Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A4 |
Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B6 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar datos mediante técnicas descritivas e realizar inferencia sobre as características das poboacións a partir de información parcial obtida por mostraxe aleatoria |
AI1 AI2 AI3 AI4
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Utilizar ferramentas informáticas auxiliares á Estatística e interpretar os resultados obtidos
|
AI1 AI2 AI3 AI4
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Contrastes de normalidade |
1. Métodos gráficos
2. Métodos analíticos
|
Tema 2. Inferencia para duas mostras |
1. Inferencia para duas mostras relacionadas.
2. Inferencia para duas mostras independentes
|
Tema 3. Introdución ao Análise da Varianza |
1. Modelos ANOVA
2. Alternativas non paramétricas
|
Tema 4. Tamaño muestral |
1. Cálculo do tamaño da mostra para estimación de parámetros.
2. Cálculo do tamaño da mostra para contrastes de hipótese.
3. Cálculo do tamaño da mostra para estudos de casos e controis.
4. Cálculo do tamaño da mostra para estudos de seguimento.
5. Cálculo do tamaño da mostra para estimación do coeficiente de correlación.
|
Tema 5. Estudos de validación de probas diagnósticas. |
1. Validez e seguridade dunha proba diagnóstica: sensibilidade, especificidade, valores predictivos, cocientes de probabilidade
2. Aplicación clínica do Teorema de Bayes
3. Curvas ROC e área baixo a curva
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 B1 B4 B5 C2 C5 C6 C7 C8 |
20 |
50 |
70 |
Foro virtual |
A1 A2 A4 B1 B6 C1 C3 C6 |
10 |
24 |
34 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 C1 C5 C6 C7 C8 |
4 |
10 |
14 |
Estudo de casos |
A1 A2 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C6 |
4 |
12 |
16 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 B4 C1 C2 C3 C6 C7 |
2 |
6 |
8 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C3 C6 C8 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Estudo dirixido a través de material multimedia (clases gravadas, vídeos, presentacións, documentación complementaria en pdf) |
Foro virtual |
Ferramentas on-line de seguimento e titorización (foros, debates) |
Seminario |
Seminarios (Técnica de traballo en grupo que se caracteriza pola participación dos compoñentes do seminario a través da elaboración de documentos, a discusión e o alcance de conclusións) |
Estudo de casos |
Avaliación continua (controis escritos; exercicios entregados, participación na aula virtual) |
Proba obxectiva |
Avaliación final (exame escrito) |
Traballos tutelados |
Avaliación continua (traballo final onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia e/ou exame final) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Foro virtual |
Seminario |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Disporán de atención personalizada online dos profesores responsables de cada bloque, de maneira que os alumnos poderán resolver todas as dúbidas que se lles presenten mediante correo electrónico, vídeo conferencia por Teams ou participando en na plataforma virtual Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C6 |
Controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C3 C6 C8 |
Traballo final onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia e/ou exame final |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 B4 C1 C2 C3 C6 C7 |
Exame escrito e presencial |
40 |
|
Observacións avaliación |
O
sistema de avaliación do Bloque I (tres primeiros temas da materia) en calquera
das dúas oportunidades constará de dúas partes: - Unha parte de avaliación continua, cun peso do 60%, que será repartido do seguinte modo: o 50% desta cualificación obterase dunha serie de cuestionarios e/ou exercicios entregados, e o 50% restante dun traballo consistente na resolución dun caso práctico. O devandito traballo pode ser realizado de forma individual ou en grupos de dous ou tres membros.
- Unha proba obxectiva, realizada de forma online na data que oficialmente estableza a ccordinación do mestrado, que constará de preguntas de resposta breve ou tipo test sobre os contidos teóricos e de interpretación de resultados procedentes do software empregado ao longo do curso.
A puntuación máxima total deste primeiro bloque será de 5 puntos. O
sistema de avaliación do Bloque II (dous últimos temas da materia), en calquera
das dúas oportunidades, constará de dúas partes: - Unha parte de avaliación continua, cun peso do 60%, que se obterá da cualificación de unha serie de exercicios prácticos propostos, relacionados cos contidos deste bloque, que deberán ser realizados de forma individual e entregados a través da plataforma Moodle.
- Unha proba obxectiva, cun peso do 40%, realizada de forma online na data que oficialmente
estableza a coordinación do mestrado, que constará de preguntas de
resposta breve ou tipo test e/ou exercicios prácticos sobre os contidos explicados ao longo do curso.
A puntuación máxima total deste segundo bloque será de 5 puntos.
A superación da asignatura requerirá aprobar, de xeito independiente, cada un dos Bloques dos que consta a materia. Para obter a calificación de NP (Non Presentado), o/a alumno/a non
poderá ter participado en ninguna das actividades/metodoloxías
propostas. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do "I Plan de Sostenibilidad Medio-Ambiental Green Campus FCS", os traballos documentais que se realicen nesta materia maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. De realizarse en papel: a.- Non se empregarán plásticos. b.- Realizaranse impresións a dobre cara. c.- Empregarase papel reciclado. d.- Evitarase a impresión de borradores, moi especialmente en cor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Referencias básicas: - Material elaborado polo profesorado do máster e posto a disposición de todo o alumnado a través da plataforma virtual
Referencias complementarias: - Bioestadística:
métodos y aplicaciones. Francisca Ríus Díaz, Francisco Javier Barón
Lopez, Elisa Sánchez Font y Luis Parras Guijosa. Universidad de Málaga. http://www.bioestadistica.uma.es/libro/
|
Bibliografía complementaria
|
|
Referencias complementarias: - Bioestadística:
métodos y aplicaciones. Francisca Ríus Díaz, Francisco Javier Barón
Lopez, Elisa Sánchez Font y Luis Parras Guijosa. Universidad de Málaga. http://www.bioestadistica.uma.es/libro/
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa
Green Campus FCS Para axudar a conseguir
un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do
"III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os
traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse
maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b.
De realizarse en papel: -
Non se empregarán plásticos. -
Realizaranse impresións a dobre cara. -
Empregarase papel reciclado. -
Evitarase a realización de borradores. Plaxio A
detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia
implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión
directa á oportunidade seguinte. Dita circunstancia
comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso
de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá
solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título
cursado. |
|