Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Comprender os aspectos metodolóxicos a seguir na formulación e desenvolvemento da investigación en xerontoloxía.
|
AP1 AM1
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CM1 CM2 CM3 CM4
|
- Aplicar dito coñecemento na investigación en xerontoloxía, deseño de experimentos, etc.
|
AP6 AI3
|
BP1 BP1 BP1 BP1 BI1
|
CM14 CM14 CM14 CM14
|
- Razonar científicamente traballos da área de xerontoloxía, sendo capaces de discutir a información, interactuar e sacar conclusións, presentando informes e traballos concluíntes.
|
AP6 AI3
|
BP1 BP1 BP1 BP1 BI1
|
CM14 CM14 CM14 CM14
|
- Comunicar de forma científica, coñecementos da área de xerontoloxía en todos os campos (docentes, sociais, de investigación), de forma escrita, oral ou visual en artículos científicos, seminarios, congresos, comunicacións, clases maxistrais, …. |
AP6 AI3
|
BP1 BP1 BP1 BP1 BI1
|
CM14 CM14 CM14 CM14
|
- Desenvolver habilidades de aprendizaxe para emprender estudos e investigacións na área da xerontoloxía, con capacidade para deseñar e estruturar un traballo de investigación. |
AP6 AI3
|
BP1 BP1 BP1 BP1 BI1
|
CM14 CM14 CM14 CM14
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. DOCUMENTACIÓN EN XERONTOLOXÍA. FORMAS DE COMUNICACIÓN CIENTÍFICA |
Tema 1. Documentación científica. Definición e tipos
Tema 2. O artigo científico. Estrutura
Tema 3. Bibliografía. Estilo Vancouver/APA. Citas electrónicas.
Tema 4. Recomendacións xerais para a publicación de orixinais. Requisitos comúns das revistas biomédicas
Tema 5. Factor de impacto e outros índices de calidade de publicacións e autores
Tema 6. Bases de datos e revistas electrónicas. Internet
Tema 7. Outras formas de divulgación da investigación
Tema 8. Presentación de resultados: comunicacións orais e pósteres en eventos científicos. Técnicas e habilidades de presentación de resultados
|
PARTE II. A INVESTIGACIÓN EN XERONTOLOXÍA |
Tema 9. Investigación científica. Conceptos e fundamentos. Metodoloxía científica
Tema 10. Informes propios: caracterización e soportes. Caderno de laboratorio. Informes. Rexistro de material. Técnicas para a recollida de datos
Tema 11. Epidemiología. Factores de risco
Tema 12. Tipos de investigación
Tema 13. Tamaño da mostra e selección aleatoria
Tema 14. Deseño da investigación. Etapas do traballo científico: identificación do problema, formulación de hipótese
Tema 15. Variables e probas estatísticas para a análise dunha investigación
Tema 16. A investigación en Xerontoloxía. O doutoramento. Financiamento de proxectos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C4 |
4 |
10 |
14 |
Solución de problemas |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C2 C4 |
0 |
2 |
2 |
Proba de resposta múltiple |
A1 B1 B2 B3 B4 B5 C2 C1 |
0 |
4 |
4 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
4 |
4 |
8 |
Traballos tutelados |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
0 |
30 |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C4 |
4 |
10 |
14 |
Sesión maxistral |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
24 |
0 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensinanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordeado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba de resposta múltiple |
O/a alumno/a deberá realizar obrigatoriamente, a través da plataforma de teleformación, exercicios, relacionados coa docencia impartida no curso. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite avaliar coñecementos,
capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construir cun so tipo de algunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Dado que é unha materia eminentemente práctica, na cal a superación da mesma está ligada ao uso correcto da información recibida na presentación de traballos de investigación, o traballo persoal do/a alumno/alumna é unha parte fundamental da avaliación da mesma, supoñendo un número de horas (mínimo) similar ás horas presenciais no aula. A atención persoalizada ao alumno/a axudará a completar de forma individualizada a súa formación, principalmente na utilización das bases de datos científicas necesarias para a realización dos traballos tutelados, a realización e discusión das probas propostas durante o curso, así como do exame e dos comentarios de texto a presentar. No caso dos traballos tutelados esta atención cobra especial relevancia para que o/a alumno/a poda entregar un traballo apto para superar a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A1 B1 B2 B3 B4 B5 C2 C1 |
O/a alumno/a deberá realizar obrigatoriamente, a través da plataforma de teleformación, exercicios, relacionados coa docencia impartida no curso. |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
O/a alumno/a deberá asistir ás clases, seminarios propostos para completar e mellorar a comprensión da docencia impartida nas sesións maxistrais, e defensa de presentacións orais propostas. No caso de que o alumno teña máis de 3 faltas, deberá realizar un traballo de investigación máis extenso: < 3 faltas- 20 citas; 4-6 faltas: 40 citas; 7-9 faltas: 60 citas; > 10 faltas: 80 citas. Darase un 5% da nota final a aqueles alumnos sen faltas, restando 0,2 por cada falta. |
5 |
Traballos tutelados |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
O/a alumno/a, ao finalizar o curso, deberá entregar un traballo de investigación, ou de revisión bibliográfica de alta calidade, avaliándose a estrutura e forma do mesmo, o uso de traballos científicos relevantes (mínimo de 20 referencias bibliográficas, das cales polo menos o 80% serán en inglés) e a calidade e innovación do tema proposto. Este traballo terá un valor do 40% sobre a nota final (10% presentación oral do traballo e 30% calidade do traballo escrito). |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C4 |
Ao finalizar a materia, o/a alumno/a pode presentarse a unha proba final, exame, para avalialo da docencia impartida ao longo do curso. |
30 |
Presentación oral |
A1 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C4 |
O/a alumno/a deberá realizar unha presentación oral ademais dun traballo de investigación en formato póster. Terá un valor do 15% sobre a nota final total, avaliando a organización e información, pronuncia e entoación, vocabulario, dominio do tema e claridade de ideas. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia deberá superarse tanto a proba obxectiva
como o traballo tutelado. O traballo tutelado (escrito), é dicir, o 30% da nota total da materia,
poderá convalidarse no caso de que o/a alumno/a preparara un artigo científico
para publicar nunha revista de prestixio ou ben xa o teña publicado, sobre o
que deberá facer unha presentación oral (10%). TRABALLOS TUTELADOS: Caso de detectar fraude,
copia ou plaxio na redacción do traballo da materia, implicará un suspenso na
oportunidade de avaliación afectada (0,0) e remisión directa á oportunidade
seguinte. Dita actitude comunicarase á Comisión Académica e ao resto de
profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª
avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou
perpetua do alumno do Mestrado cursado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Mira, J.J., Gómez, J., Aranaz, J. & Pérez, E. (1998). Auditoría de historias clínicas: ¿cuál es el tamaño adecuado de la muestra?. Todo Hospital, 140: 58-64
Rius, F. & Barón, F.J. (2005). Bioestadística. Madrid: Thomson
García Roldán, J.L. (1995). Cómo elaborar un proyecto de investigación. Alicante: Universidad de Alicante
Hulley, S.B. & Cummings, S.R. (1993). Diseño de la investigación clínica-un enfoque epidemiológico. Barcelona: Doyma
Carrasco, J.L. (1995). El método estadístico en la investigación médica. Madrid: Ciencia 3
Sentís, J., Pardell, H., Cobo, E. & Canela, J. (2003). Manual de bioestadística (3ª ed.). Barcelona: Masson
Lodeiros Seijo, C. (2002). Manual práctico para la redacción y crítica de un artículo científico. Venezuela: Ediciones UDO / Fundacite Anzoategui
Burgos Rodríguez, R. (1998). Metodología de investigación y escritura científica en clínica. Granada: Escuela Andaluza de Salud Pública
Pita, S. (2015). Metodología de la investigación. Disponible en: http://www.fisterra.com/mbe/investiga/index.asp
Domenech, J.M. (1999). Métodos estadísticos en ciencias de la salud. Barcelona: Signo
Millán Calenti, J.C. (2006). Principios de Gerontología y Geriatría. Madrid: McGraw-Hill Interamericana
American Psychological Association (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th. Ed.). Washington, D.C.: APA
Fernández Ríos, L. & Buela-Casal, G. (2009). Standards for the preparation and writing of Psychology review articles. International Journal of Clinical and Health Psychology, 9(2), 29-344 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Máster. Especialidade Clínica/653540010 | O Proxecto de Investigación en Xerontoloxía/653540017 |
|
Observacións |
Libros e manuais adaptados á materia e outras Referencias
bibliográficas, medios informáticos e medios audiovisuais É recomendable o coñecemento de inglés técnico debido a que se
precisará ler artigos e traballos científicos en inglés. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir
co obxectivo estratéxico 2 do "IV Plan de Acción do Programa Green
Campus FCS (2020-2022)", os traballos documentais que se realicen nesta
materia: a) Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte
informático b) De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. -
Evitarase a realización de borradores. |
|