Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Comunicación Científica Código 6538623034
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
Profesorado
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é formar ao alumnado en estratexias adecuadas para a difusión dos resultados de investigación, tanto mediante a comunicación oral coma a escrita.
Plan de continxencia Dado que esta materia se imparte de modo non presencial, non precisa dun plan de continxencia. Así, non é necesario modificar os contidos, a metodoloxía docente e o sistema de avaliación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e manexar adecuadamente os perfís de investigadores para mellorar a visibilidade na comunicación científica. AI3
AI4
AI5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1
CM2
CM3
CM7
Coñecer e utilizar as principais formas de comunicación científica. AI3
AI4
AI5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1
CM2
CM3
CM7

Contidos
Temas Subtemas
1. Estratexias de comunicación. Presentacións orais. 1. Elaboración dunha presentación oral. Ferramentas informáticas para presentacións orais.
2. Estratexias de comunicación. O póster científico. 2. Elaboración dun póster científico. Ferramentas informáticas para a elaboración dun póster científico.
3. Visibilidade da produción científica.
3.1. Identidade dixital do/a investigador e sinatura homoxénea da produción científica.
3.2. Visibilidade da produción científica na Web.
3. Identificadores dixitais: ORCID, Research ID, Google Scholar e ResearchGate.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Foro virtual A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C7 0 20 20
Traballos tutelados A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C7 0 55 55
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Foro virtual Estudo dirixido a través de material multimedia.
Traballos tutelados Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Guía e resolución de dúbidas a través do correo electrónico ou da plataforma virtual de videoconferencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C7 Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia. 100
 
Observacións avaliación

A avaliación final da
materia consistirá na suma da valoración dos traballos elaborados en cada parte
da materia, coa seguinte ponderación máxima respecto á nota final:

a. Elaboración de un póster: 33%

b. Presentación oral: 33%

c. Visibilidade científica: 34%

Para poder aprobar a materia, será requisito indispensable cumprir coas
seguintes premisas:

b. Que a suma da nota das tres partes sexa igual ou superior a 5.0.

a. Que en cada parte se obteña polo menos un 3,5 sobre 10.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Programa Green Campus FCS.  Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.

Plaxio.

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte. Dita circunstanciacomunicarase á Comisión Académica e ao profesorado do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao reitor a expulsión temporal ou definitiva do título cursado.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías