Identifying Data 2021/22
Subject (*) Qualitative Research in Clinical Research Code 6538623029
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Movilla Fernandez, Maria Jesus
E-mail
maria.jesus.movilla@udc.es
Lecturers
Fernández Basanta, Sara
Freijomil Vázquez, Carla
Movilla Fernandez, Maria Jesus
E-mail
sara.fbasanta@udc.es
carla.freijomil@udc.es
maria.jesus.movilla@udc.es
Web
General description Unha vez finalizada esta materia o estudante será capaz de integrar os coñecementos teóricos e prácticos necesarios para desenvolver o deseño de unha investigación cualitativa.
Contingency plan

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar os diferentes enfoques e tradicions da investigación cualitativa AR1
AR4
CC6
CC7
CC8
Describir os diferentes métodos e procesos da metodoloxía da investigación cualitativa AR1
AR4
BC1
BC3
BC4
BC7
CC7
CC8
Deseñar a práctica da investigación cualitativa AR1
AR2
AR4
AR5
BC1
BC3
BC4
BC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Fundamentos de metodoloxía de investigación cualitativa 1.1.- Características da investigación cualitativa
1.2.- Fenomenoloxía
1.3.- Etnografía
1.4.- Teoría Fundamentada
1.5.- Etnometodoloxía
1.6.- Investigación-Acción
1.7.- Método biográfico
Tema 2. Proceso e fases da investigación cualitativa 2.1.- Fase preparatoria
2.2.- Traballo de campo
2.3.- Fase analítica
2.4.- Fase informativa
Tema 3. Práctica da investigación cualitativa 3.1.- Definición do problema e acceso ó campo
3.2- Definición de roles
3.3.- Selección de informantes e recollida de datos
3.4.- Técnicas de recollida de datos: observación, entrevista, etc
3.5.- Análise de datos
3.6.-Rigor e credibilidade
3.7.- Informe de investigación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Online forum A4 A5 B4 C8 C7 C6 0 21 21
Document analysis A5 A4 B3 B4 C6 C7 C8 0 50 50
Supervised projects A1 A2 A4 A5 B1 B4 B7 C8 0 65 65
Seminar A1 A4 A5 B3 B4 C6 0 14 14
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Online forum Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolve a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona (foro).
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
As metodoloxías empregadas no desenvolvemento da materia incluen pola sua modalidade online atención personalizada

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A4 A5 B1 B4 B7 C8 Avaliación dos exercicios entregados e do traballo final onde se demostre o dominio teórico-metodolóxico da materia 90
Online forum A4 A5 B4 C8 C7 C6 Participación no foro virtual mediante un proceso de avaliación continua 10
 
Assessment comments

MATRICULA PARCIAL.



Os/As estudantes poderán solicitar DISPENSA ACADEMICA.



Os/as estudantes de matricula parcial deberán poñerse en contacto
ca profesora coordinadora da materia ó inicio do curso. 



Poderán realizar o mesmo proceso de avaliación que o descrito para
a PRIMEIRA OPORTUNIDADE ou unha proba obxectiva final sendo necesario acadar 5
puntos para superar a materia.

SEGUNDA OPORTUNIDADE E OUTRAS.



Poderán realizar o mesmo proceso de avaliación que o descrito para
a PRIMEIRA OPORTUNIDADE ou unha proba obxectiva final sendo necesario acadar 5
puntos para superar a materia.

OPORTUNIDADE ADIANTADA.



A avaliación consistirá en unha proba obxectiva sendo necesario
acadar 5 puntos para superar a materia.

MATRICULA DE HONRA.



 Poderá outorgarse ás puntuacions máis elevadas superiores a
9.


Sources of information
Basic Strauss A; Corbin J (2002). Bases de la Investigación Cualitativa. Colombia
Glesne C (2016). Becoming qualitative researchers. An Introduction. Pearson
Gordo López A (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación
Denzin NK; Lincoln YS (2000). Handbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage
Flick U (2004). Introducción a la investigación cualitativa. Madrid: Morata
Arantzamendi M; Lopez-Dicastillo O; Vivar C (2012). Investigación Cualitativa. Manual para principiantes. España: Ediciones Eunate
Perez Serrano G (1994). Investigación cualitativa. Retos e interrogantes. Métodos. Madrid: Editorial La Muralla
Perez Serrano G (1994). Investigación Cualitativa. Retos e interrogantes. Ténicas y análisis de datos. Madrid: Editorial La Muralla
Ruiz Olabuenaga JI (2003). Metodología de la Investigación Cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto
Creswell JW (2013). Qualitative inquiry & research design. SAGE
Bourgeault I; Dingwall R; Vries R (2010). The SAGE HandboSAGEok of Qualitative Methods in Health Research. SAGE

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Uso docente do inglés: será conveniente que o alumnado teña un coñecemento básico de inglés para manexar material bibliográfico e/ou ler algún texto escrito nese idioma e, sobre todo, consultar en Internet distintas páxinas relacionadas coa materia da clase. Recoméndase que os estudantes teñan un grao de coñecemento de inglés correspondente ao nivel A2 de usuario básico, recollido no documento do Marco común europeo de referencia sobre coñecemento de idiomas (http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf)

Esta materia ten en conta as recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE XENERO:

- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través da plataforma Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.

- Teranse en conta os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

- Atendendo ás distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria nesta materia terase en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas actividades docentes realizadas co alumnado.

- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas dentro da aula, influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

- Prestarase especial atención en detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

- Nesta materia, o profesorado, ten contraído o compromiso de aplicación da normativa da UDC ante situacións de plaxio.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.