 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B15 |
Poñer en valor a súa profesión no contorno en que desenvolve o seu traballo. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B19 |
Ter compromiso ético. |
B23 |
Traballar de forma colaborativa. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
1- Coñecer a información xeral respeto das estructuras e sistemas funcionais que interveñen na producción da voz e na determinación dos distintos procesos patolóxicos que a afectan.
2.- Provir información detallada sobre os procesos que afectan a funcionalidade vocal: aspectos etiolóxicos, patoxénicos, clínicos e prospectivos, así como dos factores emocionais que acompañan e/ou determinan as perturbacions da voz profesional.
3.- Aportar os alumnos os coñecementos prácticos da clasificación vocal, técnicas vocais e alteracions que estas producen no aparato fonatorio para previr, diagnosticar y levar a cabo un plan terapéutico completo de culquer tipo de afectación vocal dos profesionais da voz cantada e falada.
|
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32
|
B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
1- Coñecer a información xeral respeto das estructuras e sistemas funcionais que interveñen na producción da voz e na determinación dos distintos procesos patolóxicos que a afectan.
2.- Provir información detallada sobre os procesos que afectan a funcionalidade vocal: aspectos etiolóxicos, patoxénicos, clínicos e prospectivos, así como dos factores emocionais que acompañan e/ou determinan as perturbacions da voz profesional.
3.- Aportar os alumnos os coñecementos prácticos da clasificación vocal, técnicas vocais e alteracions que estas producen no aparato fonatorio para previr, diagnosticar y levar a cabo un plan terapéutico completo de culquer tipo de afectación vocal dos profesionais da voz cantada e falada.
|
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32
|
B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introducción: Recordo anatómico-fisiolóxico da producción da voz |
Aparato respiratorio
Aparato bucofonador. |
Tema 2: Audición, Musicalidad, oído musical. |
Características necesarias na voz profesional |
Tema 3: Esquema corporal. |
Sensacions propioceptivas.
Musculatura.
Alteracions do sistema postural. |
Tema 4: Relaxación. Reeducación psicomotriz dos trastornos posturais. |
Distintas técnicas de relaxación |
Tema 5: Esquema corporal vocal do cantante. Sensibilidades propioceptivas. A técnica da voz cantada. |
5.1. O método dol canto.
- Respiración.
- Emisión: sistemas de producción, resonancia, volumen, timbre, rexistro, pasaxe vocal, falsete e outros.
- Articulación.
5.2. A sensibilidad propioceptiva: esquema corporal vocal do cantante.
A clasificación vocal
5.2.1. Criterios anatómicos.
5.2.2. Criterios funcionais.
5.2.3. Criterios acústicos.
|
Tema 6: Técnica da voz falada. A sua adaptación as necesidades do actor. |
Utilización da voz falada |
Tema 7: As Disfonias profesionais |
Definición, etioloxía, sintomatoloxía e formas clínicas. Descripción e rehabilitación. Trastornos profesionais da voz falada e da voz cantada. Compoñentes biolóxicos, psico-emocionais e medio-ambientais |
Tema 8:A hixiene vocal |
Principios xeráis.
A hixiene vocal do neno.
A hixiene vocal do adulto.
|
Tema 9:Importancia da formación do terapeuta vocal |
Os seus roles e participación en equipos multidisciplinares no abordaxe global dos pacientes con patoloxía vocal de uso profesional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A6 A8 A11 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32 B5 B13 B23 B24 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
0 |
25 |
25 |
Estudo de casos |
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
12 |
30.5 |
42.5 |
Traballos tutelados |
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
1 |
25 |
26 |
Discusión dirixida |
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
13 |
0 |
13 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia. |
Estudo de casos |
Estudio e presentación de casos clínicos |
Traballos tutelados |
Realización de traballos mediante búsquedas bibliográficas, baixo a tutela do profesor. |
Discusión dirixida |
Discutiránse na clase cuestions relacionadas ca asignatura |
Aprendizaxe colaborativa |
O alumno participará na resolución de tarefas asignadas polo profesor e a exposición de temas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno realizará traballos tutelados e supervisados polo profesor que resolverá as dudas mediante atención personalizada e que estarán incluídos na evaluación.
A atención personalizada será en grupo ou personal a través de correo electrónico, Moodle ou Microsoft Teamns |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A1 A6 A8 A11 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32 B5 B13 B23 B24 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
Avaliarase a capacidade do alumno para a utilización e búsqueda das diferentes fontes documentais |
25 |
Estudo de casos |
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
Estará incluído dentro da avaliación continúa |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
Valoraráse a capacidade de organización e resolución de tarefas asiganadas |
5 |
Traballos tutelados |
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
Os traballos tutelados serán expostos na clase e avaliaranse as capacidades comunicativas e de exposición dos alumnos. |
60 |
|
Observacións avaliación |
<p>Dado que non se realizará examen final será obrigatoria a asistencia a todas as actividades da asignatura e por suposto ás clases expositivas e interactiva e a participación activa nelas porque os alumnos expoñerán os contidos na clase </p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Behlau M. (2005). A voz. Olivro do especialista. Tomo I y II. Rio de Janeiro. Ed. Revinter
Caballero C. (1989). Como educar la voz cantada. México. Ed. Edamex
García Tapia R. (1996). Diagnóstico y tratamiento de los trastornos de voz. Madrid. Ed. Panamericana
Theodore , JR Dimon (2013). La voz cantada y hablada. Ed. Gaia
Le Huche F, Allali A. (1994). La voz, Tomos 1,2,3.. Barcelona. Ed. Masson
Bustos Sánchez I. (2007). La voz. La técnicay la expresión. Ed. Paidotribo, Madrid
Dinville C. (1996). Los trastornos de la voz y su reeducación. Barcelona. Ed. Masson
Segre-Naidich (1993). Principios de foniatria para alumnos y profesionales del canto. Buenos Aires. Ed. Panamericana
Murray Morrison, Linda Rammage (1996). Tratamiento de los trastornos de la voz. Barcelona. Ed. Masson |
La bibliografía se actualizará a durante el curso y se utilizará material audiovisual. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía dos órganos da audición e a linguaxe/652G04001 | Intervención logopédica nos trastornos da fala e a voz/652G04027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Intervención logopédica nos trastornos da fala e a voz/652G04027 |
|
Materias que continúan o temario |
Fisioterapia do aparato bucofonador/652G04039 |
|
Observacións |
Recomendase o alumnado consultar as fontes de información recomendadas. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir co obxectivo estratéxico 2 do "IV Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2020-2022)" os traballos documentais que se realicen nesta materia:
a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático.
b.- De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregaráse papel reciclado.
- Evitaráse a realización de borradores.
|
|