Identifying Data 2021/22
Subject (*) Clinical Trials: Methodological and Ethical-Legal Aspects Code 6538623035
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Dereito Privado
Coordinador
Pereira Saez, Maria Carolina
E-mail
c.pereira.saez@udc.es
Lecturers
Pereira Saez, Maria Carolina
Pértega Díaz, Sonia
E-mail
c.pereira.saez@udc.es
s.pertega@udc.es
Web
General description Esta materia recolle os aspectos tanto metodolóxicos como ético-xurídicos mais relevantes do deseño e ejecución dos ensaios clínicos.
Contingency plan Dado que se trata de ensino a distancia, non é necesario un plan de continxencia.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1. Coñecer e aplicar os tipos de ensaios clínicos e a súa validez na evidencia científica. AR6
AR6
BR1
BR1
BR1
BR1
BR1
BR1
BR1
CR1
CR1
2. Coñecer e utilizar os fundamentos do deseño, desenvolvemento, análise e interpretación dos resultados do ensaio clínico. AR6
AR6
BR1
BR1
BR1
BR1
CR1
CR1
CR1
3. Adestrar para planificar, deseñar, analizar e participar nun ensaio clínico AR6
AR6
AR6
AR6
BR1
BR1
BR1
BR1
BR1
CR1
4. Coñecer e aplicar os aspectos legais e bioéticos da investigación en ensaios clínicos AR6
BR1
BR1
BR1
BR1
CR1
CR1
CR1
5. Adquirir habilidades para a transmisión dos resultados dos ensaios clínicos. BR1
BR1
BR1
BR1
CR1
CR1
CR1
CR1

Contents
Topic Sub-topic
1. Aspectos metodolóxicos dos ensaios clínicos (contido teórico)


1.1. Conceptos fundamentais nos ensaios clínicos: definición e clasificación.
1.2. Metodoloxía e aspectos estatísticos dos ensaios clínicos: aleatorización, análise e interpretación dos resultados.
1.3 O protocolo dun ensaio clínico.
1.4. Posta en marcha e desenvolvemento de ensaios clínicos.
2. Aspectos ético-xurídicos de los ensaios clínicos (contido teórico) 2.1. Marco normativo.
2.2. Clases de investigación clínica.
2.3. Requisitos éticos e legais da investigación clínica.
Lectura crítica de un ensaio clínico (contido práctico) 1. Análisis.
2. Crítica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A4 A5 B3 B4 C9 C8 0 6 6
Online forum A2 A3 B5 B12 C2 C3 C4 C9 0 24 24
Objective test B8 B9 0 1.5 1.5
Supervised projects A1 B1 B2 B6 B7 B10 B11 C6 C1 0 41 41
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Lectura crítica e análise de documentos relacionados cos aspectos metodolóxicos e ético-legais dos ensaios clínicos: regulamentos, documentos bioéticos, sentenzas, etc.
Online forum Estudio dirixido a través de material multimedia.
Objective test Prueba objetiva de preguntas tipo test sobre los contenidos desarrollados en la materia
Supervised projects Actividade final do alumno onde se reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada relacionada con estas metodoloxías ten como finalidade orientar aos estudantes no estudo da materia e na realización dos traballos prácticos propostos.

O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, de maneira telemática, a través do correo electrónico, o Campus Virtual ou Teams.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B8 B9 Proba obxectiva con preguntas tipo test sobre os contidos desenvoltos no bloque de Aspectos metodolóxicos dos ensaios clínicos 25
Supervised projects A1 B1 B2 B6 B7 B10 B11 C6 C1 Actividade práctica onde se reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia. 75
 
Assessment comments

Sistema de avaliación

A materia estrutúrase en dous bloques
independentes, Bloque 1 (que corresponde ao Tema 1. Aspectos
metodolóxicos dos ensaios clínicos) e
Bloque 2 (correspondente ao Tema 2. Aspectos
ético-xurídicos de los ensaios clínicos). 
Os bloques son independentes, de maneira que a nota dun deles non afecta á nota
do outro. 

Para aprobar a materia é preciso superar,
de maneira independente, cada un dos dous bloques. Nese caso, a cualificación
final será a suma ponderada das notas de cada un dos dous bloques. No caso de
non ter superado algún dos bloques, a cualificación máxima que poderá figurar na acta será de 4.5.

Para obter a cualificación de NP (Non
Presentado), o/a alumno/a non poderá ter participado en ningunha das
actividades/metodoloxías de avaliación propostas. 

O sistema de avaliación descrito é
aplicable ó alumnado en 1ª e 2ª oportunidade. No caso do alumnado de segunda
convocatoria e sucesivas, non se conservarán as cualificacións dos bloques
obtidas en cursos anteriores. 

Bloque I (Tema 1. Aspectos metodolóxicos
dos ensaios clínicos)
:

A puntuación máxima total deste bloque
será de 5 puntos (sobre 10). Constará de dúas partes:


  • Unha parte que se obterá da entrega de algún traballo práctico proposto
    que deberá realizarse individualmente (Traballo tutelado), en relación cos
    contidos desenvoltos nesta parte da materia (2.5 puntos sobre 10)

  • Unha parte que se obterá da calificación obtida nunha
    proba obxectiva (2.5 sobre 10), realizada de forma online, en relación cos
    contidos desenvolvidos nesta bloque da materia.

Bloque II (Tema 2. Aspectos
ético-xurídicos de los ensaios clínicos). 
 

A puntuación máxima total deste bloque será de 5
puntos (sobre 10). O sistema de avaliación será o traballo tutelado.

 

Convocatoria adiantada

Os criterios son os establecidos nas
"Normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas
estudos de grao e mestrado universitario", artigo 19. 

Matrícula de honra

Poderán optar á matrícula de honra os
alumnos cuxa media supere o 9. As profesoras da materia poderán considerar
criterios adicionais nos resultados obtidos polos estudantes en calquera das
accións formativas programadas na guía docente.

Fraude

No caso de realización fraudulenta
das probas ou actividades de avaliación aplicarase a normativa vixente
nas Normas de avaliación, revisión e reclamación da UDC e
no Estatuto do Estudantado da UDC

Todas as observacións previas son
aplicables ao estudantado a tempo parcial e/ou con dispensa académica.


Sources of information
Basic

Bloque I

  • Argimón Pallás JM, Jiménez Villa J. Métodos de investigación clínica y epidemiológica (5ª ed.). Barcelona: Elsevier, 2019.

Bloque II

- Asociación Médica Mundial, Declaración de Helsinki. En http://www.wma.net/es/30publications/10policies/b3/. También enhttp://www.wma.net/es/10home/index.html.

- CIOMS-OMS. Pautas éticas internacionales para la investigación biomédica en seres humanos. En http://www.cioms.ch/publications/guidelines/pautas_eticas_internacionales.html.

- Legislación internacional. Normativa comunitaria europea. En http://eur-lex.europa.eu/es/index.html.

- Legislación nacional. Boletín Oficial del Estado. En http://www.boe.es/

Ezequiel J. Emanuel (2003). ¿Qué hace que la investigación sea ética? Siete requisitos éticos. En Fernando Lolas S. Álvaro Quezada S. (eds.), Pautas éticas de investigación en sujetos humanos: nuevas perspectivas, Santiago de Chile, Programa Regional de Bioética OPS/OMS, 83-95. Disponible enhttp://www.paho.org/spanish/BIO/pautas.pdf.

- Carlos M. Romeo Casabona (2009): Ley de investigqación biomédica. Medicina Clínica 132(16): 633-637. Disponible en http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0025775309005156.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.