Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada |
A2 |
Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados |
A3 |
Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria |
A4 |
Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación |
A5 |
Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud |
B1 |
Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria |
B2 |
Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita |
B3 |
Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora |
B4 |
Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis |
B5 |
Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información |
B6 |
Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar |
B7 |
Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora |
B8 |
CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
B9 |
CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B10 |
CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios |
B11 |
CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
C1 |
Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C6 |
Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables |
C7 |
Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Coñecer e aplicar os factores determinantes da humanización da asistencia socio-sanitaria para xerar novo coñecemento. |
AI1 AI4 AI5
|
BI1 BI3 BI9 BI10
|
CI7
|
2.-Identificar e aplicar as competencias profesionais para a investigación en asistencia humanizada. |
AI2 AI4
|
BI1 BI3 BI7 BI8
|
CI1 CI2 CI3 CI8 CI9
|
3. Ser capaz de demostrar as causas que dificultan e/ou facilitan a humanización en servizos socio-sanitarios con alta tecnoloxía para deseñar novos modelo |
AI1 AI3
|
BI2 BI4 BI5 BI6 BI11
|
CI4 CI5 CI6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-Introdución á humanización da asistencia socio- sanitaria |
Comunicación humanizada
-Comunicación efectiva
-información
-Comunicación en situacións difíciles
-Comunicación interprofesional |
2.-Participantes no proceso de humanización |
-Usuarios: Atención sanitaria humanizada
-Implicación e participación de cuidadores e familiares
-Atención aos profesionais |
3.-Competencias profesionais e humanismo. |
|
4.-Servicios sanitarios de alta tecnoloxía e humanismo |
-Humanización da asistencia sanitaria en situaciones complexas (UCI, Neonatoloxía, Oncoloxía, discapacidades neurolóxicas, ..) |
5.-Continuidade de coidados/tensión postraumática |
Síndrome post-UCI |
6.-Coidados ao final da vida |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A2 B3 B6 B9 B10 B11 C7 |
5 |
10 |
15 |
Estudo de casos |
A5 A1 B4 B5 B6 C4 C5 C6 C9 |
4 |
8 |
12 |
Discusión dirixida |
B2 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 |
4 |
8 |
12 |
Análise de fontes documentais |
A4 A5 B2 B5 C1 C2 C3 C8 |
0 |
5 |
5 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A4 A5 B1 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 B8 C6 |
7 |
21 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Fomentarase a discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión.
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema relacionada cos contidos da materia, podendo estar coordinados por un moderador. |
Análise de fontes documentais |
Conxunto de procedementos de enseñanzaaprendizaje guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da
información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva con preguntas tipo test con catro respostas alternativas, das que só unha delas é válida ( non se terán en conta as preguntas mal respostadas) |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Prestarase atención personalizada en esta metodoloxia para aqueles alumnos que o precisen. Ademais, poderase facer uso das titorías para calquer orientación dos diferentes aspectos da asignatura.
A atención farase persoalmente na aula ao final da clase, por correo electrónico (antonio.montoto@udc.es),
por TEAMS (previa cita por correo electrónico) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A1 A4 A5 B1 |
Proba obxectiva con preguntas tipo test con catro respostas alternativas, das que só unha delas é válida ( non se terán en conta as preguntas mal respostadas)
-Para poder superar a asignatura o alumno deberá superar a proba a lo menos con un 50% do seu valor ( non se poderá facer media co apartado anterior se non se supera a proba obxectiva) |
60 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 B8 C6 |
Valorarase a asistencia e participación activa do alumno. Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais. |
20 |
Seminario |
A2 B3 B6 B9 B10 B11 C7 |
Valorarase o grao de participación do alumno nas sesiones de seminarios, a súa capacidade de traballar en grupo, organización, etc |
10 |
Estudo de casos |
A5 A1 B4 B5 B6 C4 C5 C6 C9 |
Valorarase a participación na resolución de casos que se plantexaran |
10 |
|
Observacións avaliación |
"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación
implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en
todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Matrícula a tempo parcial Segundo a norma que regula o réxime de dedicación ao estudo do alumnado
de grao na Universidade da Coruña (aprobada no Consello de Goberno do
4/05/2017), cando un(ha) estudante teña recoñecida a súa condición de matrícula
a tempo parcial, ten dereito a gozar dun réxime de asistencia a clase de
carácter flexible e a solicitar a dispensa académica especial establecida no
artigo 4 (apartado 5) da devandita norma, en tanto non afecte negativamente ao
proceso de avaliación da/o estudante. A ese efecto, as Comisións Académicas dos
diferentes centros da UDC concretan o alcance da citada dispensa. Por tanto, a
concesión á solicitude da devandita flexibilidade quedará á expensas da
valoración e decisión da Comisión académica do Grao en Terapia Ocupacional,
tendo en conta as metodoloxías e criterios de avaliación das materias. |
|