Identifying Data 2021/22
Subject (*) Preparation of a Clinical Research Project Code 6538623031
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Muñiz Garcia, Javier
E-mail
javier.muniz.garcia@udc.es
Lecturers
Muñiz Garcia, Javier
Pereira Loureiro, Javier
E-mail
javier.muniz.garcia@udc.es
javier.pereira@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
General description A materia estrutúrase en dous bloques. No primeiro bloque o alumno debe adquirir as competencias necesarias para saber deseñar e desenvolver un proxecto de investigación dende o punto de vista metodolóxico no ámbito das ciencias da saúde. Cun contido principalmente práctico estudaranse os distintos aspectos da elaboración dunha proposta de investigación seleccionando o tipo de estudo máis adecuado segundo a pregunta de investigación exposta. No segundo bloque o alumno aprenderá a manexar ferramentas informáticas fundamentais para o desenvolvemento dun proxecto de investigación, como a presentación dunha proposta utilizando funcións avanzadas de Word, contornas colaborativas ou planificación utilizando software específico de xestión de proxectos.
Contingency plan Trátase duna materia on-line polo que non precisa dun plan de continxencia

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e integrar dunha forma práctica os principais elementos metodolóxicos dun proxecto de investigación no ámbito das Ciencias da Saúde AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
Coñecer ferramentas básicas de informática para desenvolver a investigación no ámbito das Ciencias da Saúde BC5
BC6
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
CONTENIDOS TEÓRICOS 1. Estructura general de un proyecto de investigación en Ciencias de la Salud. Interés y viabilidad.
2. La pregunta de investigación.
3. Diseño general de los estudios. Relación con el tipo de pregunta.
4. Sujetos del estudio.
5. Variables del estudio.
6. Plan de análisis, conducta del estudio y aspectos éticos.
7. Recogida de datos, calidad, sesgo y otros.
8. Herramientas para la preparación multicéntrica de una propuesta de investigación.
9. Herramientas para la planificación y gestión de un proyecto.
10. Formularios e instrumentos de captura de datos online.
11. Almacenamiento de datos.
CONTENIDOS PRÁCTICOS: 1. Creación de una presentación con audio.
2. Utilidades de una propuesta de investigación.
3. Elaboración de una pregunta de investigación.
4. Identificación de artículos de diferentes diseños.
5. Uso avanzado de Word en una propuesta de investigación.
6. Uso práctico de herramientas de apoyo al desarrollo de un proyecto de investigación.
7. Elaboración de una propuesta de investigación.
8. Discusión y defensa en línea de todas las propuestas de investigación elaboradas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A1 A3 A5 B4 1 9 10
Online discussion A2 C4 C6 C8 1 5 6
Supervised projects A4 B1 B5 B6 B7 C5 1 17 18
Document analysis B2 B3 C1 C2 C3 C7 1 4 5
Oral presentation A2 A5 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Seminar C4 C5 C6 4 8 12
ICT practicals B6 C1 C2 C7 10 60 70
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Elaboración e discusión en grupo dunha proposta de investigación.
Online discussion Envío por medios telemáticos das tarefas individuais (identificación de artigos e elaboración dunha pregunta de investigación) e discusión co profesor do curso
Supervised projects Tutela dos progresos do traballo de grupo (elaboración da proposta de investigación). Esta tutorización deberase realizar a través de medios telemáticos
Document analysis Identificación de artigos científicos e asignación a un ou outro tipo de deseño
Oral presentation Defensa pública e discusión con resto de alumnos da proposta de investigación elaborada.
Seminar Sesión inicial para abordar os aspectos xerais de estrutura e contidos dunha proposta de investigación
ICT practicals A través da plataforma Moodle os alumnos deberán realizar as prácticas propostas e entregalas a través da plataforma nos prazos indicados

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
ICT practicals
Supervised projects
Online discussion
Description
Cada alumno, de forma personalizada ou en grupo, poderá realizar tutorias virtuais a través dos medios telemáticos dispoñibles no curso para resolver dúbidas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A1 A3 A5 B4 Valoración do documento coa proposta conxunta (traballo de grupo) 50
Oral presentation A2 A5 C4 C5 C6 C7 C8 Defensa da proposta elaborada en grupo. Esta valoración poderá asignarse individualmente a cada membro do grupo 20
ICT practicals B6 C1 C2 C7 Valoración das prácticas entregadas a través da plataforma de teleformación Moodle, incluindo as preguntas nos foros a os traballos dos outros grupos.e 25
Supervised projects A4 B1 B5 B6 B7 C5 Valoración dos traballos individuais 5
 
Assessment comments
<p>Para superar a materia precísase aprobar ambolos dous bloques nos que se estructuran os contidos.&nbsp;&nbsp;</p><p> As cualificacións baséanse principalmente no traballo do grupo e os comentarios (Aprendizaxe colaborativa + Traballos tutelados +presentación oral).&nbsp; As tarefas individuais do primeiro bloque serven para modular, polo xeral cara arriba, as puntuacións.&nbsp;</p><div>As tarefas do segundo bloque modifican a cualificación final<b> ata en 2 puntos +/- en función da súa avaliación.</b></div>

Sources of information
Basic Microsoft (2020). Aprendizaje de Microsoft 365. Web de Microsoft training
Hulley, Stephen B. (2014). Diseño de las investigaciones clínicas, 4ª edición. . Barcelona: Wolters Kluwer
Redcap consortium (2020). Plataforma Redcap: tutoriales. Web oficial de la plataforma Redcap

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Preparing of a Research Project I: Information Search/653862201
Clinical Research I/653862232

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
&lt;div&gt;&lt;p&gt;Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do &quot;III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)&quot; os traballos documentais que se realicen nesta materia:&lt;/p&gt;&lt;p&gt;a.- So se solicitaran en formato virtual.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;RECOMENDACIÓNS POSIBLE PLAXIO TRABALLOS&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Caso de detectar fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia, implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e remisión directa á oportunidade seguinte. Dita actitude comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou perpetua do/a alumno/a do título cursado.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.