Identifying Data 2021/22
Subject (*) Systematic Reviews and Meta-analysis Code 6538623032
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Matemáticas
Coordinador
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.sobrido@udc.es
Lecturers
Lopez de Ullibarri Galparsoro, Ignacio
Sobrido Prieto, María
E-mail
ignacio.lopezdeullibarri@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios nos contidos da materia,

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todalas metodoloxías docentes, ya que teñen todas carácter non presencial,

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se realizan cambios nas metodoloxías da materia,

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
• Correo electrónico: para facer consultas e resolver dúbidas.
• Videoconferencia (Teams): para facer consultas, resolver dudas, e facer titorías grupales.
• Moodle: Se empregará como repositorio do material documental e para la entrega de actividades.

4. Modificacións na avaliación
Non se realizan cambios na avaliación da materia.

*Observaciones de evaluación:
Las diferentes actividades de evaluación continuada se efectuaran de modo no presencial, mediante la plataforma Moodle y con soporte en directo mediante Teams

5. Modificaciones de la bibliografía o webgrafía
Los alumnos dispondrán de todos los materiales de trabajo da manera digitalizada en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Práctica clínica basada na evidencia. AR1
AR3
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
CC3
CC7
Coñecer os principios básicos da metaanálise. AR4
AR5
BC2
BC4
BC5
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Práctica clínica baseada na evidencia. Introducción.
Implicacións na investigación.
Xerarquización da evidencia científica.
Tema 2. Os documentos de revisión Revisións narrativas.
Revisións sistemáticas.
Tema 3. Revisións sistemáticas: pautas para a súa elaboración Introdución.
Metodoloxía.
Resultados.
Discusión.
Conclusión.
Elementos adicionais.
Tema 4. Metaanálise Xeneralidades.
Tamaño do efecto.
Modelos estatísticos.
Cuantificación da heteroxeneidade.
Sesgo de publicación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A3 A4 A5 B2 C2 C3 C4 C5 C6 C7 0 25 25
Supervised projects A1 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 0 50 50
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Lectura de documentación académica e análise de fontes científicas
Supervised projects Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual e soporte informático.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Supervised projects
Description
As metodoloxías empregadas xa inclúen a atención personalizada

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual 100
 
Assessment comments

CONSIDERACIÓNS XERAIS

· No caso de que o estudante non teña sido avaliado nalgún dos bloques, a calificación final será "NON PRESENTADO".

· Non se poderá superar a materia se nalgún dos bloques a nota foi menor que 3 (sobre 10).

· Nos demais casos, a calificación final será o resultado da suma das notas ponderadas dos bloques.

· No caso dos estudantes repetidores, non se conservarán as calificacións dos bloques obtidas en cursos anteriores.

  • Convocatoria adiantada:· Os criterios rexiranse polo establecido nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario", Artigo 19.
  • Matrícula de honra:· Poderán optar a matrícula de honra os estudantes cunha media superior a 9. O profesorado da materia poderá considerar criterios adicionais en calquera das accións formativas programadas na guía docente.
  • NOTA: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de 0 na convocatoria correspondente.

BLOQUE A, Revisións sistemáticas (Temas 1-3), 50%.

- Elaboración de una revisión sistemática.

BLOQUE B, Metaanálise (Tema 4), 50%.

- Valoración crítica dunha metaanálise.

A avaliación de cada un dos bloques se baseará na realización e entrega de exercicios e/ou traballos.


Sources of information
Basic

Temas 1-3

  • Dehkordi AH, Mazaheri E, Ibrahim HA, Dalvand S, Ghanei Gheshlagh R. How to Write a Systematic Review: A Narrative Review. Int J Prev Med. 2021 Mar 29;12:27.
  • Sobrido M, Rumba Prieto JM. La revisión sistemática: pluralidad de enfoques y metodología. Enferm Clín. 2018;28 (6): 387-93,
  • EQUATOR Network, Enhancing the QUAlity and Transparency Of health Research. Oxford. Disponible en: https://www.equator-network.org/

Tema 4

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Statistics Applied to Health Sciences/653862206
Research Quality Assessment/6538623030

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Statistics Applied to Health Sciences/653862206
Scientific Communication/6538623034

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.