Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Ser capaces de recoñecer as principais patoloxías e síndromes xeriátricas mediante a aplicación de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito da xerontoloxía |
A2 |
Ser capaces de aplicar o método de valoración xeriátrica e xerontolóxica integral a fin de poder establecer as bases para implementar o plan de atención individualizado |
A3 |
Ser capaces de incorporar aos plans de intervención individualizada a metodoloxía de intervención Xeronto-xeriátrica |
A4 |
Ser capaces de asumir a responsabilidade do seu propio desenvolvemento profesional e da súa especialización tanto no ámbito sociosanitario como sanitario de atención ás persoas maiores a fin de incorporarse aos equipos interdisciplinares de valoración e intervención Xeronto-xeriátrica |
A5 |
Adquirir coñecementos que lle permitan establecer o recurso Xeronto-xeriátrico adecuado de acordo ás características da persoa maior |
A8 |
Saber aplicar e integrar os coñecementos adquiridos, a comprensión destes, a súa fundamentación científica e as súas capacidades de resolución de problemas en contornas sociais e sociosanitarias e definidos de forma imprecisa, incluíndo contextos de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais do campo da xerontoloxía |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as enfermidades dos diferentes órganos e sistemas con maior prevalencia en persoas maiores |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AM1
|
|
|
Coñecer as enfermidades dos diferentes órganos e sistemas con maior incidencia en persoas maiores |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BM1 BM2 BM3
|
|
Coñecer as principais enfermidades crónicas que afectan ás persoas maiores |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BM1 BM2 BM3
|
|
Coñecer e ser capaz de aplicar as principais pautas de intervención farmacolóxica empregadas en persoas maiores en relación coas patoloxías sufridas |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BM1 BM2 BM3
|
|
Coñecer e ser capaz de aplicar os principios da rehabilitación en patoloxías neuro-musculares e musculoesqueléticas |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AM1
|
BM1 BM2 BM3
|
CM6 CM7 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Patoloxía do sistema respiratorio |
1.- Tipos de Insuficiencia respiratoria. Enfermidade Pulmonar Obstructiva Crónica.
2.- Infeccións respiratorias. Bronquites crónicas. Pneumonías. Tuberculose
3.- Tromboembolismo pulmonar. |
TEMA 2. Oncoloxía xeriátrica |
1.- Epidemioloxía e etiopatogenia do cancro.
2.-Cancro colorrectal.
3.-Cancro broncopulmonar.
4.-Cancro de mama. Detección precoz e principais pautas terapéuticas |
TEMA 3. Trastornos endocrinos e metabólico-nutricionais |
1. Valoración do estado nutricional. Sobrepeso e obesidade.
2.-Malnutrición e deshidratación: Requirimentos nutricionais. 3.-Malnutrición proteico-calórica, Deshidratación.
4.-Diabetes mellitus.
5.-Hipercolesterolemia.
6.-Enfermidades da glándula tiroides: Hiper e hipotiroidismo. |
TEMA 4. Trastornos músculo-esqueléticos |
1.- Osteoartrosis e artrite inflamatorias
2.- Polimialgia reumática.
3.- Arteritis da temporal.
4.- Osteoporose e osteomalacia |
TEMA 5. Trastornos neurolóxicos |
1.- Enfermidade vascular cerebral
2.- Demencias.
3.-Enfermidade de Parkinson
|
TEMA 6. Trastornos Gastrointestinales y Hepatobiliares
|
1.- Trastornos Gastrointestinales: Patoloxía bucal, náuseas, vómitos e diarrea. Disfagia.
2.- Sangrado dixestivo. Abdome agudo. Obstrución intestinal.
3.-Hepatite e Cirrosis.
4.- Pancreatitis aguda e crónica.
5.-Tumores de fígado e páncreas. |
TEMA 7. Trastornos do ril, do tracto urinario e da próstata |
1.- Infecciones Urinarias. Cistitis. Pielonefritis.
2.- Litiasis renal
3.- Hipertrofía Prostática.
4.- Cáncer de próstata |
TEMA8. Patoloxía cardíaca |
1.- Hipertensión arterial e complicacións.
2.-Insuficiencia cardíaca.
3.-Cardiopatía isquémica.
4.-Valvulopatías.
3.-Trastornos do ritmo cardíaco. |
TEMA 9. Patoloxía vascular periférica e Hematoloxía
|
1.-Enfermidade arterial periférica.
2.-Trombosis venosa profunda.
3.-Anemias.
4.-Trastornos da coagulación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C6 C7 C9 |
4 |
40 |
44 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C6 C7 C9 |
0 |
16 |
16 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C9 C7 C6 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C6 C7 C9 |
32 |
0 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en expor unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só una delas é válida. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta múltiple |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As metodoloxías expostas permitiran levar a cabo unha avaliación continuada do alumno, valorando a súa capacidade de atención, capacidade de estudo, e resolución de problemas clinicos diversos que afectan á poboación anciá. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C6 C7 C9 |
60 preguntas de resposta múltiple onde unicamente unha resposta será correcta. O estudante deberá obter un 65% da puntuación máxima para superar a proba |
65 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C6 C7 C9 |
Ao longo do curso, o alumnado deberá resolver dous casos clínicos de entre os desenvolvidos na meteria |
25 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A4 A8 B1 B2 B3 C9 C7 C6 |
Exporase ao longo do curso a realización dun traballo baseado na revisión dun proceso patolóxico e a actualización sobre o estado actual do tratamento e aspectos en investigación. |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Millan Calenti JC (2011). Gerontología y Geriatria. valoración e Intervención. Panamericana, Madrid
Farreras-Rozman (2020). Medicina Interna, XIX Edición. Elservier España
Millan Calenti JC (2006). Principios de Gerontología y Geriatria. McGrawHill
Mandell, Douglas y Bennet (2020). Principles and practice of Infectious Diseases. Elsevier
Harrison (2018). Principles of Internal Medicine. McGrawHill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|