Identifying Data 2021/22
Subject (*) Preparing of a Research Project I: Information Search Code 653862201
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description
Contingency plan 1. Modificaciones en los contenidos
No se realizan cambios en los contenidos de la materia

2. Metodologías

*Metodologías docentes que se mantiene
• Sesión magistral
• Seminario
• Estudio de casos (computa na avaliación)


*Metodologías docentes que se modifican
No se realizan cambios en las metodologías de la materia
Las metodologías programadas previamente de modo presencial, pasarán a la modalidad virtual.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
• Correo electrónico: De uso para hacer consultas e resolver dudas.
• Videoconferencia (Teams): Exposición de contenidos teóricos, en la franja horaria que tiene asignada la materia en el calendario oficial. Esta opción será aplicable tanto en la sesión magistral como en los seminarios.
• Moodle: Se empleará como repositorio del material documental y para la entrega de actividades.

4. Modificaciones na avaliación
No se realizan cambios en los contenidos de la materia

*Observacións de avaliación:
• Las diferentes actividades de evaluación continuada se efectuaran de modo no presencial, mediante la plataforma Moodle y con soporte en directo mediante Teams.


5. Modificaciones da bibliografía ou webgrafía
• Dispondrán de todos los materiales de trabajo da manera digitalizada en Moodle.


Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Identificar la estructura y tipología de los trabajos científicos en sus diferentes soportes y presentación e Valorar criticamente o coñecemento AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC6
CC8
Identificar los sistemas de búsqueda y recuperación de la información científica en ciencias de la salud. AR1
AR2
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I. INTRODUCCIÓN. A INFORMACIÓN E FONTES DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA 1.- Importancia da información científicca
2.- Clasificación dos documentos

TEMA II: LA REVISTA CIENTÍFICA 1.-Funcionamiento dunha revista científica
2.- Tipoloxías de estudos
O artígo científico orixinal
O artígo de revisión; narrativa Vs Sistemática
TEMA III: A LITERATURA CIENTÍFICA 1.-Funcionamento dos documentos
2.-Tipoloxías dos estudos
TEMA IV. CALIDADE E AVALIACIÓN DA INVESTIGACIÓN CIENTÍFICA 1.- Criterios para seleccionar adecuadamente onde publicar
TEMA V: ETICA NA PUBLICACIÓN CIENTÍFICA 1.- Condicionantes éticos na publicación científica
TEMA VI: A BUSCA BIBLIOGRÁFICA 1.- A pregunta clínica
2.- Definir a pregunta de estudo
3.-Estratexia de busca
4.- Busca de revisións sistemáticas e guías clinicas
5.- Busca de artigos orixinais

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B1 C8 12 24 36
Supervised projects A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 0 9 9
ICT practicals B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 9 18 27
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clase teórica, incentivando a participación activa do alumnado.
Supervised projects Realización de traballos prácticos sobre un tema da materia baixo a supervisión da profesora.
ICT practicals Elaboración de traballos, Prácticas mediante ordenadores con acceso a Internet, dentro da aula, co fin de ver a aplicación práctica dos contidos expostos nas sesions maxistrais.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Description
O alumnado será atendido de forma individualizada para resolver dúbidas e orientar no estudio da materia.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Supervised projects A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 Valoración do traballo. 100
 
Assessment comments

 OBSERVACIONS XERAIS DA MATERIA

  • Para poder
    aprobar esta asignatura é necesario realizar, tanto na convocatoria de
    xuño como na de xullo, o 100% dos traballos tutelados establecidos.
  • Na
    convocatoria de Xuño conservaráse a parte aprobada. En sucesivas convocatorias,
    o alumno terá que evaluarse da materia na súa globalidade.

A.      Calificación no
presentado
. Os criterios de no presentado serán os establecidos en "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" de la UDC.

B.      Matrícula de
honra
: Poderán optar a Matrícula de Honra os alumnos cuia media supere o 9,5. O
profesor da materia poderán considerar criterios adicionais nos resultados
obtidos polos estudantes en cualquera das accións formativas programadas en la
guía docente.

 

OUTRAS
CONSIDERACIÓNS DE INTERES

a)     
Convocatoria adiantada: Os criterios serán os establecidos nas "Normas
de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario", artigo 19.

b)    
Dispensa académica (para estudiantes na
versión presencial):
Os
criterios serán os establecidos na “Norma que regula o réxime de dedicación ao
estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster
universitario na Universidade da Coruña”

FRAUDE
E RESPONSABILIDADES DISCIPLINARIAS

 

Según o  establecido na normativa da
UDC "Na realización de traballos, o plaxio
e a utilización de material no oxiginal, incluido aquel obtenido a través de
internet, sin indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do autor/la,
podrá ser considerada causa de calificación de suspenso na actividade. Todo eso
sen perxuicio das responsabilidades disciplinarias ás que puidera haber lugar
tras o correspondentes procedementos".

 


Sources of information
Basic

MÓDULO1: FONTES DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA

· SobridoPrieto M, Talavera Valverde MA, Gutiérrez Couto U. El artículo científico enterapia ocupacional. Madrid; síntesis; 2017.

· Grenhalgh.Cómo leer un artículo científico. Bacerloa; Elsevier;2015.

· Day R.Cómo escribir y publicar trabajos científicos. 4ª Ed. Washington C, OPS, 2008.

· ManterotaC, Pineda V, VialM,Grande L. ¿Cómo presentar los resultados de unainvestigación científica? II.El manuscrito yel proceso de publicación Cir Esp.2007;81:70-7.

· Serés E,Rosich, L, Bosch F. Presentaciones orales en biomedicina [Internet]. FundaciónBarcelona. Dr. Antonio Esteve. Disponible en: https://www.raco.cat/index.php/QuadernsFDAE/issue/view/18827

MÓDULO2: RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA

· omoza M.Búsqueda y recuperación de información en bases de datos de bibliografíacientífica. Gijón: Trea, 2015.

· Faus F, Santainés E. Búsquedas bibliográficas enbases de datos: primeros pasos en investigación en Ciencias de la Salud.Barcelona: Elsevier, 2013.

· SobridoM, González Guitián C. Buscar en Medline con Pubmed. Santiago de Compostela:Bibliosaúde, 2011. Actualizado 2019. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal

· Sobrido M, Gutierrez Couto U. Cinahl complete. Guía deuso. [Internet]. Santiago de Compostela: Bibliosaúde; 2019 [20 marzo 2020].Disponible en: h tt ps://bibliosaude.sergas.gal.

· Couto Gutierrez U. Guía de uso ISI Web of Science[Internet]. Santiago de Compostela: Bibliosaude; 2015 20 marzo 2020]. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal.

· Gutierrez Couto U. Guía de uso Scopus [Internet].Santiago de Compostela: Bibliosaúde; 2014. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal.

Complementary

MÓDULO1: FONTES DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA

· SobridoPrieto M, Talavera Valverde MA, Gutiérrez Couto U. El artículo científico enterapia ocupacional. Madrid; síntesis; 2017.

· Grenhalgh.Cómo leer un artículo científico. Bacerloa; Elsevier;2015.

· Day R.Cómo escribir y publicar trabajos científicos. 4ª Ed. Washington C, OPS, 2008.

· ManterotaC, Pineda V, VialM,Grande L. ¿Cómo presentar los resultados de unainvestigación científica? II.El manuscrito yel proceso de publicación Cir Esp.2007;81:70-7.

· Serés E,Rosich, L, Bosch F. Presentaciones orales en biomedicina [Internet]. FundaciónBarcelona. Dr. Antonio Esteve. Disponible en: https://www.raco.cat/index.php/QuadernsFDAE/issue/view/18827

MÓDULO2: RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA

· omoza M.Búsqueda y recuperación de información en bases de datos de bibliografíacientífica. Gijón: Trea, 2015.

· Faus F, Santainés E. Búsquedas bibliográficas enbases de datos: primeros pasos en investigación en Ciencias de la Salud.Barcelona: Elsevier, 2013.

· SobridoM, González Guitián C. Buscar en Medline con Pubmed. Santiago de Compostela:Bibliosaúde, 2011. Actualizado 2019. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal

· Sobrido M, Gutierrez Couto U. Cinahl complete. Guía deuso. [Internet]. Santiago de Compostela: Bibliosaúde; 2019 [20 marzo 2020].Disponible en: h tt ps://bibliosaude.sergas.gal.

· Couto Gutierrez U. Guía de uso ISI Web of Science[Internet]. Santiago de Compostela: Bibliosaude; 2015 20 marzo 2020]. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal.

· Gutierrez Couto U. Guía de uso Scopus [Internet].Santiago de Compostela: Bibliosaúde; 2014. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Preparing a Research Project II: Development/653862202
Information Resources to Support Research/653862205

Subjects that continue the syllabus
Master´s Thesis: Functional Rehabilitation. Personal Autonomy and Quality of Life/653862223
Master´s Thesis: Foundations for Biomedical Research/653862231
Master´s Thesis: Clinical Research/653862238

Other comments



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.